12 Reacties

2 jaar geleden

Ik denk dat als je je ergens zorgen over maakt en een medische vraag hebt het nooit kwaad kan om naar de huisarts te bellen ( al is het alleen al om advies in te winnen ). 4,5 uur niet plassen is wel lang ja. Huilt ze ook terwijl ze plast? Mijn zoontje huilde veel meer en spande zijn buik daarbij aan. Dat was voor mij al genoeg om naar de huisarts te gaan en hij bleek een blaasontsteking te hebben. Succes en hopelijk voelt je dochter zich snel weer beter!!

2 jaar geleden

Reactie op Jessie1998

Ik denk dat als je je ergens zorgen over maakt en een medische vraag hebt h ...
Blaasontsteking heeft ze wel vaker gehad idd. Maar dat zie ik dan ook aan haar. Precies wat je zegt hoe ze doen, t gezicht en duwen met plassen enz. Gister heb ik haar onder de douche nog zien plassen maar geen gekke dingen daar om heen. Dus ik denk geen blaas ontsteking. Met blaasontsteking lijkt mij dat je ook meer drang hebt om te plassen dus steeds kleine beetjes wat dan pijn doet. Maar ze plast gewoon helemaal niet ofja vandaag dan nog niet.ik vind t ook zo raar omdat ze wel drinkt.

2 jaar geleden

Diarree gehad? Kan zijn dat ze dan achter loopt qua vocht en daardoor tijdelijk wat minder plast.

2 jaar geleden

Reactie op KarinaK

Diarree gehad? Kan zijn dat ze dan achter loopt qua vocht en daardoor tijde ...
Nee sterker nog gister en vandaag nog niet gepoept. Normaal minimaal 1x per dag

2 jaar geleden

Hier op de HAP zeggen ze 2 plasluiers per dag. Dus de dag en de nacht erbij. Ookal zijn t minimale plasluiers. Ik zou sowieso even bellen. Zij kunnen je adviseren of het nodig is langs te komen op basis van alle klachten. Beterschap voor de kleine!

2 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Hier op de HAP zeggen ze 2 plasluiers per dag. Dus de dag en de nacht erbij ...
Okee! 2 plasluiers heeft ze gehad vandaag. Vanmiddag na het dutje plas en poep. En vanavond na het avond eten plas en poep. Het was gewoon wel aanzienlijk minder dan normaal. Maarja ik heb de huisarts gebeld en de assistente zei als ze geen diaree heeft en niet doet overgeven hoef je je eigenlijk geen zorgen te maken. Dusja daar gaan we dan maar vanuit. Ik vond het wel gewoon raar omdat het wel sterk afwijkt van het normale. En ze eet niet goed en ze is ziek. Maarja genoeg drinken aan blijven bieden maar.

2 jaar geleden

Onze dochter plast ook vaak niet in de ochtend. Eigenlijk pas rond de lunch. Heel veel beterschap. Hopelijk knapt ze snel weer op!

2 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Okee! 2 plasluiers heeft ze gehad vandaag. Vanmiddag na het dutje plas en p ...
Ja heel lastig en eng he als ze zo ziek zijn. Fijn dat der ontlasting op gang blijft. Ik vond het toen ook niks. Ze had op de valreep toen binnen 24 uur een 2e plasluiertje. Ja genoeg proberen te laten drinken. Eventueel kun je ook een extra melkfles maken. En fruit(zakjes) blijven proberen, papjes/yoghurt. Als ze heel ziek is geef ik ze ipv voor het slapen gaan een half uur voor het eten een zetpil. Dan krijgen ze even een boost en eten ze soms net wat meer. Hopelijk knapt ze snel op!

2 jaar geleden

Snap dat je je zorgen maakt hoor. Als de kleur van de urine verandert in donkerder of oranje is het tijd om aan de bel te trekken. Alleen krijg je dan vaak enkel ors mee. Probeer het zelf anders even met een flesje aquarius oid met zoutere crackers zoals toast van Lu. Hier is dat het enige wat erin gaat als beide kindjes beroerd zijn. Ga ook bij jezelf na hoe je zelf eet en drinkt als je ziek bent (ik dikke nix) vaak lijken je kindjes enorm op jezelf in dat soort situaties. Bij twijfel lekker de dokter bellen hoor, jouw intuïtie is je mama instinct en die zit vaak gewoon helemaal goed

2 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Ja heel lastig en eng he als ze zo ziek zijn. Fijn dat der ontlasting op ga ...
Ohja das idd een gouden truc Herstellen doen ze sneller met voeding erin

2 jaar geleden

Hee hoe is het inmiddels? Hoop beter

2 jaar geleden

Reactie op Coco

Hee hoe is het inmiddels? Hoop beter
Ik had de huisarts gebeld en die zei zolang ze geen diaree heeft of miet spugen is er niks aan de hand. Dus ja, ze plast nog steeds niet zoveel als eerst maar ze plast wel gewoon elke dag. Ze is wel super verkouden nog steeds, heeft nu haar 4e kies door in korte tijd en ze eet nog weinig. Dus nog steeds wat kwakkelend maar ik hoop zodra ze geen last meer heeft van dr kiezen dar ze weer gaat eten zoals normaal.