29 Reacties
2 jaar geleden
Hier heel positief over de opvang.. onze dochter gaat er met plezier heen en heeft al vriendjes gemaakt. En leert er ook ontzettend veel
2 jaar geleden
Ik werk zelf in de kinderopvang en mijn zoontje gaat ook naar de kinderopvang. Dit is helemaal prima. Gewoon een opvang kiezen waarbij je gevoel goed is dan komt het helemaal goed. Ze leren er een hoop en de omgang met leeftijdsgenoten is ook heel fijn.
2 jaar geleden
Ik zou zeggen: zoek eerst of je een opvang vindt die plek heeft EN waar je je goed bij voelt. Dit laatste is enorm belangrijk!!
Hier echt een gouden onthaalouder. Zoontje heeft ook daar moeilijke momenten gehad in zijn eenkennigheidsfases. Maar doordat ze altijd zo eerlijk communiceerde en hem zoveel mogelijk de nabijheid geboden heeft die hij nodig had, gaat het nu echt allemaal heel goed.
Dusja: veel negatief in het nieuws, maar er zitten echt pareltjes tussen ook. Volg je gevoel hierin! Wij zijn toen ook bij iemand anders gaan kijken en daar voelden we het echt niet. Nu super blij dat we ons gevoel gevolgd hebben.
2 jaar geleden
Moest ik kunnen zou ik hem thuis houden, ik ben opzich wel tevreden over de opvang. Maar merk dat Nico helemaal geen behoefte heeft aan met anderen kindjes spelen op de crèche. Hij heeft er wel goededagen maar ookveel slechte, is constant ziek sinds hij gaat. Mijn mama is ook altijd thuis geweest voor ons en bij ons geen extreme problemen gehad met naar school gaan op 2,5 jaar
Ook geen associale mensen ofzo😅
Vooral doen wat hwt beste aanvoelt, als je zelf ongelukkig wordt van het thuiszitten is een opvang wel heel goed. Heb je weer iets voor jezelf en kijk je enorm uit naar de thuis momentjes
2 jaar geleden
Hier gaat hij sinds zijn 4 maanden naar de crèche. Als ik de optie had zou ik ook twijfelen, maar hij is daar wel heel goed. Hij leert er echt superveel.
Een iets andere vraag; hoe doen jullie dat dan financieel ? Bij ons moet hij naar de opvang omdat ik ook moet gaan werken... gaat gewoon niet anders.
2 jaar geleden
Reactie op Anoniempje9090
Hier gaat hij sinds zijn 4 maanden naar de crèche. Als ik de optie had zou ...
Momenteel heb ik nog 70% loon.. ik ben afgekeurd voor mn huidige werk en moet nu dus iets totaal anders gaan zoeken.
Ga ik parttime thuis werken? Of zoek ik iets wat ik makkelijk kan combineren met de kleine en mijn man zijn werk😅
Ik heb nog ongeveer 1 jaar de tijd om iets anders te zoeken
2 jaar geleden
Ons zoontje gaat 1 dag naar de opvang puur voor het samen leren spelen en een dag vermaak.. we werken die dag wel ook normaal gesproken allebei hoor (ik nu met verlof maar breng hem evengoed) ze doen ook leuke dingen zoals knutselen en buiten spelen, merk dat ie het echt naar z’n zin heeft daar!
2 jaar geleden
Onze dochter gaat twee dagen naar de opvang ik ben positief over op opvang waar ze naar toe gaat. Ze gaat met veel plezier.
Als je kleiner wilt kan je op gastouder zoeken.
Gastouder zou ik ook willen. Maar ben zelf nanny die krijgt geen opvangtoeslag terug. Met de kinderopvang wel gelukkig
2 jaar geleden
Ik vind het super.
ze leert daar heel veel dingen. Ze zit op een groep van 0-4.
Thuis is ze alleen en krijgt ze alle aandacht. Daar leert ze delen, wachten, samen zingen, omgang met andere kindjes. Ze bouwt ook al echt vriendschappen op met bepaalde kinderen.
En daar leren ze dingen waar je misschien thuis als ouder niet zo snel aan denkt.
Althans bij je eerste 😅
2 jaar geleden
Reactie op esmeeraaf
Onze dochter gaat twee dagen naar de opvang ik ben positief over op opvang ...
Ik zou hem zelf ook t liefste bij een gastouder hebben. Maar tegen de tijd dat daar plaats is, heeft het in mijn ogen helaas weinig zin meer😕
Tenminste, de gastouder waar ik m zou willen😅
2 jaar geleden
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Ik ga denk ik toch maar even informeren of er hier in de buurt een kinderopvang is waar ik me echt goed bij voel EN plek heeft..
