12 Reacties
4 jaar geleden
Je kan kolven in de ochtend als je borsten het volst zijn. Maar je kan ook kolven vlak voor je weg ga en dan wat je gekolft heb gebruiken voor de eerstvolgende voeding. Ik kolf nooit na de voeding aangezien er dan weinig in de borsten zitten. Dus eigenlijk kolf je de voeding die anders je kindje dan zou drinken. Dus geen extra stimulatie.
4 jaar geleden
Van de kraamhulp kreeg ik te horen: kolven na de ochtendvoeding. Als hij wat langer heeft geslapen heb je grote kans dat je borsten voller zijn en je dus meer melk in 1 keer kunt afkolven.:) geen idee of het zo is maar wellicht kun je het proberen:)
4 jaar geleden
Mijn zoontje drinkt in de ochtend van 1 borst, de andere kan ik dan kolven en de rest van de dag drinkt hij ook steeds van 1 borst om en om. Ik kolf wel beide borsten tegelijkertijd. Meestal kolf ik dan nog ongeveer 300cc ( het is voor mij de tweede keer dus dat helpt voor mijn gevoel ook) op de dagen dat ik niet wil kolven laat ik hem in ieder geval de druk van beide borsten af drinken, hij drinkt ze dan niet helemaal leeg.
De hoeveelheid die je kindje drinkt ligt ook aan de hoeveelheid voeding er in je borstvoeding zit. Mijn zoontje dronk met 6 weken tussen de 150 en de 200 per voeding. Hopelijk heb je hier wat aan.
4 jaar geleden
Ik doe het een uur naar de ochtend voeding en als dat niet lukt tijdens haar middag slaap dan is het voeden uurtje wachten kolven en 2 a 3 uur later komt ze dan maar mij is gezegt ziekenhuis en door de kraamhulp beste 3 kwartier a een uur naar een voeding is het beste hoop dat je er iets aan hebt
4 jaar geleden
Ik doe het ook sochtends een uurtje na haar ochtendvoeding. Sochtends zitten mijn borsten ook het volst dus kolf je idd makkelijker wat meer af.
4 jaar geleden
Ik doe het ook een uurtje na de ochtendvoeding. Ik doe het op advies van de kraamhulp om de dag om overproductie te voorkomen.
4 jaar geleden
Ik heb al veel gekolft op allerlei tijdstippen (zodat mijn vriend de fles kon geven). En 's morgens komt er inderdaad veel meer melk. Ik heb een borst die meer produceert dan de andere. Ik laat hem dan aan de vollere borst drinken en tegelijkertijd kolf ik de andere.
Mijn kindje is nu 8weken (wel een stevige baby van >6kg). Hij drinkt tussen 100-150ml. De eerste en laatste voeding drinkt hij het meest. Overdag hangt van af of hij om de 2 le 4 uur drinkt
4 jaar geleden
Bij mij zei de lactatiekundige een uur na de voeding, als ze aan beide borsten drinkt. Anders beste in ochtend (zeker als er langer tussen zit) de borst kolven waar baby niet van drinkt.
Zelf vang ik in een handkolfje(dr. Brown siliconen kolfje) mijn toeschiet reflex op van de borst waar de baby niet van drinkt, dat is elke keer al 20cc. Als je dat overdag doet zit je einde vd dag zo op 80-100cc en heb ik een voeding...