19 Reacties

4 jaar geleden

Heb ik toevallig vandaag iets over gelezen op dit forum! Als je even zoekt in het forum op placenta dan vind je hem wel!

4 jaar geleden

Heb ik gehad bij mijn eerste. Gelukkig is de placenta bij het groeien van de baarmoeder nog meegegroeid meer opzij en mocht ik thuis bevallen.

4 jaar geleden

Reactie op Domii

Heb ik gehad bij mijn eerste. Gelukkig is de placenta bij het groeien van d ...
Ah ja! Ze zeiden tegen mij dat de kans groot is dat het mee groeit. Mag ik vragen of je ook last had van bruine afscheiding daardoor ?

4 jaar geleden

Reactie op Rod

Heb ik toevallig vandaag iets over gelezen op dit forum! Als je even zoekt ...
Ah top! Dan zoek ik even wat info op dankjewel

4 jaar geleden

Ik kreeg afgelopen woensdag te horen dat ik een laagliggende placenta heb. Ze gaan het in de gaten houden ik ben benieuwd..

4 jaar geleden

Ik had zelf een voorliggende, kleine is met geplande ks gekomen. Met een laagliggende trekt het vaak nog mee omhoog en is er verder niks aan de hand (kan je gewoon vaginaal bevallen), tenzij het maar 2cm van de ‘uitgang’ af ligt geloof ik. Bloedingen zijn daarbij (beide vormen) bekend zover ik weer.

4 jaar geleden

Ik ben bang dat ik het ook heb. Ik heb sinds week 7 regelmatig bruine afscheiding. (Nu 15 weken) Het is heel weinig maar eigenlijk komt het erop neer dat al m'n afscheiding altijd een beetje bruinig is. Bij de laatste echo met 13 weken heb ik er specifiek naar gevraagd. Verloskundige zei toen dat de placenta inderdaad wel laag lag, maar dat het nog heel goed zou kunnen dat dit met de 20 weken toch gewoon hoger zit, door het groeien van je baarmoeder. Ik houd het dus maar gewoon goed in de gaten en wacht het even af..

4 jaar geleden

Het heet een placenta previa. Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap gehad en ook met een geplande keizersnede bevallen. Toevallig hadden 3 andere vriendinnen het ook en bij hun is de placenta opschoven waardoor ze gewoon vaginaal konden bevallen. Dat laatste komt vaker voor, maar ze zullen het bij 20 weken controleren en als het dan nog zo is krijg je volgens mij rond 32 weken nog een controle.

4 jaar geleden

Ik had gister behoorlijk bloedverlies met stolsel (13+4 weken). Mocht langs komen bij de verloskundige en ik blijk inderdaad een laagliggende placenta te hebben. Grote kans dat ik vaker zulke bloedingen krijg. In deze hoedanigheid is het te herleiden en dus 'oké'. Verder verwacht ze dat dit weer bijtrekt met groeien en het geen consequenties heeft 😊

4 jaar geleden

Klopt wat de meeste van jullie aangeven. Het is wel fijn dat je weet dat het te herleiden is. De gynaecoloog in het ziekenhuis heeft mij wel als tip mee gegeven op te passen met zware handelingen. Dus misschien ook een tip voor de dames die er last van hebben om er rekening mee te houden ☺️

4 jaar geleden

Reactie op lucy92

Ah ja! Ze zeiden tegen mij dat de kans groot is dat het mee groeit. Mag ik ...
Nee ik had daar persoonlijk geen last van. Maar ook dat kan per persoon verschillen. 🙂

4 jaar geleden

Ik heb dit gehad bij mijn eerste kindje. Van week 12 tot week 20 bloedverlies gehad, de ene keer wat meer dan de andere keer. Iets wat je toch onzeker kan maken, gelukkig hield het na week 20 wel op met bloeden. Een laag liggende placenta kan doordat baarmoeder nog groeit nog mee omhoog groeien en ook als dat niet gebeurd is de kans dat je normaal kan bevallen nog heel groot. Ik ben vaginaal bevallen met 37+3 en de placenta was geen issue.

4 jaar geleden

Reactie op simone876

Ik heb dit gehad bij mijn eerste kindje. Van week 12 tot week 20 bloedverli ...
Dank voor je positieve verhaal!!😊 Ik hoop ook dat het bijtrekt en tzt een 'normale' bevallig mag hebben.

4 jaar geleden

Reactie op simone876

Ik heb dit gehad bij mijn eerste kindje. Van week 12 tot week 20 bloedverli ...
Bedankt voor het delen van je ervaring! Stelt me echt gerust. 🥰

4 jaar geleden

Ik heb het ook gehad. Kwam erachter met 35 wkn, kreeg een flinke bloeding met stolsels, echt schrikken! Maar verder nergens last van gehad en prima bevalling (was 2e zwangerschap)

4 jaar geleden

Reactie op Beedebora

Ik heb het ook gehad. Kwam erachter met 35 wkn, kreeg een flinke bloeding m ...
Hadden ze daar eerder niks van gezien dan? Bij de 20-weken bijvoorbeeld?

4 jaar geleden

Reactie op Foodie11

Ik had gister behoorlijk bloedverlies met stolsel (13+4 weken). Mocht lang ...
Deze week tijdens de 20-weken echo bleek dat de placenta netjes mee omhoog is getrokken! Het geeft nu geen belemmeringen meer! 🙂

4 jaar geleden

Reactie op Foodie11

Deze week tijdens de 20-weken echo bleek dat de placenta netjes mee omhoog ...
Bij mij ook!