16 Reacties

één jaar geleden

Hee! Mijn dochtertje loopt al sinds maart 2022 bij de oogarts. Haar oogje leek ook scheel te staan, nu hebben ze verschillende testen gedaan en waarschijnlijk komt het doordat de neusbrug dik is. Hierdoor valt het oogwit weg in de donkere hoek zeg maar. Ze blijft voor nu onder controle maar hoeft dus niets ergs te zijn 😁

één jaar geleden

Reactie op Maud91

Hee! Mijn dochtertje loopt al sinds maart 2022 bij de oogarts. Haar oogje ...
Oh wat fijn zeg! Opluchting dat het niks ergs hoeft te zijn inderdaad. Geen brilletje/afplakken of behandelingen nodig dus verder?

één jaar geleden

Mijn zoontje is ook scheel en heeft al een lui oog. Moet nu een uurtje per dag een pleister op en dat gaat heel goed. Onderzoek bij de oogarts was ook heel prima! Veel leuke kinderplaatjes en muziekje. En ze waren heel relaxed erover, hij heeft nog tot 8 jaar om erover heen te komen, dus ze zeiden ook vooral geen strijd maken van een pleister nu.

één jaar geleden

Reactie op LindaLou

Oh wat fijn zeg! Opluchting dat het niks ergs hoeft te zijn inderdaad. Geen ...
Nee voor nu geen behandeling nodig. Wel jaarlijks op controle en als we zelf veranderingen merken aan de bel trekken.

één jaar geleden

Ik herken dit mijn zoontje heeft een aangeboren afwijking waardoor 1 oogje soms niet mee draait en blijft staan. Het word erger bij bijv het doorkomen van tandjes en als hij erg moe is soms zie ik het dagen niet en dan ineens weer heel vaak. Ik hoop dat hij er nog overheen groeit maar voor nu alleen elk halfjaar controle en geen brilletje nodig.

één jaar geleden

Wij hebben ook bij vermoeidheid dat hij kan loensen. Oogarts maakte zich totaal geen zorgen. Kindje doet eerst een paar testjes (plaatjes kijken), daarna druppelen en wachten. Dan kijken ze in het oog en doen ze ook gelijk een meting. We moeten binnenkort voor controle terug maar het wordt hier al veel minder gelukkig. Onderzoek hoef je je echt niet druk over te maken

één jaar geleden

Mijn dochter is met 16 maanden door de oogarts gezien omdat ze ook vooral bij vermoeidheid wat scheel ging kijken. Alle testjes waren goed, een echte oogmeting lukte nog niet. Het lijkt er op dat bij haar de spiertjes niet sterk genoeg zijn. Dit zou vanzelf over moeten gaan en konden we zelf ook oefenen door op spelenderwijs haar regelmatig naar haar neus te laten kijken. En vooral er op letten dat er geen haren in het gezicht hangen was het advies. Met 2 jaar moet ze opnieuw op controle.

één jaar geleden

Reactie op Gjvk

Ik herken dit mijn zoontje heeft een aangeboren afwijking waardoor 1 oogje ...
Ik duim mee dat hij er overheen groeit, arm schatje. Wat is de afwijking die hij heeft als ik mag vragen?

één jaar geleden

Reactie op Liss21

Mijn dochter is met 16 maanden door de oogarts gezien omdat ze ook vooral b ...
Oh dat klinkt geruststellend inderdaad :)

één jaar geleden

Hier ook, bij vermoeidheid. Ook gaven ze aan dat onze meid een wat bredere neusbrug heeft, en dus valt t oogje daar sowieso sneller achter. En lijkt het of ze sxheel kijkt, maar dit is dus niet het geval. Dat gaat vanzelf over naarmate alles meer in verhouding is qua groei

één jaar geleden

Ervaring met mijn broertje! ‘Loens oogje’ noemde we het. Leek een tijdje minder te zijn maar is uiteindelijk met 8 jaar geholpen eraan! Zou me niet veel zorgen maken over de afspraak, ze zien dagelijks kindjes en weten hoe ze ermee om moeten gaan 😊 ♥️ succes!

één jaar geleden

Reactie op JetteA

Wij hebben ook bij vermoeidheid dat hij kan loensen. Oogarts maakte zich to ...
Dat klinkt fijn. Had je kindje last van het druppelen?

één jaar geleden

Reactie op 24babywatcher

Ervaring met mijn broertje! ‘Loens oogje’ noemde we het. Leek een tijdje mi ...
Dat klinkt goed, is het helemaal over gegaan? Wat had hij voor behandeling gekregen als ik vragen mag?🙈

één jaar geleden

Mijn dochtertje deed dat ook. Nu heeft haar vader wel een lui oog. Maar cb heeft ons wel doorgestuurd naar de oogarts waar ze is gedruppeld en er kwam uit dat ze -2,75 en -3 heeft. En nu dus heel knap aan het zijn is met haar mooie bril. Ze heeft geen last gehad van het druppelen, tenminste niet gemerkt. Het scheelde ook dat ze daarna ging slapen

één jaar geleden

Reactie op LindaLou

Ik duim mee dat hij er overheen groeit, arm schatje. Wat is de afwijking di ...
Brown syndroom

één jaar geleden

Reactie op LindaLou

Dat klinkt fijn. Had je kindje last van het druppelen?
Ik zie dit nu pas maar misschien voor anderen nog fijn mocht hun kindje gedruppeld moeten worden, ons zoontje gaf er niks om!