20 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg

2 jaar geleden

Lijkt op zuigfles cariës, gaat hij naar de tandarts? Ik neem onze kinderen elke 6 maanden mee naar de tandarts en ze heeft mij uitgelegd waar ik op moet letten.

2 jaar geleden

Reactie op messymommy

Lijkt op zuigfles cariës, gaat hij naar de tandarts? Ik neem onze kinderen ...
Mag ik vragen waarop je bijv moet letten?

2 jaar geleden

Reactie op Kiddie

Mag ik vragen waarop je bijv moet letten?
Verkleuring van de tanden, en buiten dit om moet je opletten dat als ze hun eerste woordjes gaan zeggen dat ze niet hun tong tegen hun tandjes drukken. Het liefst voor de 2 jaar van de fles en speen af zijn. Dit heeft ze gezegd

2 jaar geleden

Ga denk ik sowieso morgen even met de tandarts bellen. Maar afwachten wat ze zeggen. Onze zoon drinkt wel diksap uit een rietjesbeker maar verder echt niet ongezond of veel suikers.

2 jaar geleden

Reactie op messymommy

Verkleuring van de tanden, en buiten dit om moet je opletten dat als ze hun ...
Oke dankje!

2 jaar geleden

Kan ook een defect van het glazuur zijn, dit kan ontstaan zijn in de zwangerschap of door gebruik van antibiotica bij je kleintje. Kan in sommige gevallen ook zonder directe oorzaak.

2 jaar geleden

Reactie op Maud91

Kan ook een defect van het glazuur zijn, dit kan ontstaan zijn in de zwange ...
Klopt heb daar inderdaad ook al wat over gelezen. Morgen maar overleggen met de tandarts.

2 jaar geleden

Wat bedoelen ze met van de fles af zijn? Ons kleintje kreeg altijd bv, sinds kort mee gestopt en geef nu voor elk dutje een flesje gewone melk. S avonds poetsen we na het flesje de tandjes. Is het niet goed om nog drinken uit t flesje aan te bieden?

2 jaar geleden

Hier ook gewoon melk uit de fles hoor. Al het andere drinken uit een rietjesbeker. Iedereen die ik ken doet het en ken niemand met dit probleem dus zal echt geen kwaad kunnen naar mijn mening

2 jaar geleden

Mijn dochter had aan de boventandjes bovenaan al geel!! En dit kwam wel door slecht poetsen. (Omdat ze onmogelijk is) nu na een dag of 4 al goed gepoetst (drama) is het gele zo goed als weg. Dus ja het kan zeker van slecht poetsen komen. Ik schrok me kapot toen ik dat zag gelukkig is het wat bijgetrokken. Ik vond onder dwang poetsen verschrikkelijk en liet haar zelf haar gang gaan. Dat was niet de oplossing. Nu een electrische gekocht bij prenatal en nu gaan we echt oefenen met eerst mama dan jij.

2 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Mijn dochter had aan de boventandjes bovenaan al geel!! En dit kwam wel doo ...
Wauw bedankt voor de tip. Mag ik vragen wat voor tandenborstel? Ga het zeker proberen. Het tandenpoetsen gebeurt hier ook niet optimaal, inderdaad ook huilen hoofd weg draaien en een paar keer heen en weer.

2 jaar geleden

Hier staat heel veel informatie over soorten verkleuringen bij kindjes: https://www.mondhygienisten.nl/verkleurde-tanden-bij-kinderen/

2 jaar geleden

Reactie op ingie91

Wauw bedankt voor de tip. Mag ik vragen wat voor tandenborstel? Ga het zeke ...
Deze heb ik gekocht. Tot nu toe gaat het goed met deze maar het is wel even duidelijk zijn en soms als t niet goed gaat een beetje dwang. Ik zie iniedergeval geen andere oplossing meer dan dit voor ons. Succes!🍀🍀🍀

2 jaar geleden

Drinkt hij mischuen limonade?

2 jaar geleden

Ik heb als kind ook verkleurde voortanden gehad door antibiotica

2 jaar geleden

Mijn dochter had gele aanslag op haar ondertandjes, binnenkant. Druk met poetsen en kreeg aardig wat weg maar niet alles. Toen ik met 1 jaar stopte met melk flesjes voor het slapen gaan trok het helemaal weg! Mijn dochter heeft wel een fles nodig om in slaap te vallen, dus drinkt ze sindsdien een flesje warm water 😅

2 jaar geleden

@Ingie91, wat was het advies van de tandarts? Bij ons meisje zit gelijke aanslag over de stukjes tand die nu doorkomen uit de bovenkaak, ze heeft al een gedeelte door. Ligt denk ik niet aan het poetsen..

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook een geel vlekje op een nieuw tandje, de tandarts zei dat het glazuur niet goed gerijpt is, waarschijnlijk genetische oorzaak. Dat plekje zal iets zwakker en gevoeliger zijn. En waarschijnlijk niet verbeteren. Dus niks aan te doen, en zegt niets over toekomstige tandjes. Dus dat is wel balen want het is niet mooi

2 jaar geleden

Reactie op BabySharkGirl

@Ingie91, wat was het advies van de tandarts? Bij ons meisje zit gelijke aa ...
Niets doen. Ze verwachten dat het goed komt zodra hij gaat wisselen. Voor nu inderdaad advies goed te poetsen. En moet zeggen het is niet ergens geworden.