23 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op DenG
Lijkt mij ook niet logisch.. misschien even zelf de belastingdienst bellen ...
We zijn in ieder geval niet van plan die te geven voordat we daar brieven van krijgen dat dat moet, want lijkt mij ook totaal niet logisch
4 jaar geleden
Reactie op Feather
Wij moesten wel allebei onze inkomstenverklaring laten zien bij de psz maar ...
Ze krijgt het via de gemeente want ze geeft geen recht op toeslag daarvoor, en wij hebben nu zelf een gezin dus kijkt me not toch dat ze die info moeten hebben, het is puur omdat zij het niet aankan
4 jaar geleden
In principe valt kinderopvang buiten de alimentatie (wordt daarin niet meegerekend).
Dus wonen ze bij moeder dan wordt er naar haar inkomen gekeken en op basis daarvan wordt er een berekening gemaakt wat ze vergoed krijgt via de belastingdienst.
Ik kan me dus ook niet voorstellen dat je partner daarvoor een jaaropgave af moet geven.
Echter is het wel zo dat het haar vrij staat om via de rechter te kijken of de alimentatie herberekend moet worden als met de jaren inkomens van haar of van jou partner veranderd.
4 jaar geleden
Reactie op BabyMaehley
In principe valt kinderopvang buiten de alimentatie (wordt daarin niet meeg ...
Ja de kinderalimentatie is recent al opnieuw berekend omdat we samen nu ook een baby heben dus dat is al gegeregeld met de gemeente, en daar werken we ook gewoon aan mee hoor dat is het probleem niet alleen wordt er steeds om documenten gevraagd van financiële situatie en als we dan vragen of we daar ook inzicht over kunnen krijgen mag dat niet, en moeten we maar klakkeloos de gegevens mee geven, en kinderopvang is naar mijn mening iets wat ze zelf moet regelen toch, we komen zelf soms niet uit omdat we veel geld kwijt zijn, aan de kinderen, hun kamers, kleding etc we krijgen zelf nergens toeslag voor, dus hoop dat dit niet weer een truckje is om nog meer geld los te peuteren
4 jaar geleden
Ja de kinderalimentatie is recent al opnieuw berekend omdat we samen nu ook ...
Vreemd inderdaad. Maar bij het berekenen van de alimentatie wordt meestal de laatste 3 recente loonstroken en een jaaropgave gevraagd.
En kinderopvang staat inderdaad los van de alimentatie. Daar hoef je officieel niet aan bij te dragen.
Al is dat soms wel een beetje krom, want kinderen moeten naar de opvang als er geen oppas is en beide ouders werken. Dus waarom zou 1 ouder daarvoor moeten betalen/opdraaien. Maar wettelijk gezien hoeft je partner daar niet aan bij te dragen. Oppaskosten vallen onder Verblijfsoverstijgende kosten en die kosten zijn voor de verzorgende ouder. Dus in dit geval voor haar.
4 jaar geleden
Reactie op BabyMaehley
Vreemd inderdaad. Maar bij het berekenen van de alimentatie wordt meestal d ...
Jaa dat van de alimentatie weten we daar hebben we ook de documenten voor mee gegeven, maar voor de opvang vond ik het raar, en ze werkt niet ze is altiijd thuis, ze wil de kinderen het liefst zoveel mogelijk ergens anders heen sturen omdat ze het niet aankan, dus de opvang is dan ook bedoelt om haar te ontlasten en niet omdat ze oppas nodig heeft want ze werkt niet, en heeft daarom denk ik geen recht op toeslag vandaar dat ze waarschijnlijk de jaaropgave wil Hebben om te kijken of we nog meer kunnen betalen voor haar, ze heeft een bijstand dus hij vult dat ook al aan, als ze zou werken en ze heeft geen oppas dan ben ik het met je eens, maar ik dit geval is het omdat ze het teveel vindt, en eigenlijk niemand meer wil oppassen, omdat het te vaak gebeurt
4 jaar geleden
Jaa dat van de alimentatie weten we daar hebben we ook de documenten voor m ...
Nee snap ik. Je hoeft niks af te staan ivm kinderopvang. Maar dacht als er pas alimentatie is berekend heeft ze de jaaropgave al in baar bezit.
Maar even off topic. Als ze niet werkt en het is haar teveel aan het worden. Dan is het wel serieus dat de gemeente nu gaat kijken of ze kunnen bijspringen?
Wil er geen last voor jullie bij leggen, maar zou wel haar mentale toestand dan in de gaten houden. Of de kinderen dus nog wel de verzorging en liefde blijven krijgen die ze nodig hebben.
Sterkte met alles!
4 jaar geleden
Reactie op BabyMaehley
Nee snap ik. Je hoeft niks af te staan ivm kinderopvang. Maar dacht als er ...
