11 Reacties

4 jaar geleden

Ik pureer gewoon wat ik die dag eet aan groente.. gelijk in een ijsblokjes bakje wat doen en dan in de vriezer.. kreeg als tip om 3 dagen achter elkaar hetzelfde te geven in het begin zodat je ook kan zien of er eventuele allergien zijn..

4 jaar geleden

Wij hebben bij onze oudste gewoon een blender van tefal aangeschaft, beste koop bij de Consumentenbond, kostte 40 euro. Heel veel plezier van gehad! Meer geld zou ik er ook niet aan uitgeven, zo lang eten ze niet compleet fijn. Daarnaast zijn ijsblokjesvormpjes van de zeeman een aanrader: met deksel en siliconen onderzijde voor makkelijk uitdrukken. En dan in zip lock zakjes als ze bevroren zijn, zodat je de vormpjes weer kan gebruiken. Van nuby hadden we bewaarbakjes die ook fijn scheppen en die in vriezer en magnetron mogen. Tenslotte van munchkin lepeltjes die verkleuren als het eten te warm is 😎 O ja en ik had een boek van Voedingscentrum met informatie over bereiding en gezonde voeding per fase, vond ik heel informatief en inspirerend (‘lust ik wel’)

4 jaar geleden

Nog niet getest voor babyhapjes maar ik heb een foodprocessor van Kenwood. Ook handig wanneer je moet koken maar te lui bent om groente te snijden, raspen etc ;)

4 jaar geleden

Ik heb een babymoov foodprocessor bestelt. Wij gaan dit weekend beginnen met de oefenhapjes dus kan je daarna de ervaring vertellen.

4 jaar geleden

Ik vind de babycook ideaal, heb hem bij mijn eerste gebruikt en nu bij de 2de ook. En heel makkelijk in gebruik🤗

4 jaar geleden

Wij hebben de beaba babycook aangekocht 3j geleden voor de dochter, intussen alweer gestart voor ons manneke. Begonnen met patatjes; 1/3patat, 2/3groente. 1 eetlepel olie voor de darmpjes. Paar dagen na elkaar dezelfde groente om te wennen dan een 2e introduceren. Dan weer enkele dagen een 3e ... om de zoveel dagen de 1e groentjes opnieuw aanbieden. Mijn lustte bvb absoluut geen wortels, mijn zoontje is er zot van. Dus geen paniek als er iets niet lukt 😅 En reken maar op stinkende kakapampertjes vanaf nu! Bij vragen mag je altijd sturen!

4 jaar geleden

Wij hebben een online ‘ cursus’ iets aangeschaft ! Kregen via de mail filmpjes met instructies ( bv ook om vroeg te starten voor hopelijk pinda en ei allergie te voorkomen , schema’s , boodschappenlijstjes , en handige tips ! Ben totaal geen keukenprinses , en met dit stond ik 2 uur in de keuken en heb al m’n oefen hapjes voor de 1e 60 dagen klaar ! Ideaal !

4 jaar geleden

Wij hebben de babymoov gekregen, en zijn er zoooo! Blij mee. Naast dat je de hapjes kan stomen, zijn er ook functies om de ingevroren hapjes te ontdooien, verwarmen, flessen steriliseren, flessen verwarmen, en je vers gemaakte prakkie te blenden in verschillende diktes ( voor verschillende leeftijden ) hier een succes! ( ook voor mama’s verse smoothies heeel handig! )

4 jaar geleden

Reactie op vv89

Ik heb een babymoov foodprocessor bestelt. Wij gaan dit weekend beginnen me ...
Sinds vandaag het apparaat in gebruik en werkt echt fantastisch. Erg blij mee😃

4 jaar geleden

Reactie op dv0405

Wij hebben een online ‘ cursus’ iets aangeschaft ! Kregen via de mail filmp ...
Welke cursus is dat? Klinkt goed namelijk

4 jaar geleden

Wij hebben die van twistShake baby. Wat een top ding, vandaag voor het eerst gebruikt én met succes. Blenden, stomen, steriliseren, opwarmen Hij kan vanalles! En niet onbelangrijk, het formaat is goed voor op het aanrecht.