Toch maar een onderwerp openen hierover om mijn gevoel te checken.
Wij wonen niet in NL en blijkbaar hebben wij de gehoortest gemist voor onze dochter. Voor onze pasgeboren zoon hebben we hem ontvangen, maar naar mijn weten nooit zoiets ontvangen voor de oudste. Nu is ze onlangs gegaan en scoorde heel slecht voor beide oren. Volgens de KNO arts is ze zo goed als doof, hij heeft in het oor gekeken en gaf aan dat het middenoor vol met vocht zit.
Nou zegt ze wel wat woordjes en volgt ze instructies op, wat toch wel aangeeft dat ze niet volledig doof is. Maar goed...als we erover nadenken, de enige echte hint die we hebben is dat ze nooit papa hoort binnenkomen in het appartement, terwijl ze helemaal blij is om hem te zien. Ze hoort het gewoon niet en ik moet het echt tegen haar zeggen. Haar spraak gaat in mijn ogen ook niet zo snel, maar ze zegt wel woorden. Dus ja de diagnose lijmoren zal wel kloppen.
Nu heeft ze dus 5 verschillende medicijnen gekregen, die voor verschillende periodes, hoeveelheden en momenten op de dag ingenomen dienen te worden (heb maar een schema gemaakt, want met de gebroken nachten en slaaptekort is het lastig bij te houden).
Als ik NL sites hierover lees en ook Britse, wordt hier eigenlijk aangegeven dat medicatie helemaal niet werkt en dat het meestal vanzelf overgaat. In augustus gaat ze weer naar de KNO arts. Als de medicatie dan niet is aangeslagen, krijgt ze sterkere medicijnen. En als dat dan geen resultaat oplevert, zal ze buisjes krijgen, dus onder narcose etc.
Mijn gevoel zegt eigenlijk om gelijk voor de operatie te gaan, volgens mij heeft ze dit al zeker 6 maanden.
Zijn er andere kinderen met lijmoren en hoe was de behandeling?