8 Reacties

één jaar geleden

Ik denk dat ze gaan tellen vanaf 21 Juni dus dat betekent tot 21 september lijkt mij.

één jaar geleden

Inloggen in mijn toeslagen

één jaar geleden

Heb je zelf ook geen werk waardoor je toch recht hebt op toeslag?

één jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Heb je zelf ook geen werk waardoor je toch recht hebt op toeslag?
Yes ik werk wel. Alleen als 1 van de ouders niet meer werkt dan heb je in principe (wat ik natuurlijk begrijp en logisch vind) geen recht meer op toeslag.

één jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Inloggen in mijn toeslagen
Yes snap ik. Alleen hoef ik nu nog niet de wijziging door te geven. Vind het fijn voor mezelf te weten en alvast een plan te maken voor de kleine (die dan 3 is)

één jaar geleden

Als je het maximale niet genomen hebt kan het langer en hoef je het nog niet stop te zetten.

één jaar geleden

Reken ook even uit wat je nog niet gebruikte uren zijn. Die mag je nog tot het eind van het jaar gebruiken (waar je dus kinderopvangtoeslag voor kunt krijgen). Mocht je dan nog meer opvang nodig hebben, kan je ook kijken naar peuteropvang. Geef dan bij de peuteropvang aan dat je geen recht hebt op kinderopvangtoeslag en je gebruik wilt maken van een gesubsidieerde plek. Dan wordt de bijdrage berekend op basis van je inkomen. Mocht je dan nog meer opvang nodig hebben, vraag dan bij de gemeente na of je recht hebt op een tegemoetkoming op basis van sociaal-medische indicatie. Een slapend contract mag niet meer. Tenzij de verwachting is dat iemand op korte termijn weer aan het werk kan of dat er passend werk beschikbaar komt. Zolang het contract niet is beëindigd, hebben jullie nog recht op kinderopvangtoeslag. Misschien redden jullie het met bovenstaande mogelijkheden tot jullie kindje naar de basisschool gaat. Succes!

één jaar geleden

Reactie op Ekein

Reken ook even uit wat je nog niet gebruikte uren zijn. Die mag je nog tot ...
Wauw thnx voor je super uitgebreide reactie. Vind het zelf allemaal nogal spannend eerlijk gezegd.