45 Reacties

5 jaar geleden

Niet, maar wel als het in combinatie met achternaam iets geks betekent. Wel hebben we bewust de doopnaam als eerste. Want anders zijn de initialen voor ons zoontje dezelfde als voor mijn man, en dat is denk ik niet handig qua post en andere dingen.

5 jaar geleden

Bij ons zijn de initialen N.I.A.F, daarbij heb ik dus wel op gelet dat we de twee extra namen I.... en A... in die volgorde hebben gezet, anders staat er Naif (naïef als je het uitspreekt.) Maar ook omdat we liever die volgorde überhaupt hadden, dus geluk bij een ongeluk.

5 jaar geleden

De achternaam van het kindje begint met een S. Ik geef hem geen voornaam met een S, om de combinatie S.S. te voorkomen.

5 jaar geleden

Reactie op xxmaia

De achternaam van het kindje begint met een S. Ik geef hem geen voornaam me ...
Ik snap je wel, maar ik bedoel enkel voornamen. Het gebeurt namelijk niet vaak dat een achternaam ook een initiaal wordt 🙂

5 jaar geleden

Oei nu doen jullie mij twijfelen. Hadden we eindelijk n naam gevonden die we beiden mooi vinden, maar dan worden zijn initialen w.c....moet ik toch laten bezinken...

5 jaar geleden

Maar achter de initialen staat meteen vaak de achternaam met post enz vind echt niet zo bijzonder met initialen ze zullen er niet om gepest worden

5 jaar geleden

Qua WC gaat het vooral om de combi met de achternaam. Ik ken iemand die die initialen heeft, en de achternaam Visser. Daar heb ik altijd een beetje om moeten lachen toen ik het bordje op de voordeur zag...

5 jaar geleden

Ons kind krijgt de achternaam Kraan dus we letten er zeker op, dat het bv. geen W.C. wordt XD

5 jaar geleden

Wij wel.... GAJ kan in onze ogen echt niet dus we maken er nu GJA van

5 jaar geleden

Ik snap je wel, maar ik bedoel enkel voornamen. Het gebeurt namelijk niet ...
Nouja, soms wordt er om een paraaf gevraagd en dan wordt er vaak de eerste letter van m’n voornaam + eerste letter van m’n achternaam gedaan. En er zijn ook wel andere gevallen waar die combi gebruikt wordt. Ik neem t zekere voor het onzekere. Vooral omdat het ook erg gevoelig ligt bij m’n ouders.

5 jaar geleden

Reactie op xxmaia

De achternaam van het kindje begint met een S. Ik geef hem geen voornaam me ...
Hier precies hetzelfde! Ik doe ook overal mijn paraaf met MT. Nu getrouwd dus werd het MS maar doe toch vaak nog MT.. 🙈

5 jaar geleden

Reactie op xxmaia

Nouja, soms wordt er om een paraaf gevraagd en dan wordt er vaak de eerste ...
Prima toch 👍😃

5 jaar geleden

Ja mijn initialen Zijn S.R.J (heb 3 namen) en die van het kind wordt J.S.R de naam van de vader van het kind begint met een J en die van mij met de S en het kindje krijgt mijn achternaam en die begint met een R (heb er dus op verschillende manieren na gekeken)

5 jaar geleden

Wij hadden ook de initialen S.M. maar toch besloten om er een extra naam bij te doen. Dit met het idee dat je de initialen altijd en overal terug zal zien. Post, paspoort, diploma. En SM zal niet de allerergste combo zijn, maar puur uit voorzorg kiezen we er voor om nog een extra naam toe te voegen

5 jaar geleden

Jazeker, wij letten op initialen, combinatie met achternaam en ook de eerste lettercombinatie van voor- en achternaam (die wordt zakelijk vrij regelmatig gebruikt). We proberen de nu standaard vreemde combinaties te voorkomen - maar helemaal waterdicht is het niet. Wie weet welke combinaties over 20+ jaar als “vreemd” worden bestempeld. Maar SM zou bij ons een no-go zijn

5 jaar geleden

Mijn initialen zijn MS. Nooit moeite mee gehad of raar voor aangekeken . WC ofzo zou ik wel echt een nogo vinden maar SM vind ik nog wel kunnen

5 jaar geleden

Ik vind SM prima kunnen hoor

5 jaar geleden

Mijn initialen zijn NS, vond de treinconducteur ooit érg grappig 😂

5 jaar geleden

Die van onze meid is DD,onze zoon is JD en de kleine dame wordt CR....vind het prima in combinatie met onze achternaam..hebben er wel beetje opgelet....

5 jaar geleden

Mijn ouders hadden de intitialen T.B.S voor een zoon en dat inderdaad toch maar omgedraaid 🤭 ik zou er wel op letten ja.