6 Reacties
2 jaar geleden
Heel herkenbaar. Hier exact hetzelfde namelijk. Überhaupt alles met stukjes erin... Hij begint nu wel eens stukjes te eten als we samen eten. Maar wel gemerkt dat hij het zelfde wil eten als ons en samen met ons wil eten. Soms zetten we hier de tv maar aan ter afleiding want inderdaad. Draamaaaa
2 jaar geleden
Hier onherkenbaar maar ik zou echt proberen niets ‘dwingend’ te voeden aan je kindje door bijvoorbeeld de lepel naar binnen te duwen. Hierdoor krijgt hij waarschijnlijk alleen maar meer negatieve ervaringen met eten.
Heb je je wel eens verdiept in rapley of kleintjes methode? Je kindje helemaal zelfstandig kennis laten maken met eten en structuren en zelf laten eten op eigen tempo en eigen hoeveelheid.
Zelf ook eten, hetzelfde eten, en geen of niet teveel aandacht besteden aan hoe je kindje wel of niet eet. Gewoon alsof het dus normaal is dat je allemaal zelf gezellig aan tafel zit te eten.
Het zou het mooist zijn als er iets is wat je kindje wel lust. Dus bijvoorbeeld die potjes. Dat je dan altijd wat bekends aan kunt bieden en tegelijk iets nieuws. Iets nieuws ook vaker blijven aanbieden, ook als het niet gegeten wordt. Het wordt vanzelf bekend.
En verder loslaten. Geen druk op eten leggen. Geen stress toevoegen. Eten is iets heel normaals en gezelligs en hopelijk leert je kindje het vanzelf ook zo te ervaren.
Kijk eens op solid starts. De website of de insta voor tips.
één jaar geleden
Klopt ik ben redelijk bekend met de rapley methode. Echter moet mijn zoontje al kokhalzen als hij het bordje met eten ziet. Op zich kan hij ook gewoon tegen stukje want hij eet wel zelf brood en ook 18 maanden potjes gaan erin met veel afleiden. Zodra ik gewoon gekookte wortel, of aardappels op een bordje doe met een stukje vlees begint hij dus bij het zien al te kokhalzen
één jaar geleden
Reactie op ingie91
Klopt ik ben redelijk bekend met de rapley methode. Echter moet mijn zoontj ...
Jeetje wat lastig. Lijkt bijna een ‘psychisch’ ding voor hem te zijn. Vraag me af wie je hierbij het beste kan begeleiden en adviseren. Misschien eens je vraag stellen bij de huisarts?
één jaar geleden
Ik zou eens een kijkje nemen bij Solidstarts op insta. Zij hebben ook een picky eating course.
Ik denk dat het er vooral op neer gaat komen dat je hem niets meer zelf moet (dwang) voeden en de regie volledig volledig bij hem moet leggen. Maar echt, kijk bij solid starts en schaf hun picky eating bundle aan. Als je het niet kan betalen, kan je m zelfs gratis aanvragen.
Veel succes!