15 Reacties

één jaar geleden

Pfoe lastig! Doordat je schreef, sinds een maand of 2... Dacht ik gelijk aan: is toen niet ergens de klok om gegaan? En heeft t niet daar ergens mee te maken. Dat Nora alles n uurtje heeft vervroegd

één jaar geleden

Ik snap je vragen! Zo lastig als ze zo vroeg wakker is.. Het is denk ik voor ons lastig in te schatten wat zal helpen bij jullie. Krijgt je al een fles vlak voor het naar bed gaan savonds? Onze zoon wordt ook echt wakker als hij honger heeft sochtends. Maar nu met echt veel eten overdag en nog steeds drie kleine flesjes erbij is dat bijna nooit meer het geval. Al wordt hij nog steeds altijd wakker met flinke trek (maar op normaal tijdstip). Succes met dingen uitproberen. Mocht je nachtfles willen proberen dan zou je die ook laat op de avond kunnen doen, als je zelf naar bed gaat (als dat niet om 20:00 al is vanwege het vroege opstaan 😅). Succes!

één jaar geleden

Poeh lastig! En een flesje voor het slapengaan is dus ook niet de oplossing?

één jaar geleden

Ik zou dan voor het slapen gaan nog een fles geven. Kijken of dat werkt. M’n nichtje kreeg ook nog een avond fles tot 2 jaar ofzo.

één jaar geleden

Nora krijgt een fles voordat ze zelf naar bed gaat (ca 18u), maar miss indd nog eentje geven als wij naar bed gaan (ik ga indd altijd vroeg hahaha maar mn vriend zou bijv wel rond 23u nog kunnen geven). Voelt alleen zo krom om haar dan ‘wakker’ te maken…

één jaar geleden

Hier zijn flessen in de nacht ook nog nodig om haar slaap te rekken tot een normale 12uur totaal, maar alles na 300 wordt ze wakker van. Dus als ze voor die tijd huilt mag ze een fles en valt ze er heerlijk van in slaap. Komt ze na die tijd gaat haar lichaam “aan” van de voeding en denkt ze hoera dat het ochtend is om 400 😵‍💫 die doe ik dus niet meer. Als ze dorst heeft mag ze lauw water en verder is troosten vaak genoeg. Mocht je denken dat je kleine honger heeft, dan helpt het bij onze kids om de hele dag (niet alleen het avond eten) grotere porties aan te bieden, dan zijn ze wat verzadigder. Alleen avond eten meer leidt hier tot puffende kids, alsof je zelf een dikke gourmet erop hebt zitten haha Hoop dat je er iets mee kunt

één jaar geleden

Reactie op Sooph

Nora krijgt een fles voordat ze zelf naar bed gaat (ca 18u), maar miss indd ...
Hier kan ik de speen uittrekken en fles in haar mond doen, dan drinkt ze hem zo op de automatische piloot weg 🤭 slapendevoort 🤭

één jaar geleden

Als ze rond 18u de laatste fles krijgt, kan ik me wel inbeelden dat het misschien honger is ja? Hier lukt het meestal ook maar een uur of 10, maximum 11 zonder eten. En die van ons eet overdag echt al een bouwvakker 😅 eet een hoop avondeten rond 18u en dan rond 19u15 nog een volle fles en gaat dan meteen slapen en wij zijn blij als het 6u is als ie wakker wordt (12u slapen heeft er hier nooit in gezeten, heb ik me bij neergelegd). Dus om die honger te vermijden, eventueel proberen wat later te gaan slapen zodat je die fles later kan geven voor het slapen gaan? Als de kleine man hier om rond 18u zou gaan slapen, zou ie standaard ook tussen 4 en 5 wakker zijn.. Weet natuurlijk niet of dat mogelijk is, misschien is ze dan al veel te moe of past dan niet in jullie planning. In dat geval zou ik wel overwegen nog een fles te laten geven als je man gaat slapen. Is uiteindelijk de manier waarop jullie allemaal het meeste slaap krijgen en dat is hier steeds prioritair 😅 je kan dan na een tijdje altijd proberen die fles steeds kleiner te maken en kijken of dat invloed heeft op hoe laat ze wakker wordt.

