11 Reacties
2 jaar geleden
Samen koken, aardappels oid wassen. Ik heb een kiddikutter en ja tis een klieder boel maar hij leert voldoende!
2 jaar geleden
Reactie op Newborn1
https://tussendromenenleven.be/2019/10/zelf-leertoren-maken-ikea-hack.html/ ...
Ik deze hack een beetje aangepast om het uit te testen. Mijn dochter vind het tot nu toe geweldig, mocht dit zo blijven wil ik later een goede aanschaffen. Die zijn net wat ruimer dan deze IKEA hack.
2 jaar geleden
Wij hebben alleen het onderste krukje van de zogenaamde Ikea hack. Die hadden we al in huis en kan prima!
Tot anderhalf zitten ze hier in de tripptrapp te kijken en mogen ze proeven, voelen enzovoort.
Vanaf anderhalf mogen ze echt helpen voorbereiden. Het grootste succes hier is broodpudding maken want dan mag je onder andere brood scheuren. Spritskoeken bakken is ook leuk want er zit geen rauw ei in het deeg.
De oudste heeft toen ze twee was ook de kiddikutter messenset gekregen. Zij maakt inmiddels ‘zelf’ cakebeslag, muffins, cruffins, omelet en dergelijke. Ze mag alleen niet aan de warme pannen komen, dus het echte bakken/koken houd ik bij mezelf
2 jaar geleden
Reactie op Blueyfamilyof5
Wij hebben alleen het onderste krukje van de zogenaamde Ikea hack. Die hadd ...
Ik vind het onderste krukje voor nu echt nog te gevaarlijk (die hebben we ook voor de oudere kinderen) want daar stapt ze zo naast. In de leertoren hoef ik haar minder in de gaten te houden (sta er uiteraard wel gewoon naast)
2 jaar geleden
Reactie op Viva29
Ik vind het onderste krukje voor nu echt nog te gevaarlijk (die hebben we o ...
Ja, dat lijkt me wel een voordeel, dat ze bij de leertoren iets minder in de gaten hoeven worden gehouden voor wat betreft balans! Meestal sta ik er direct naast of achter, dus hier gaat dat prima met het krukje; wij hebben wel echt klimgeiten en onze filosofie is doorgaans ‘als ze er zelf op kunnen, kunnen ze er ook zelf vanaf’ ☺️
2 jaar geleden
Reactie op Blueyfamilyof5
Ja, dat lijkt me wel een voordeel, dat ze bij de leertoren iets minder in d ...
Heb je helemaal gelijk in! Is ook onze filosofie idd. Denk ook niet dat we 'm lang gebruiken, maar voor die tussenfase toch wel even fijn (en vandaar ook geen 'echte'. Veel te duur voor zo kort!)
2 jaar geleden
Wij hebben ook de ikea hack en onze kleine meid vindt het geweldig! Ze vraagt heel vaak of ze erin mag en staat altijd bij het koken te kijken, vaak is ze dan wat tomaat of paprika aan het snacken of helpt met kleine dingen. En ‘koekjes’ bakken (geprakte banaan, havermout, evtl pindakaas of chia) vindt ze geweldig, ik prak de banaan en dan roert zij de havermout erin en pindakaas (en ik help soms even) en snoept ze lekker 😂 en als ze er klaar mee is wijst ze naar de bakplaat en doet zij ook wat op het bakpapier terwijl ik de koekjes maak 🥰 maar soms staat ze er ook gewoon in te eten, laatst wilde ze niet in haar stoeltje dus dan maar staand aan de bar ontbeten 😂