12 Reacties

één jaar geleden

Langere middagslaap? Klinkt als oververmoeidheid (direct gevolg = vroeg wakker worden)

één jaar geleden

Misschien tijdelijk toch weer 2 slaapjes aanbieden om het te overbruggen. Uurtje in de middag lijkt me weinig om een lange dag vol te houden. Mijn zoontje is ook wel eens voor 6 wakker maar slaapt dan wel altijd van 12-15 uur in de middag. Meestal is zn schema ongeveer 19:00 slapen tot 6:30 en in de middag van 12/12:30-14/14:30.

één jaar geleden

Reactie op Sooph

Langere middagslaap? Klinkt als oververmoeidheid (direct gevolg = vroeg wak ...
Ja ik denk ook dat hij oververmoeid is. Maar hoe krijg je hem ‘s middags langer aan het slapen, hij wordt zelf altijd gewoon weer wakker😅

één jaar geleden

Reactie op Gjvk

Misschien tijdelijk toch weer 2 slaapjes aanbieden om het te overbruggen. U ...
Ja dat is misschien wel een idee. ‘s Ochtends even een powernapje van 15 minuten ofzo.

één jaar geleden

Misschien is de kamer niet donker genoeg.

één jaar geleden

Hoelaat gaat hij savonds slapen?

één jaar geleden

Reactie op Gina - 28 07 2021

Misschien is de kamer niet donker genoeg.
Kamer is donker genoeg volgens mij

één jaar geleden

Reactie op mummy of M.

Hoelaat gaat hij savonds slapen?
Tussen 18:00 en 19:30 uur. Ligt eraan hoe moe hij is.

één jaar geleden

Hij is nu 3 dagen op rij om 4 uur wakker geworden. Klaarwakker en niet meer verder willen slapen. Pffff het is echt niet te doen.

één jaar geleden

Als hij om 18:00 naar bed gaat vind ik het niet heel gek dat hij om 4:00 wakker wordt. Mijn zoontje slaapt precies even lang maar dan van 21:00 tot 7:00. Met 1 uur middag slaapje van 13:00-14:00. Zou je kunnen proberen hem savonds iets later naar bed te doen? Is waarschijnlijk wel even tijd voor nodig om dat te verschuiven. Steeds een half uur later per elke drie dagen ofzo? Andere vraag: zou hij wakker worden van de honger? Heb je het idee dat hij omdat hij savonds zo vroeg naar bed gaat hij misschien savonds vlak voor het slapen niet voldoende heeft gegeten om het tot een uur of 6:00/7:00 vol te houden? Lastig hoor. Hoop dat jullie het binnenkort wat aangenamer kunnen krijgen!

één jaar geleden

Wij hadden dit een paar maandjes terug ook bij onze dochter van bijna 2. Heb een slaaptrainer gekocht en als ze dan vroeg wakker werd uitgelegd dat het konijn nog lag te slapen en ik haar zo zou komen halen. Ze ging dan vaak babbelen in bed. Ik heb toen de tijd steeds verder uitgebreid en nu wordt ze weer rond 06:45 wakker. Was echt een fase.

één jaar geleden

Mijn dochter werd ook maandenlang veel te vroeg wakker. Meestal 5u en met een beetje geluk tegen 6u. Wat hier heeft geholpen is de bedtijd echt een stuk verlaten.ze slaapt nu van 21.30 tot 07.00 of 07.30. Tussen de middag slaapt ze 1,5 uur.