5 Reacties

9 maanden geleden

Die van mij zit ook met z'n handen in z'n mond inderdaad. Geen idee waarom. Likt ook z'n thee, drinken en yoghurt als een hondje tegenwoordig. Ik dacht ook aan kiezen maar misschien is het wel spraakontwikkeling. Al praat ons mannetje wel goed. Ben benieuwd wat andere dames ervaren

8 maanden geleden

Zo herkenbaar. Bij ons gebeurt dit ook sinds 2 a 3 weken. Continu die hand geheel in N mond en alles oppikken of van zn vingers af likken. Ik heb al geprobeerd in zn mond te kijken en het aan hem gevraagd of het pijn doet enzo, maar hij zegt gewoon "Nee lekker mama"

7 maanden geleden

Mijn zoontje kwijlt erg veel en wil ook altijd iets in zn mond hebben. Omdat hij zn hele melk gebit al heeft kan het niet daar door komen. Soms komt het doordat de mond motoriek niet hoeft ontwikkeld is, hier zijn oefeningen voor. Ook gebruik van een speen kan een oorzaak zijn. Maar een andere grote oorzaak is vaak de enorme ontwikkeling die ze doormaken. Als hij van niets naar ineens heel veel praat gebeurd er dus heel veel voor hem. Hij maakt enorme stappen. Dat zorgt er bij peuters ook vaak voor dat ze gaan kwijlen/dingen in de mond stoppen. Hoe gaat het nu?

7 maanden geleden

Reactie op Wimke Smit

Mijn zoontje kwijlt erg veel en wil ook altijd iets in zn mond hebben. Omda ...
Alle tanden en kiezen zijn hier ook door, net bij de tandarts geweest voor de eerste controle. Hij kwijlt nog steeds wel veel, maar je ziet hem ook met consumptie praten af en toe. Hij praat nu pas 3/4 maanden en echt al veel woordjes achter elkaar. Soms lijkt hij erover te struikelen en dan kwijlt hij, alsof hij met veel speeksel praat en het tussendoor niet goed weg slikt. Misschien toch ook met mondmotoriek te maken

7 maanden geleden

Reactie op Wimke Smit

Mijn zoontje kwijlt erg veel en wil ook altijd iets in zn mond hebben. Omda ...
Hier ook een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Hand in de mond is hier ook een manier om te troosten. Want bij verdriet of voor het slapen gaat die ook in de mond.