60 Reacties

4 jaar geleden

Zou t me niet aantrekken hoor! Iedereen maakt daar andere keuzes in, mijn dochter krijgt ook wel eens een lange vinger. Moet je toch zelf weten of je dat je kind geeft, als mensen kiezen dat niet te doen vanwege de suiker is dat ook prima. Maar je mag dat je kind gewoon geven als je dat wilt.

4 jaar geleden

De moedermaffia. Ene oor in, andere oor uit. Mn moeder had laatst de jongste hier ook een lange vinger gegeven. Heeft ze lekker van gesnoept. Lekker laten hoor. Er zijn vast wel betere opties ipv een lange vinger. Maar goed, alles met mate toch?

4 jaar geleden

Reactie op Pumuy

De moedermaffia. Ene oor in, andere oor uit. Mn moeder had laatst de jongs ...
Thanks allebei! Ja inderdaad. Het is misschien 2x per week dat hij er 1 krijgt. Die groente sticks en maisvingers kent die inmiddels wel. Groente en fruit eet hij hartstikke goed.

4 jaar geleden

Bijzondere reactie. Je moet toch zelf weten wat jij aan je kind geeft :) Die van mij krijgt geen lange vinger, of in ieder geval nog niet. En daar heb ik mijn eigen redenen voor, maar dan vindt ik alsnog dat jij dat lekker wel moet doen hoor. En daar hoef je je zeker niet voor te verdedigen.

4 jaar geleden

Ach maak je vooral niet druk! Mensen hebben altijd wat te zeuren. Als je een stuk wortel had gegeven dan noemen ze je een bio-tutje die z'n kind niets lekkers geeft (echt waar meegemaakt), geef je een lange vinger dan voer je je kind teveel suiker. Je doet het toch nooit goed. Dus lekker je eigen gevoel volgen. Natuurlijk zijn er tussendoortjes die iets meer verantwoord zijn, maar wij als volwassenen pakken ook wel eens wat niet in de schijf van vijf thuis hoort 🙈

4 jaar geleden

Ik zou vooral doen waar jullie je goed bij voelen! Het lijkt mij al moeilijk genoeg met een kindje met koemelkallergie qua voedingsmiddelen. Zelf heb ik met koekjes/tussendoortjes nog niet heel veel geprobeerd. Want mijn zoontje krijgt het allemaal nog niet goed weg zonder er soms in de stikken, maar Ik heb mijn zoontje wel is een likje van mijn ijsje gegeven waterijsje en cornetto, en ook eet die wel is beetje met mij mee brood, avondeten. dus ik ben denk ik ook “onverantwoord” bezig haha😅🙈 Ik vind zolang het maar niet de spuigaten uitloopt en mijn zoontje verder gewoon zijn flessen drinkt en zijn hapjes eet dat hij best is een keertje een hapje van iets wat wij zelf ook eten mag. En zal voor het volgende zal ik vast de moedermaffia over mij heen krijgen, maar Vroeg of laat gaan ook onze kinderen ook naar de supermarkt voor een boodschapje en mogen ze iets voor zichzelf kopen en dan gaan ze niet voor de groente en fruit. Of bijv op visite wanneer er chips ofzeu op tafel staat? 🙊

4 jaar geleden

Oh hier eet hij ook wel eens een lange vinger. Is toch niet iedere dag

4 jaar geleden

Ik geef mijn kindje ook een lange vinger, heeft ook koemelkallergie.. Weet je wat ik dan zeg! Kijk eens naar wat hij allemaal niet mag,laat hem toch lekker genieten van het koekje wat hij wel mag.. Meestal zijn ze dan stil. En daarbij, het is jou kindje heeft niemand wat over te zeggen.

4 jaar geleden

Persoonlijk vind ik dat nog teveel suiker ja en kies ik liever voor dingen waar nog geen suiker aan toegevoegd is (bijv van die maisvingers). De rest van hun leven worden ze al genoeg verpest wat ongezond eten betreft 😅 maar wat de rest ook zegt, jouw kind jouw beslissing! Dus ik vind het niet zo netjes dat je er een opmerking over kreeg, dat moet diegene lekker voor zich houden (en dat ik nu wel m'n mening geef is omdat je erom vroeg, niet omdat ik je veroordeel 🤗)

4 jaar geleden

Hier ik geef het ook, bedoel je geeft het niet elke dag maar keertje in zoveel tijd mag zeker wel. Btw jij weet wat je je kindje geeft schat, laat mensen zeggen wat ze willen✌🏼

4 jaar geleden

Lekker van laten genieten, helemaal als ie al zo weinig mag! Die keuze maak je toch lekker zelf, tis jouw kindje en niet die van hen. Zelf geef ik ze niet, zijn hier net begonnen met de maisvingers en assorti wat er nog meer van is. Soms een halve liga door fruithap. Vind andere koekjes (nog) niet nodig, idd vanwege de suiker. Komt later nog genoeg... Ieder z'n keuze, lekker elkaar vrij laten daarin vind ik 🙂

