12 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft dat ook, ik denk een kort lipriempje. Maar ik heb t nog niet aangegeven. Ik weet ook niet of ik daar wat aan wil laten doen. Mijn moeder heeft t ook en heeft er eigenlijk geen last van. Ze had met de geboorte ook een kort tong riempje die hebben ze na een paar dagen al doorgeknipt. 😪 zo zielig maar t moest wel gebeuren. Daardoor kon ze niet drinken en aanhappen. Ze had echt een slangen tong. Ik weet niet zo goed of ik er wat aan moet doen nu of gewoon laten gaan..

2 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Mijn dochter heeft dat ook, ik denk een kort lipriempje. Maar ik heb t nog ...
Ja ik weet het ook niet zo goed. Op internet lees je dan ze dan proberen kunnen krijgen met praten.. Mijn andere zoontje van nu 6 weken, daar hebben ze net 2 week terug ook de tong en lipbandje van gebrand. En dat was zooo zielig.. ik zie het niet zitten om dat nu nog op deze leeftijd met jesse te moeten doen.. Als dat moet.. Maar proberen met praten wil ik liever natuurlijk ook niet. 🙈🙄

2 jaar geleden

Volgens mij komt het heel vaak voor. Onze middelste had dit ook. Hij is toen een keer gevallen, en toen was het los. 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Manu26

Ja ik weet het ook niet zo goed. Op internet lees je dan ze dan proberen ku ...
Nee dat zie ik idd ook niet zo zitten op deze leeftijd nog. Maar kan altijd nog he, ik merk nu geen hinder daarmee. Ze zegt al best wat woorden ze kan er gewoon mee eten en drinken.

2 jaar geleden

Bij de geboorte zag de kraamhulp het bij ons al. Consultatiebureau gaf aan dat zij er niets mee doen op deze leeftijd en dat je dan via de dokter doorverwezen moet worden als je er echt iets aan wilt laten doen.

2 jaar geleden

Mijn oudste had moeite met aanhappen aan de borst en klemde Mijn tepel in z'n mond. Zijn tong en lipriempje zijn in de kraamweek geklieft. Mijn man heeft ook verkortte lip en tongriem waar nooit wat aan gedaan is. Hij heeft geen moeite met praten en is net als een ander, prima te verstaan. Het enige is dat hij z'n tong niet uit kan steken, verder dan z'n lippen.

2 jaar geleden

Reactie op Reiziger

Mijn oudste had moeite met aanhappen aan de borst en klemde Mijn tepel in z ...
Fijn om te lezen dat jou man er geen last van heeft. Ik vond dat tongriempje al erg genoeg, maakte mij er toch wel zorgen om die lip, en wilde haar eigenlijk niet nu ze ouder is dat nog aan doen. Mijn moeder zei ook al dat het niet erg was, maar toch fijn om te lezen dat meer mensen er geen hinder van hebben.

2 jaar geleden

Dat is wel fijn Om te horen.. We hebben vandaag wel contact gezocht met het tongriem kliniek en hebben een afspraak staan voor volgend jaar april, Dus ja ik twijfel dan nu ook nog wel, nu ik lees dan men er geen last van heeft. 2 week terug hebben ze bij mijn andere zoontje van 6 weekjes gedaan zowel de lip als tong riempje. Naah ik vond het echt vreselijk, heb net zo hard mee gehuild kon het niet aanzien... Ik weet niet of ik jesse dat aan wil doen.

2 jaar geleden

Hi Manu26, ik zie dit verkorte of verbrede lipbandje heel vaak in de praktijk (ik werk als tandarts). Zolang de kleine er geen last van heeft is er geen reden om op deze jonge leeftijd er al wat aan te doen. Vaak zie ik dat rond 12jarige leeftijd het lipbandje vanzelf omhoog verplaatst door het doorbreken van de blijvende hoektanden die dus druk zetten. Als het niet weggaat op die leeftijd dan is dat het moment om na te gaan of het het kind in de weg zit met praten, de groei van zijn gebit of hoe het eruit ziet. Je hebt dus voldoende tijd om af te wachten. Succes en hopelijk ben je wat gerustgesteld.

2 jaar geleden

Reactie op AnnikaOS

Hi Manu26, ik zie dit verkorte of verbrede lipbandje heel vaak in de prakti ...
Fijn deze reactie! Danku

2 jaar geleden

Reactie op AnnikaOS

Hi Manu26, ik zie dit verkorte of verbrede lipbandje heel vaak in de prakti ...
Ah fijn dankjewel.. ik ga de afspraak weer afzeggen bij het tongriemkliniek. Wil niet dat hij onnodig pijn heeft terwijl dat niet hoeft. Toevallig moet ik zelf volgende week naar de tandarts voor controle, ga hem gewoon mee nemen en dan kan de tandarts ook nog wel even kijken voor de zekerheid.

2 jaar geleden

Reactie op Manu26

Ah fijn dankjewel.. ik ga de afspraak weer afzeggen bij het tongriemkliniek ...
Heel goed idee om hem mee te nemen naar de tandarts!