29 Reacties

2 jaar geleden

Nee! Hij zat vanaf 9 maanden op een opvang (hele fijne antroposofische waar ze heel veel buiten waren). Maar ik heb m er net afgehaald :) en werk opgezegd. Veel te waardevol deze tijd samen. Maar het is voor iedereen zo anders! Dus luister naar je gevoel

2 jaar geleden

Niet naar de opvang als het mogelijk is om hem/haar thuis te houden..

2 jaar geleden

Hier heel content met de opvang en de ontwikkeling die ze daar doormaakt (zie echt verschil met kindjes die niet naar de opvang gaan, no offense). Dus ik zou het zeker doen, al helemaal als je zelf weer wil gaan werken. Het is ook fijn om te werken en even geen ‘mama’ te zijn.

2 jaar geleden

Ik ben ook voor opvang! Mijn dochter leert er zoveel!! Iedere keer leert ze weer iets nieuws. En ook soms even zonder papa or mama zijn. Heel belangrijk! 😊

2 jaar geleden

Onze dochter gaat sinds ze 3 maanden is en heeft het er echt naar haar zin. Ze gaat 1 dag in de week en huilt nooit als ik haar breng ofzo, ze gaat meteen spelen met de andere kindjes en ook de leidsters zijn fan van haar. Ik vind het een aanvulling op haar ontwikkeling en goed dat ze leert spelen met leeftijdsgenoten. Met 1,5 kan ik me wel voorstellen dat het lastiger zal zijn om te wennen, daar moet je dan misschien iets meer tijd voor nemen

2 jaar geleden

Ik heb overal rondgebeld hier in de omgeving en geen opvang die nog plek heeft... Ook niet gek met al die sluitingen hier in de omgeving😶

2 jaar geleden

Reactie op MBBor

Ik heb overal rondgebeld hier in de omgeving en geen opvang die nog plek he ...
Zo vervelend joh. Ook geen particuliere opvang bijvoorbeeld?

2 jaar geleden

Nee! Toen wij nog in het buitenland woonde heb ik haar wel 1 hele maand naar de opvang gebracht, toen ontslag genomen. Het zat me niet lekker maar geen familie in de buurt voor hulp. Nu wonen we in Nederland en kan ik 3 dagen werken per week omdat mijn moeder, schoonmoeder, oma en tante deze dagen oppassen. Ik weet maar al te goed dat dit uitzonderlijk is en dat niet iedereen kan terugval op zoveel familie. Ik ben zelf ontzettend blij met deze constructie als ik zie hoe veel ziektes er allemaal voorbij komen bij kindjes op de opvang, voorlopig gaan deze nog aan ons voorbij. Natuurlijk zijn er ook nadelen, ze speelt bijvoorbeeld weinig met andere kindjes, alleen als ik met vrienden ben met kleintjes. Maar zo hebben beide opties voor en tegens. Ik ben wel van plan haar vanaf 3 jaar naar de peuterspeelzaal te laten gaan, zo kan ze toch vast wennen aan school. Je moet hierin je hart volgen en doen waar je je goed bij voelt. Er is geen goed of fout, zolang jij en je kindje maar gelukkig zijn bij je keuze. Succes!

2 jaar geleden

Ja hier gaat hij met 2,5 naar school. Ik woon helaas te ver van mijn familie om die op te laten passen😕 Het is voor mij echt of thuisblijven of opvang regelen en werken😅 In het allerslechtste geval moet ik dus thuisblijven en hebben we het een tijdje met 1 inkomen te doen, nog niet perse een grote ramp, maar dan moeten we wat slimmer met het geld omgaan.