5 Reacties

4 jaar geleden

Ik denk dat je best wel eens belt of naar het ziekenhuis gaat. Ik heb dit in april ook voorgehad. Mijn bloedgroep is negatief en als er een bloeding zou plaatsgevonden hebben, moet je hiervoor een spuitje krijgen. + Ik denk dat het zoiezo beter is als je even aan de monitor kan gaan

4 jaar geleden

Even bellen met verloskundige/gynaecoloog. Wordt al snel gezien als een ‘stomp-buik trauma’. Beleid is dan 6 uur aan CTG ter controle.

4 jaar geleden

Je kan altijd even bellen voor overleg, voel je je baby nog goed bewegen? Was de klap hard? Je baby zit super goed beschermd in de baarmoeder hoor, maar kan me voorstellen dat het angst geeft..

4 jaar geleden

Reactie op Pblsd

Ik denk dat je best wel eens belt of naar het ziekenhuis gaat. Ik heb dit i ...
Hier heeft je bloedgroep nu nog weinig mee te maken. Dat was volgens mij ook niet echt de vraag. Als je je zorgen maakt, gewoon bellen! Als je de kleine nog goed voelt en geen vagina bloedverlies hebt, zou ik mij niet zo zorgen maken. Ik loop regelmatig wel ergens met mijn buik tegenaan (ook wel eens wat harder). De baby's zitten goed beschermd met een laag vruchtwater.

4 jaar geleden

Bloedgroep heeft er wel degelijk mee te maken hoor. Door een stomp buiktrauma kan er menging ontstaan tussen foetaal en maternaal bloed, dat is iets wat in het ziekenhuis gecontroleerd wordt. Als dit boven een bepaalde waarde komt, krijgt moeder - indien moeder rhesusnegatief en baby rhesuspositief - rhesus(D)immunoglobuline. Dat is om te voorkomen dat moeder antistoffen gaat aanmaken tegen ‘het bloed’ van de baby, dat kan bij een volgende zwangerschap namelijk problemen opleveren. Ik zou inderdaad even bellen met de VK om te overleggen, ze willen dan waarschijnlijk weten of je de baby nog voelt, of er vaginaal bloedverlies is en of je buikpijn hebt. Dan kunnen ze inschatten of vervolg onderzoek wel/niet nodig is. Beterschap!