Daar zijn we indd mee bezig voor hulp, we hebben al verschillende malen gebeld en gesproken, maar er wordt alleen maar geantwoord Als er geldzaken besproken moeten worden, en alles wat I'm de kinderen gaat zoals opvoeding wordt niks mee gedaan, haar mentale toestand is volgens haarzelf prima we hebben al tig keer gezegd zoek hulp of laat ons helpen zodat ze de juiste hulp krijgt maar mevrouw kan het allemaal zelf, de kinderen krijgen indd niet wat ze nodig hebben, ik wil natuurlijk niet alles in detail hier delen natuurlijk maar er speelt echt heel veel, zoveel dat ik er ook onder lijdt en ik Heb zelf nog een kleintje die al me aandacht nodig heeft, dus we willen gewoon hulp maar dit is dus wat er gebeurt, ze willen financiële situatie zien terwijl dat echt niet belangrijk is op dit moment
4 jaar geleden
Ik zou de kinderopvang zelf bellen om te vragen of dit nodig is of niet. Als ze niet samen zijn lijkt me het niet nodig dat ze zijn jaaropgave mee te sturen. Ook omdat de kinderen alleen in het weekend komen. Ik zou vragen welke kinderopvang en zelf even contact zoeken. Wellicht willen ze die gegevens ergens anders voor krijgen waardoor je vriend ineens meer aan de moeder van zijn kinderen moeten betalen.
4 jaar geleden
Daar zijn we indd mee bezig voor hulp, we hebben al verschillende malen geb ...
Vervelende situatie voor jullie! Ik hoop dat er snel duidelijkheid en rust komt voor jullie en alle kindjes!
Gemeente kan beter maatschappelijk hulp aanbieden. Iemand die bij haar thuis de balans terug brengt zodat ze de leven weer op de rit krijgt. Iemand die meekijkt naar de kinderen, huishouden, financiën. Ik zou daar eens bij navragen hoe en wat. Dat lijkt me de beste stap ipv dat jullie je financiële situatie voor moeten leggen, dat brengt geen oplossing. Ze heeft hulp en begeleiding nodig om de taken van het dagelijks leven weer op te pakken.
4 jaar geleden
Reactie op BabyMaehley
Vervelende situatie voor jullie! Ik hoop dat er snel duidelijkheid en rust ...
Dankjewel, en precies en dat zou er ook komen die vrouw komt vanuit veilig thuis maar het enige wat er nu gebeurt is het financiële plaatje steeds, we hebben meerdere malen gebeld en veilig thuis zou iemand sturen om haar te helpen met de kinderen, en dan zouden wij een terugkoppeling krijgen met de veranderingen zodat wij ons ook kunnen aanpassen en op een lijn zitten, leger des heils is daar maar de moeder heeft het alleen over geld, dus we gaan binnenkort maar weer eens aan de bel trekken want de kinderen lijden er ook onder, en wij krijgen helemaal niks te horen, behalve mailtjes over geld, zodra er wat gebeurt of de kinderen doen iets zegt zij dat ze dat daar niet doen dus we schieten er niks mee op pfff tis zo vermoeiend
4 jaar geleden
Reactie op samantha180796
Ik zou de kinderopvang zelf bellen om te vragen of dit nodig is of niet. Al ...
Dat is dus precies wat wij ook denken om meer geld los te peuteren, we weten nog geen kinderopvang we Kregen een mail, of mijn partner even zijn jaarinkomen kon sturen zodat ze opvang konden regelen, dat gaan we dus niet doen, wij hebben geen opvang nodig dus dan lijkt me dat overbodig toch
4 jaar geleden
Een tip, bij de belastingdienst kun je een proefberekening voor de kinderopvangtoeslag doen. Hier kun je op een snelle manier checken of de jaaropgave van jouw vriend nodig is( spoiler alert: i dont think so). En als je vriend al kinderalimentatie betaalt dan lijkt het me al helemaal niet nodig.
Het klinkt alsof moeder het niet op orde heeft. Zij moet dit regelen met haar begeleiding, naast een omgangsregeling een alimentatie is er vanuit je vriends kant niets nodig vermoed ik.
4 jaar geleden
Reactie op minnie1993
Een tip, bij de belastingdienst kun je een proefberekening voor de kinderop ...
4 jaar geleden
Reactie op minnie1993
Een tip, bij de belastingdienst kun je een proefberekening voor de kinderop ...
Klopt het is ook haar begeleiding die een mail stuurde, dat ze. Dat wilde regelen maar dan moest mijn vriend een jaaropgave sturen, maar die hadden ze allang vanwege de alimentatie, en we hebben ook een ouderschapsplan contract dus het is allemaal al goed Geregeld kwa betalingen en afspraken, en ze heeft het inderdaad niet op Orde en wij proberen op alle manieren te helpen maar er komen alleen vragen en mailtjes over Geld.
4 jaar geleden
Dat is dus precies wat wij ook denken om meer geld los te peuteren, we wete ...
