11 Reacties

2 jaar geleden

Hoi, Mijn dochter heeft ook regelmatig last van de longen, bij haar uit dit zich als een droge hoest en piepende ademhaling. Huisarts wou er niks voor geven telkens. Na aandringen door gestuurd naar de kinderarts, deze gaf aan dat het inderdaad piept en kraakt van binnen. Ze gaf aan dat het waarschijnlijk gaat ontwikkelen in astma (zit ook in de familie) maar dit kunnen ze inderdaad pas testen vanaf 4 jaar. Daar gelukkig wel pufjes gekregen die helpen bij de benauwdheid.

2 jaar geleden

Onze huisarts heeft ons doorverwezen naar de longverpleegkundige en er is babyastma vastgesteld en nu heeft ze een pufje wat heel goed werkt en is ze een stuk minder ziek. Ik zelf heb ook astma. Anders was ik denk ik niet doorverwezen, want moest echt aandringen.

2 jaar geleden

Hi! Hier heeft m'n zoontje met 4 maanden het rs virus gehad en ook in het ziekenhuis gelegen. Bij elke verkoudheid ontzettend piepen en benauwd nu. Daarnaast waarschijnlijk allergie voor graspollen 🙉 van de kinderarts hebben we voor hooikoorts medicatie gekregen. Daarnaast hebben we 2 pufjes gekregen voor zijn verkoudheid vanuit de huisarts, deze gebruiken we nu het hele griepseizoen. 'Vroeger' noemde ze dit astma, hier in de familie ook aanwezig. Maarrrr.. bij jonge kindjes zijn de luchtwegen nog maar klein, waardoor ze dus snel last hebben van een verkoudheid en snel benauwd. Longfunctie testen hebben om deze reden dus niet altijd zin. Hebben ze al jong rs gehad dan hebben ze hier wel een 'klap' van gekregen. Heb je in de nacht een raam of iets van ventilatie? Is dat niet krijg je vaak een droge lucht waardoor je meer gaat hoesten.

2 jaar geleden

Nu ik dit allemaal lees ga ik alweer bellen en aandringen op ook een pompje

2 jaar geleden

Zouden ze ouders die al gereageert hebben of het zelfde hebben mij even de naam van de pompjes willen door gegen ga er nu echt mee vechten

2 jaar geleden

Reactie op erica1310

Zouden ze ouders die al gereageert hebben of het zelfde hebben mij even de ...
Salbutamol Aerosol, je krijgt er dan een aerochamber bij om toe te dienen.

2 jaar geleden

Reactie op lisannexx

Yup deze

2 jaar geleden

Reactie op lisannexx

Yep deze hebben wij ook

2 jaar geleden

Dankje wel voor alles ik heb eindelijk ook het pompje want ze hebben met 5 kinderartsen gekeken ze heeft asma

2 jaar geleden

Wat vervelend dat je er al zo lang mee loopt. Zou inderdaad misschien eens gaan doorvragen naar onderzoek naar astmatische klachten. Wat misschien wel goed is om te weten is dat luuf juist irriterend kan werken op de luchtwegen. En mocht je salbutamol krijgen: dit kan de tanden beschadigen dus goed mond spoelen en tandenpoetsen na gebruik. Ik was mij hier niet voldoende van bewust en dochter heeft daar wel schade van aan haar gebit.

2 jaar geleden

Reactie op 3kidsmom

Wat vervelend dat je er al zo lang mee loopt. Zou inderdaad misschien eens ...
Idd de luuf werd her erger van de de kinderarts zei dit ook al