Ik voel mezelf soms gewoon schuldig omdat hij dus totaal niet met leeftijdsgenoten speelt en er tot dusver ook weinig interesse in heeft😖
Oudere kindjes vind hij wel echt geweldig.. dat zal ongetwijfeld komen door z'n broers en zus😅
2 jaar geleden
Onze dochter gaat sinds een maand naar de opvang en ik ben mega enthousiast! Het wegbrengen gaat met steeds minder tranen en ze heeft het er ondertussen goed naar haar zin (en ook nog steeds wel wennen hoor..)
Ze doen echt leuke dingen met haar, zijn super lief en ze leert andere leeftijdsgenootjes kennen. Ook kom ik zelf weer op nieuwe ideeën, bijv. dat ik ook wel met haar ga puzzelen of verven nu.
Sinds ze naar de opvang gaat, speelt ze ook langer zelfstandig thuis, super fijn.
Wel is het zo dat ze een paar weken meeega aanhankelijk is geweest op de dagen dat ze thuis was, toen ze net begon. Maar dat wordt gelukkig al minder.
Ik ben blij dat we de stap hebben gemaakt. Maar zoek vooral een opvang waar je je goed bij voelt!
2 jaar geleden
Ik ben mega positief over het KDV waar onze kindjes komen. Het scheelt welke dingen je belangrijk vind (voor mij leeftijdgenootjes, moderne juffen en leuke activiteiten inclusief elke dag buiten) en hoe de sfeer je aanspreekt. Ik heb m’n eerste bij een gastouder gehad omdat dat destijds huiselijker voelde maar flink gedoe gehad om roosters extra vrije dagen die zij inplant etc. En m’n kindje kwam amper buiten want ze kon er geen zes tegelijk aan buiten.
Een KDV werkt mi wat professioneler qua rooster ziekte dagen en vakanties vind ik.
Onze kindjes gaan met groot plezier heen, hebben favoriete juffen en zwaaien vrolijk naar vriendjes en vriendinnetjes die ze in het dorp onderweg tegen komen. Tuurlijk kan dat met een gastouder ook alleen is de groep dan iets kleiner.
Ik zou er zelf voor kiezen je kindje op te geven en iig een of twee dagen in de week te laten wennen aan spelen en andere kindjes. Anders lijkt school me zown grote overgang van nul dagen zonder mama naar ineens vijf
2 jaar geleden
Reactie op Coco
Ik ben mega positief over het KDV waar onze kindjes komen. Het scheelt welk ...
Dat is dus precies de reden dat ik twijfel. Ik vind het echt heerlijk hoor, de kleine de hele dag om mij heen.. Maar we zijn vorige week een weekend weg geweest en het was echt dramatisch🥲 ik kon mijn kont niet keren of er was een klein kereltje helemaal over zijn toeren.
Daarnaast ben ik ook best kieskeurig inderdaad qua opvang. De dingen die jij aanhaalt, vind ik ook heel belangrijk! Zeker omdat wij zeer landelijk wonen, wil ik hem het liefst gewoon veel naar buiten laten gaan🤷🏼♀️
Ik wil hem het liefst dus ook naar een landelijke opvang sturen😆
Ik ga mezelf gewoon verder oriënteren, en ik heb ook nog geen vast rooster natuurlijk😁 dat kan dan wel weer in mijn voordeel werken omdat ik nu nog 100% thuis ben, en nog moet gaan solliciteren😁
2 jaar geleden
Nee. Hij gaat hier naar de peuteropvang als hij 2 jaar is. Vind ik voldoende! Eerder dan dat zorgt papa voor hem en kan hij lekker bij zijn gezin opgroeien, en met eenkennigheid valt het echt wel mee, we gaan naar speeltuin,ballorig of samen naar de bibliotheek etc. Dus genoeg om te doen haha. En thuis is ook fijn lekker in je veilige vertrouwde omgeving bij mama of papa 🥰
2 jaar geleden
Reactie op MBBor
Dat is dus precies de reden dat ik twijfel. Ik vind het echt heerlijk hoor, ...
Ja precies dit… er zijn wel eens weekenden waarna ik echt heel blij ben om maandag weer aan het werk te mogen en even de handen ‘vrij’ te hebben 😅
Zorgt ervoor dat ik in de avonden en weekenden weer helemaal beschikbaar ben, ook mentaal, voor mijn zoon.