3 Reacties
5 jaar geleden
Voor kraamzorg moet je zelf contact opnemen. Zij doen dan via teams een intake (vanwege corona niet thuis) en dan moet je de laatste 3 maanden loonstroken van jou en je man, en je laatste aanslagbiljet doorsturen zodat ze je uurbedrag kunnen berekenen. (Max is 8鈧琻og iets). Kind en gezin kwam bij mij in het ziekenhuis langs toen ik bevallen was, en ik kreeg een afspraak voor de gehoortest op 2wkn. Daarna geven ze je bij elk bezoek een nieuwe afspraak.
Wel even melden dat k&g niet verplicht is. Niet overal zo, maar ik heb daar slechte adviezen gekregen helaas, ivm borstvoeding, en vaste voeding... (van anderen wel goede ervaringen gelezen
5 jaar geleden
Je kunt de kraamhulp ook regelen via je huisarts als je daar ingeschreven staat. Die hebben ook mensen die langs kunnen komen voor jou voor de begeleiding na de geboorte op alle gebieden (en zelfs ervoor).
Bij mij kwam kind en gezin langs in het ziekenhuis voor een gesprek en toen een afspraak gemaakt voor wanneer ik weer thuis was voor alle controles voor het kindje en voor mij.
Het lijkt allemaal veel te regelen bij een eerste kindje maar er wordt je als het goed is veel verteld naarmate de bevalling dichterbij komt en dan ga je goed voorbereid zijn op wie wanneer komt bij je thuis en voor wat. Succes!