19 Reacties

4 jaar geleden
M鈥檔 ouders werkten ook altijd onregelmatig en ik en m鈥檔 broertje hadden altijd een oppas die bij ons thuis kwam. Misschien is dat een oplossing voor als je bijvoorbeeld 鈥榮 avonds moet werken?

4 jaar geleden
Ik zat precies met hetzelfde probleem. Ik wilde heel graag dat ons kind naar kinderdag opvang zou gaan in plaats van gastouder. Gewoon stukje gevoel was dat. Van de week belde de kinderdag opvang en onze situatie uitgelegd. Zij heeft mij erg gerustgesteld. Zij had meer ouders met dit probleem. Mijn vriend gaat een halve dag minder werken en ik heb 1 vaste vrije dag. Omdat ik het geluk heb dat wij zelfroosteren ben ik wel iets makkelijker met mijn rooster gelukkig. Ons kind gaat nu op de maandag hele dag naar kdv en dinsdag en woensdag de middag. Donderdag ben ik standaard vrij en vrijdag mijn vriend halve dag. Ik heb mijn rooster 2 maanden van te voren. Wanneer ik toch op dinsdag ochtend moet werken kan ik kdv bellen en proberen ze het te ruilen. 9 van 10 keer kan dat omdat weinig kinderen halve dagen opneemt. Het komt vast eens voor dat het niet gaat maar dan kan ik proberen te ruilen of oppas zoeken. De vrijdag is ook flexibel. Als ik ochtenddienst heb dan werkt mijn vriend in de middag. Weet niet of dit mogelijk bij jou is maar dit is hoe wij het gaan proberen te doen. Soms moet je het ook gewoon proberen. Als je graag kdv wilt dan zou ik daarvoor gaan. Gastouders zijn er genoeg!

4 jaar geleden
Lastig h猫?! Ik werk ook onregelmatig daarom hebben wij gekozen voor een flexibele gastouder. Ik geef m'n rooster door en zij plant daarop mijn kinderen in.

4 jaar geleden
Reactie op Junenine
Wellicht kun je eens kijken naar gastouders? Die zijn meestal een stuk flex ...
Vind je? Lijkt me vreselijk als gastouder zijnde... Ik werk zelf in de kinderopvang en wij bieden ook flexibele opvang aan. Dan neem je bijvoorbeeld een contract met afname van 2 of 3 dagen... En die moet je dan "optijd" doorgeven. Wij vragen een maand vooruit. Sommige hebben ook 1 vaste dag dat ze wel komen en 1 vaste dag niet bijv. En dan nog 1 of 2 dagen daar buiten

4 jaar geleden
Ik geloof dat wij hier ook naar moeten gaan kijken. Ik werk onregelmatige diensten (soms al om 5 uur 's morgens beginnen, andere keren pas om 10 uur' s avonds vrij. Plus onregelmatig welke dagen ik werk, inclusief weekenden) en mijn vriend moet regelmatig een paar dagen weg voor zijn werk. Dat wordt nog lastig om zo'n flexibele opvang te vinden 馃槄

4 jaar geleden
Lijkt me lastig! Kan je partner eventueel ook nog een vaste dag thuis zijn? Ik had zelf eerst ook een onregelmatige baan en ben toen ik m'n eerste kreeg vrij snel naar een regelmatiger beroep overgestapt (onderwijs), ik vond de combinatie moeilijk met een gezin. Maar ik snap ook dat niet iedereen die luxe van kiezen heeft. (Alhoewel ik er ook 4 jaar lang nog een pittige studie voor in deeltijd gevolgd heb..) Maar je bent niet de enige met dit probleem lijkt me, dus er moet toch opvang hier op ingesteld zijn ook. Succes!

4 jaar geleden
Ik ben Gastouder en bijna al mijn contracten zijn flexibel. Geen een week is het zelfde. Soms enorm puzzelen maar vaak ook zo gezellig 馃挄

4 jaar geleden
Reactie op Anoek1007
Lijkt me lastig! Kan je partner eventueel ook nog een vaste dag thuis zijn? ...
Dank je wel. Het is inderdaad erg fijn om te lezen. Mijn ma wil een papadag regelen.
En ik ga toch maar het kdv in delft bellen. Kijken of daar mijn gevoel Anders wordt.

4 jaar geleden
Reactie op paardenmeisje-24
Ik ben Gastouder en bijna al mijn contracten zijn flexibel. Geen een week i ...
Heb je dan een vervanger als je ziek bent of met vakantie ben? Want ik heb gehoord dat er dan geen opvang is

4 jaar geleden
Ik woon ook in Delft en het is zo herkenbaar. Me vriend en ik werken allebei onregelmatig, avonduren en weekenden. 1 van ons is nu heel hard op zoek naar een baan met regelmaat om dit te kunnen ondervangen, het is anders gewoon niet te regelen :(

4 jaar geleden
Reactie op amrock1990
Ik woon ook in Delft en het is zo herkenbaar. Me vriend en ik werken allebe ...
Leuk dat je ook in Delft woont.
Zo met 1 onregelmatig is ook al lastig, alleen Floddertje heb je in Delft. Die zitten al bijna vol. En kunnen dinsdag en donderdag niet garanderen 馃槪

4 jaar geleden
Wij ook beide onregelmatig. Nu besloten allebei het andere weekend te werken. Dus nooit samen t weekend vrij. Maar hij neemt de dinsdag als vaste vrije dag, en woe ouderschapsverlof. Ik neem ook de woensdag ouderschapsverlof en de donderdag vaste vrije dag.
Dat betekent dat we op maandag en vrijdag opvang willen.

4 jaar geleden
Wij hebben hetzelfde, heel blij met onze flexibele gastouder. Als we op tijd mijn rooster doorgeven is er heel veel mogelijk. Voor de tweede die nu komt hebben we ook vast een plekje gereserveerd 馃槉