15 Reacties
3 jaar geleden
Pff heftig!
Dit laat ook wel zien hoeveel impact de "werknemers tekort" heeft, en dat de kinderen (en dus ook ouders) hier onder gaan lijden..!
Ik weet niet hoeveel kinderen ze had die dag, maar in je eentje op een groep staan is toch niet te doen? Logisch dat je dan alleen rondjes rent en niet alle kinderen volledig kan voorzien in behoefte.
Zelf zou ik bij je volgende opvang dag duidelijk aangeven hoe en wat je grenzen zijn.
Als dit nogmaals gebeurd zou je kunnen kijken of er een gastouder(bureau) in de buurt is.
Mijn zoontje zit bij een gastouder via het bureau ViaViela, en hij krijgt echt alle aandacht en liefde die hij nodig heeft daar.
Misschien ook met je partner/betrokken familie/vrienden bespreken, kijken wat hun adviezen zijn. Heb je contact met andere ouders daar? Als hun dezelfde klachten hebben misschien daar toch met z'n allen kijken naar klacht indienen/oplossingen.
Succes!
3 jaar geleden
Ik zou er later weer op terug komen met de pedagogisch medewerker. Vaak is er nog wel iets van miscommunicatie of onhandig gebracht naar ouders toe. Vertel die persoon gewoon wat voor impact het gehad met heeft op jou en hoe je het graag ziet. Mocht het daarna weer fout gaan kan je altijd nog hogerop. Ze zal het vast goed bedoeld hebben met je dochtertje ondanks dat er wat dingetjes fout zijn gegaan☺️
3 jaar geleden
Vervelend.
Ik denk heel veel miscommunicatie en een beetje onmacht, maar in dit geval had ze wel even kunnen bellen.
Hier mogen ze overigens de kinderen niet temperaturen. Als ze dus warm aanvoelen en waterig uit de ogen kijken wordt je sowieso als ouder gebeld.
Betreft voeding heb ik het hier 1 keer gehad, ik had het nieuwe schema in haar logboek gezet en dat was niet lekker meegekomen met de vervanger op dat moment.
Ik denk het rustig bespreken en ze wijzen op wat jouw wensen zijn dat dan de volgende keer dit niet meer gebeurd.
3 jaar geleden
Ik zou niet meteen contact opnemen met de directie, spreek de desbetreffende pm’er er de volgende keer nog een keer op aan. Dat je dat al vervelend hebt ervaren.
Ik werk zelf op een baby groep en ja je staat wel eens alleen inderdaad. Maar als het goed is staat de verzorging van de kinderen ergens beschreven (bij ons in de tablet) zodat inval altijd kan nalezen wat een kind nodig heeft
3 jaar geleden
Als het goed is hebben ze ook een ouder commissie.. daar kan je wel naar mailen.. dan kunnen hun ook eventueel inventariseren of adviezen geven aan de teamleider met wat er speelt op de werkvloer en wat de ervaringen van ouders zijn.. samen sta je sterk.. je zal vast niet te enige zijn??
3 jaar geleden
Ik zit bij een gast ouder altijd tevreden over geweest tot de laatste 2/3maanden me oudste dochter is bijna 4 gaat na de zomervakantie na school maar ze is heel druk echt druk maar dat weet ze want dat is al vanaf het begin en nu krijgt ze alleen maar straf moet ze op de trap zitten omdat ze druk is (zo zegt ze het zelf) dus heb haar meteen er afgehaalt ze moest nog 2 weken er na hebben wij vakantie en dan school me jongste dichter zit er ook (1jaar) daar is ze heel lief tegen maar het is ook een heel ander kind rustig en kan best uurtje alleen spelen
3 jaar geleden
Reactie op SeppaB
Pff heftig!
Dit laat ook wel zien hoeveel impact de "werknemers tekort" he ...
Bedankt voor je reactie! Toen ik m’n dochter om 4 uur ophaalde had ze in totaal 2 kinderen. M’n omgeving verschild heel erg van mening. De 1 zegt je moet direct beelden opvragen van die dag en de ander zegt dat ik nog even moet afwachten. Ik ga maandag inderdaad goed aangeven hoe ik het wil hebben.
3 jaar geleden
Reactie op erica1310
Ik zit bij een gast ouder altijd tevreden over geweest tot de laatste 2/3ma ...
Vreselijk lijkt me dat!! Ik was afgelopen week instaat om per direct m’n baan op te zeggen zodat ze niet meer hoeft. Zeker als je meisje dan straf krijgt of iets. Ik zou denk ik hetzelfde hebben gedaan.
3 jaar geleden
Reactie op babyjuli21
Ik zou niet meteen contact opnemen met de directie, spreek de desbetreffend ...
Je hebt gelijk inderdaad. Nu had ze, toen ik m’n dochter haalde “maar” 2 kindjes. Ik ga haar er woensdag nog een keer op aanspreken. Dat ik er best mee heb gezeten. En hoe ik het graag wil. Dat klopt zij hebben ook een tablet. Ze hadden dr fles van maandag hier niet in gezet. Die waren ze vergeten in te voeren.
3 jaar geleden
Reactie op rijns
Nee, ik heb begrepen dat niemand zich hier verantwoordelijk voor voelt. Ik ...
Altijd slim.. je vergaderd maar 3 of 4x per jaar een uurtje dus veel tijd kost het niet.. en je houdt de mail wekelijks in de gaten.. ( ik zit toevallig ook in een oudercommissie) daarbij heb je ook meer informatie wat er speelt en kortere lijntjes binnen het kdv met teamleiders en leidsters..
3 jaar geleden
Reactie op SorayaF
Hier in Amsterdam kun je melding doen bij de gemeente Amsterdam voor een in ...
Natuurlijk mag je wel alleen staan… hangt er vanaf hoeveel kinderen je hebt.
Met bijv. Peuters mag je met 8 kinderen alleen werken. En met baby’s werkt je alleen als je niet meer dan 3 baby’s hebt..