9 Reacties
2 jaar geleden
Hoi lieve mama, wat lijkt me dat heftig en eng zeg.
Ik kan geen ervaring delen, maar zie wel dit topic in het forum dat interessant voor je kan zijn:
https://community.24baby.nl/forum/baby/3-keer-een-koortsstuip-1zBmay?utm_source=24Baby&utm_medium=app
Heel veel sterkte!
En weet dat je ook altijd heel laagdrempelig met de praktijkondersteuner van de huisarts mag praten om heftige dingen te bespreken.
2 jaar geleden
Ons zoontje heeft het ook gehad. 1x gelukkig maar. Echt schrikken en we waren gelukkig net aangekomen in het ziekenhuis ivm slecht onderbuik gevoel. Ik kan me het gevoel dat jij hebt goed voorstellen.
Het is gelukkig wel een normale reactie en kan geen kwaad nu ze zo klein zijn. Dat is wat de huisarts en vrienden ons vertelden. Met dat in m'n achterhoofd zorg ik voor de rust als ons zoontje ziek is. We mogen wel direct de ha bellen als het gebeurt.
Sterkte. Hopelijk knapt jou kleintje snel op😘
2 jaar geleden
Onder tussen 8 aanvallen gehad.. veel onderzoeken en ieder jaar nu langs de neuroloog tot het weg is ..
2 jaar geleden
We mogen in ziekte en aanvallen thuis afwachten en hem de zorg thuis geven heb medicijnen midazolam gekregen als hij er niet uit komt mag ik dit geven en als dat niet werkt ambulance bellen en weer naar het ziekenhuis ..
2 jaar geleden
Mijn dochter heeft nu 3x een koortsstuip gehad
De laatste keer duurde wel 10min, heb ik een neusspray gebruikt op advies van de kinderarts na de 2de koortsstuip. Hartverscheurend en vreselijk om mee te maken. Ik bel gewoon iedere keer 112 en ga naar het ziekenhuis
De tweede keer reageerde mijn dochter niet aan de linkerkant, leek wel verlamd. Ergste stress uit mn leven.
Ik heb het zelf ook als kind gehad tot ik ongeveer 6 jaar was en kan het me ook nog vaag herinneren. Ben er uiteindelijk wel overheen gegroeid.
De kinderarts vertelde mij trouwens dat de kans dat dit epilepsie wordt echt heel klein is. Dat is wel geruststelling voor mij
2 jaar geleden
Reactie op Mamaclaire
Wat is dit voorn antwoord dan me zoontje die heeft alles al gehad tot zijn 4de dit schijnt iets genetisch te zijn helaas heeft de neuroloog ook bevestigd .. ik zoek alleen andere vergelijkbare verhalen vooral omdat hij er ondertussen afgelopen week weer 3 bij gehad heeft! Ik heb het nog nooit in zo’n mate gehoord als nu namelijk!
2 jaar geleden
Reactie op SorayaF
Mijn dochter heeft nu 3x een koortsstuip gehad
De laatste keer duurde wel 1 ...
Ik heb er ondertussen 11 gehad met mijn zoontje.. elke keer ziekenhuis is nu ook uitgesloten.. als hij het thuis kan uitzoeken mag dit ook van de neuroloog indien hij slechter word richting het ziekenhuis