4 jaar geleden

Ik zou dat nooit zeggen tegen iemand, omdat ik vind dat je t echt zelf moet weten. Maar nu je erom vraagt, ik zou het persoonlijk ook niet geven. Naar mijn mening erg veel (onnodige) suikers, vooral op deze leeftijd (eigenlijk überhaupt met koekjes). Maar echt, iedereen moet lekker doen wat je zelf goed lijkt. Denk dat het ook erg ligt aan wat je van huis uit mee hebt gekregen. Zo heb ik altijd een discussie gehad met mijn man bij onze eerste. Hij was heel vrij opgevoed qua suikers/ongezond eten en ik totaal niet. Toch merk ik dat ik bij de tweede al een stuk makkelijker zal zijn haha.

4 jaar geleden

Oh joh, lekker juist! Ik zou het vooral fijn vinden als mijn kinderen straks een gezonde relatie met eten hebben, en dat ze de kans gekregen alle aspecten van eten te ontdekken. Daar hoort wat mij betreft ook af en toe wat lekkers bij. De verboden vruchten zijn altijd die met de meeste aantrekkingskracht. 😉 Anderen kunnen vanalles vinden, niet hun kind. Dus lekker laten gaan. Hier zat mijn 7 maanden oude zoontje laatst heerlijk van een Hamka chippie te snoepen, omdat zijn grote broer het hem toegestopt had toen ik even niet keek. Geen paniek. Niet elke dag. Lekker laten genieten.

4 jaar geleden

Wij gaven onze oudste van nu 2.5 jaar ook op die leeftijd lange vinger. Niks mis mee, hij eet nog steeds alles en veel 🙈.

4 jaar geleden

Hij krijgt dit bij mijn ouders ook zf en toe ne lange vinger en kan er van genieten als je zijn gezichtje ziet als hij er aan mag knabbelen. Laat je door andere niks vertellen ik geef mijn kindje af zn toe inplaats van gewone yoghurt een petit gervais mijn mama zei vroeger krege alle kindjes da werd er ni hene gekeken en jullie zijn ook goed opgegroeid dus. Geef ik yoghurt met vers fruit en soms zo fruityogurtjes petit gervais. Wij late de baby ook van veel dingen proeven heeft dit weekend nog paar lepels tiramisu geproefd en hij vond dit super. Als je kindje alleen ma fruit eet of ongekruide aardappele met groentjes gaat die ook ni veel andere dinge lusten. Ik kruid het ete laat hem proeve aan vanalles

4 jaar geleden

Ik hou zelf niet van koek dus ik zal dit niet snel halen.. net als dat wij ook nooit toetjes eten.. vroeger aten wij dit ook niet.. soms wat yoghurt met fruit ofzo maar nooit geen vla o.i.d. ligt er dus ook echt aan hoe je zelf bent opgegroeid.. ik ben meer van de soepstengels en hartig.. haha.. maar is vind dat iedereen het lekker zelf moet weten.. zolang je niet en koek en vla en en en doet zal het allemaal wel meevallen.. iedereen is wijs genoeg..

4 jaar geleden

Ik vind dat ook teveel suiker. Koek zelf is al 1 bonk suiker. Maar dat heeft te maken met omdat onze dochter pas 7 maanden is. Dan mag ze dat niet eens. Maar ik ben bakker geweest. Als je alles zelf zou maken, zou je een hoedje schrikken wat er allemaal in gaat. Maar lekker zelf weten toch!

4 jaar geleden

Reactie op Elifcag

Hij krijgt dit bij mijn ouders ook zf en toe ne lange vinger en kan er van ...
Ik wil niet oordelen of lelijk doen. Maar zit er in tiramisu geen alcohol? Of heb ik dat verkeerd? Verder lekker eten hoor, persoonlijk zijn wij best streng. Word vanzelf wel minder denk ik. 😅

4 jaar geleden

Ik geef het zelf ook nog niet omdat ik toegevoegde suikers nog niet nodig vind. Maar ik vind het wel een rare reactie, gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt. Als het met mate is zal het echt niet zoveel kwaad kunnen. In heel veel babyproducten zit ook gewoon suiker, denk aan dreumesvla, babykwaek, pyjamapapje etc. Is dat dan wel oké, puur omdat het voor baby's bedoeld is 🤣 Laat je kleintje lekker genieten van die lange vinger af en toe. Zal inderdaad lastig genoeg zijn om iets passends te vinden met een koemelkallergie. 😍

4 jaar geleden

Ideaal gezien onder 2 jaar geen suiker. Ik zou het ook niet doen, maar moet ook eerlijk bekennen dat ik me er meer in zou moeten verdiepen. Wat ik wel weet is dat suiker meer verslavend is dan cocaïne en dat het verbonden is aan allerlei gezondheidsrisico's. Als er voldoende alternatieven zijn dan kies ik daar liever voor.