Dat lijkt mij ook. Ik krijg er meer een idee van zo dat jou vriend meer moet betalen aan de moeder van de kinderen. Ik zou toch echt achterhalen welke opvang het is of een opvang bellen en vragen hoe het zit er mee ? Denk dat ze je wel kunnen helpen er mee
4 jaar geleden
Reactie op samantha180796
Dat lijkt mij ook. Ik krijg er meer een idee van zo dat jou vriend meer moe ...
Dankjewel, mijn vriend gaat er een mail Heen sturen, met de vraag om originele document met daarin het antwoord waarom dat nodig is, hebben ze dat niet dan stuurt hij niks op, we zijn hier erg moeilijk in geworden omdat de kinderen helaas niks van de alimentatie krijgen al het geld ga naar de gemeente waar zij geld van krijgt, terwijl we hiervoor aan sparen waren voor later (ze hebben een spaarrekening beide kindjes) nu gaat dat geld maar de gemeente, het is helaas zo dat ze elk mogelijkheid om de kinderen ergens te dumpen aanneemt, omdat ze zoals zij zegt van haar weekend/week wil genieten, vandaar dat we de opvang raar vinden ze werkt niet de kinderen gaan elke dag naar school, en spelen regelmatig bij andere kinderen, ze zijn alle vakanties de helft ervan bij ons, de grote zomer vakantie 3 weken, ookal betekent dat, dat onze dochter samen daarvan dus geen vakantie heeft met haar ouders alleen , mijn vriend heeft helaas niet Voldoende uren, afgelopen zomervakantie is met alle geweld de kinderen bij ons gebracht terwijl ik net bevallen was en dus noodgedwongen zijn familie heb moeten laten komen, omdat ik twee weken bedlegerig was vanwege pijn en hechtingen, heb totaal niet kunnen genieten van mijn kraamtijd en niet kunnen hechten aan mijn dochtertje, dat heb ik pas na 3 maanden kunnen doen, had haar vriendelijk gevraagt of de kinderen miss de laatste week van de zomer vakantie konden komen zodat ik even kon wennen en kon genieten Samen met de papa, haar antwoord was (ik wil genieten van me vakantie dus zoek het zelf maar uit) besef he ik kon niet eens voor me eigen baby zorgen laat staan voor nog twee andere me vriend heeft het allemaal alleen moeten doen de eerste 3 weken, dus het gaat helaas echt alleen zodat de moeder kan genieten van haar vakantie, want elke keer als wij ziek zijn (ze brengt de kinderen ook als ze ziek zijn maakt niet uit wat ze hebben) worden wij ook ziek inclusief de baby, we hebben al buikgriep gekregen ook de baby, schurft ook de baby, griep met heftig hoest ook de baby, mijn kleintje is steeds ziek, en als we vragen ze niet te brengen als ze erge dingen hebben zoals schurft, buikgriep, erge griep, mond hand voet ziekte, zegt ze dat ze dat niet hadden toen ze werden gebracht, en moet we het zelf uitzoeken, dus nee wij willen eigenlijk nergens meer aan mee werken tenzij een instantie erbij is, sorry voor lange verhaal het is zo frustrerend en kan er ook nooit over praten
4 jaar geleden
Dankjewel, mijn vriend gaat er een mail Heen sturen, met de vraag om origin ...
Dat lijkt me een goed idee inderdaad even wat informatie winnen voordat je wat doorstuurt. Begrijpelijk dat jullie er moeilijker zijn in geworden, vanaf de andere kant willen ze gewoon geld dat is het hele punt. Best lullig eigenlijk jullie sparen maar zien er veder niks van weer zo zonde. Ik zou in een spaarpotje af en toe wat doen hebben ze iets voor later. Het is wel heel erg dat ze de kinderen overal wil dumpen dat zegt al genoeg dat ze de kinderen dat niet aan kan en zelf ook niet helemaal stabiel is. Dat is wel raar als je niet werkt en de kinderen altijd maar naar de opvang of ergens anders heen brengt , ik zou af en toe dan wel eens de opvang gebruiken voor je zelf als je niet helemaal oké zou zijn maar meer ook niet . Dat is ook niet leuk dat jullie dochter dan niet even tijd met jullie heeft in de vakantie . Pff jeetje wat een zieke bedoeling krijgen jullie zo bij elkaar, aj dat is niet fijn dat je niet even op de roze wolk hebt kunnen zitten en rust hebt kunnen nemen dat is juist zo belangrijk voor jou! Vind ook dan wel onbegrip hoe zij hier dan mee handelt. Dat zal ze altijd blijven zeggen dat het dan vanuit jullie komt de ziektes en niet van uit haar 🤨
Ik begrijp zo goed dat jullie er zo niet aan mee willen werken. Geeft niet soms moet je gewoon even alles van je afschrijven voor een beetje opluchting van alles! En begrijp de frustraties helemaal vooral omdat jullie zelf ook net een kleine hebben gekregen en jij nog waarschijnlijk herstellende bent van de bevalling denk wel goed aanjezelf!😘