6 Reacties
8 maanden geleden
Wat goed dat je hierover nadenkt! Ik kom heel vaak in het Radboudumc met mijn zoontje voor bloedafname en waar ze daar heel bewust mee bezig zijn is de communicatie erover naar het kind.
https://www.radboudumc.nl/nieuws/2023/aangepaste-communicatie-vermindert-prikangst-bij-kinderen
Ik heb het met mijn zoon dus nooit op prikken, spannend, eng etc. Ook vraag ik altijd van te voren of ze de plek(ken) waar ze bloed willen afnemen kunnen insmeren met EMLA (een verdovende zalf), hierdoor heeft mijn zoon amper door dat er een naald geprikt wordt. Ook is er vaak een pedagogisch medewerker bij de bloedafname aanwezig om mijn zoon af te leiden met een boekje/spelletje. Dit werkt super goed!
Ik zou als ik jouw was de afdeling bellen en vragen wat allemaal de mogelijkheden zijn, er kan vaak veel meer dan je denkt.
8 maanden geleden
Reactie op AnnikaOS
Wat goed dat je hierover nadenkt! Ik kom heel vaak in het Radboudumc met mi ...
Bedankt voor je reactie! De emla creme heb ik meekregen, die gaan we zeker gebruiken.
Fijn om het artikel gelezen te hebben, want ik twijfelde al hoe ik het “prikken” moest overbrengen omdat dat gelijk negatief klinkt.
Als ik het zo lees, moet ik niet te veel aandacht aan besteden en op ons af laten komen. (Heb zelf een naaldenfobie🫣🤭) en vooral positief benaderen.
7 maanden geleden
Reactie op AnnikaOS
Hoe is het bloedprikken gegaan?
Ik had mn zoontje niet van te voren verteld wat er zou gebeuren. Heb het meer overgelaten aan de dame die zou bloedprikken, maar er werd helaas verkeerd geprikt. Ik had ook van te voren niet de juiste informatie gekregen over de emla zalf, waardoor hij alles heeft gevoeld. Hij liet daardoor ook niet een tweede keer prikken, dus helaas zonder succes. 😮💨