één jaar geleden

Oh en nog ter aanvulling: hier moet ik ook niet proberen als ie wakker wordt een fles te geven en dan terug te gaan slapen. Wakker is ook echt wakker. Ik kan zelfs gerust een half uurtje wachten met de fles geven als hij wakker wordt. Maar hadden onlangs toevallig 2 keer een fles gegeven rond 3u 's nachts. (Zijn met de fopspeen gestopt en dat was even nodig als troost) en toen merkten we dat hij ook langer sliep. Ik denk dus toch dat hij vaak wakker wordt omdat zijn maagje niet meer vol is, ondanks dat hij dan nog wel even kan wachten. Maar als hij dan wakker is, is het enige dat hij wil naar beneden gaan, helaas 😅

één jaar geleden

Hier precies dezelfde situatie ; sinds 2 maanden (sinds de wintertijd) is ons zoontje om 5 uur wakkerwakker! Er is dan geen andere optie dan hem om 5.15 mee naar beneden te nemen☹️ 😵‍💫 Gevolg is dat hij om 9 uur doodmoe is en dan tot 11 uur slaapt. Cb raadt ons nu aan om te proberen hem tot 11 uur op te houden, hem dan twee boterhammen en een fles te geven (lunch) en dan pas naar bed te brengen. Kijken of dat wat doet.. Tot nu toe nog niet gelukt; om 9 uur wil hij echt slapen .

één jaar geleden

Reactie op Sooph

Nora krijgt een fles voordat ze zelf naar bed gaat (ca 18u), maar miss indd ...
Mmm betekent dat dat ze ook om 18:00 al gaat slapen? Dan is 5:00 wakker of zelfs 4:00 wakker niet eens heel erg gek. Zou je kunnen opbouwen naar een uurtje later naar bed en dus ook uurtje later de fles savonds?

één jaar geleden

Ze gaat ergens tussen 18 en 19u (dus nee, niet stipt 18u) naar bed en dat is volgens alle boekjes volgens mij meer dan normaal 🤔

één jaar geleden

Oh ja: en ook als ze 19/19.30u naar bed gaat, is ze om 04u wakker

één jaar geleden

Reactie op MilouX

Hier precies dezelfde situatie ; sinds 2 maanden (sinds de wintertijd) is o ...
Hier hetzelfde, om 0600 uur wakker en no way dat ik hem wakker kan houden tot bijvoorbeeld 1200 uur. Hij is daarnaast ook stront chagrijnig en moe dus voor mij ook geen pretje! Vanochtend zat ik er helemaal doorheen en hij ook. Om 0900 uur maar weer naar bed en tot 11.30 uur geslapen.

één jaar geleden

Reactie op Sooph

Ze gaat ergens tussen 18 en 19u (dus nee, niet stipt 18u) naar bed en dat i ...
Wil ook niet gezegd hebben dat dat niet normaal is hoor! Alleen de ervaring vanuit ons kindje dat dan voor hem wel te lang zonder eten zou zijn. Hij zou dan ook nog niet kunnen/willen slapen omdat er te weinig tijd zit vanaf het middagdutje dan. We hebben hier ook al veeeeeeel geprobeerd, want hier ook vaak voor 6u wakker geweest. Nu is het: fles rond 19:15, dan nog verhaaltje lezen, tanden poetsen en dan slaapt ie uiterlijk tegen 20u. Dat werkt hier het beste. Slaapt dan ongeveer tot 6u. Wat we ook doen: slaapt zelden meer dan 10u op een nacht. Later slapen gaan helpt hier ook niet, is dan vaak nog vroeger wakker. Maar voor hem is 20u een prima uur. Denk dat dit voor el k kind verschilt. Maar kan me dus wel inbeelden als haar laatste fles rond 18u is dat ze sowieso rond 4-5u wakker wordt met een leeg maagje. 18u eet die hier nog met ons mee en een uur later dus nog een fles (vaak helemaal op, soms laat hij ook de helft staan, dus neemt dan echt gewoon nog wat hij nodig heeft op dat momenteel)