12 Reacties

3 jaar geleden

Ons zoontje van 14 maanden doet alleen handjes klappen. Wijzen of zwaaien doet hij ook nog niet

3 jaar geleden

Zou me niet teveel zorgen maken, misschien vindt hij het gewoon niet interessant? Hier wordt af en toe geklapt maar vooral wijzen en “die die die” zeggen. En als er weg gaan zwaait hij.

3 jaar geleden

Mijn zoontje wijst al wel een hele poos maar klappen lukt ook nog maar net twee maandjes denk, ook een high five en daarna klappen omdat we steeds zeggen goedzo😜🥰 Zwaaien begint nu pas een beetje echt wat te worden, was een hele tijd alleen hand omhoog. Niet teveel zorgen maken dus, komt vanzelf wel 😊

3 jaar geleden

7 maanden? Dat is wel erg vroeg toch? 😅 Mijn zoontje is 14 maanden en kan sinds een maandje handen klappen. Wijzen doet ie de hele dag door naar alles, gewoon omdat het kan. 🙄 ja kijk weer een lamp, wauw. Ja dat is een muur en daar ligt de poes.....🙈

3 jaar geleden

Mijn meisje linkt het aan een liedje : klap eens in je handje, blij blij blij. Zet ze op je bolletje allebei'. Dan doe ik klappen en dat zij dat ziet en daarna mijn handen op mijn hoofd. Het heeft een tijdje geduurt voor ze dit doorhad maar zodra ze dit hoort gaat ze gelijk klappen en soms gelijk al handjes op haar hoofd. Wijzen doet ze ook nog niet. Als je zelf wijst, kijkt ze ook niet waar je naar wijst. Wel handjes in de lucht wapperen. Ze is 14 maanden. We proberen ook al een tijdje: hoofd schouders knie en teen te doen. Dat liedje. Maar bij de wielen van de bus kent ze alleen nog: de deuren van de bus gaan open en dicht, open en dicht open en dicht '. Dan doet ze eigenlijk klappen met met open en dicht gebaren. De rest vind ze nog lastig. Maar blijven herhalen en laten zien, dat helpt zeker. Wat we ook doen, is o o, ojee: handjes tegen onze wangen aan. Of hoera! Handjes in de lucht. En waar is die nou?? Handplam naar boven wijzend. Daarin doet ze ons nog na. Ik merk dat ze heel erg na doet. Tanden poetsen absoluut niet. Maar zodra ik dat ook doe en zij ziet dat, dan wilt ze dat weer wel. En wat zegt de cjg erover? Is het echt iets om zorgen te maken?

3 jaar geleden

Zwaaien doet ze trouwens ook: haii en bye bye. We maken eigenlijk overal een spel van. Kiekeboe spelletjes. Verstoppen, tevoorschijn komen. Vind ze geweldig.

3 jaar geleden

Laat het los wat andere kinderen kunnen. Internet is heel handig maar het maakt alle moeders zo onzeker. En dat is heel erg jammer vind ik als Omi. Intuïtie bestaat bijna niet meer. Dus, geen zorgen. Als ze 18 zijn doen ze allemaal hetzelfde😃

3 jaar geleden

- ze zwaait - klapt in haar handjes mee op muziek - geeft high five - ze doet kiekeboe door achter der handen te verstoppen - ze wijst ergens naar en roept die als ze iets wilt hebben - ze geeft handkusjes - als je ssst zegt doet ze haar vinger voor haar mond - als iets niet mag schud ze met der hoofd nee en doet dan met der vinger belerend wijzen van dat mag niet Maar lopen? Ho maar …. 😂🤣 Ieder kind is verschillend. Komt allemaal vanzelf hoor ☺️ de een is met fijne motoriek sneller dan de grove motoriek

3 jaar geleden

Onze dochter wijst nog niet gericht als wij erom vragen maar soms in de verte en heel random.. wel klapt ze, deed ze met 5 maanden al, zwaait ze als we erom vragen en wuift ze als ze niet meer wilt eten. Maar goed, elk kindje ontwikkelt zich anders! Anderzijds zegt onze dochter nog bijna geen woordjes dus met haar handjes probeert ze dingen te zeggen denk ik dan… 😊

3 jaar geleden

Hier wel veel klappen (als we alleen al ‘klappen’ zeggen doet ze het 😂 #circusaapje) en oooveral naar wijzen en dan ook ‘die die die die’ erbij zeggen. Dat gezegd hebbende. Maak je geen zorgen hoor, komt vast!

3 jaar geleden

Hier heel veel klappen zwaaien en wijzen. Ook als we zwaaien en klappen zeggen dan gaat ze zwaaien en klappen. Wijzen doet ze sinds 2/3 weken en dan zegt ze ook steeds DIE/DEZE

3 jaar geleden

Bij ons op het consultatiebureau vroegen ze ook of ze al bij ‘hiep hiep hoera’ de armpjes in de lucht doet. Ik heb gezegd dat ik geen idee heb in welke situatie dat terug zou moeten komen, dus nee 😂 ga dat toch niet speciaal zitten oefenen… Wat ik wil zeggen, kinderen gaan niet per se al die dingen vanzelf doen. Als je er uitgebreid aandacht aan besteed gaan ze het snel leren, als je het af en toe doet duurt het wat langer… tenminste, dat is onze ervaring en visie.