19 Reacties

2 jaar geleden

Die van ons liep met 11 maanden, maar die gaat sowieso heel hard met klimmen en klauteren. Fijne motoriek moet die dan weer niks van hebben, puzzels enzo is die veel te ongeduldig voor. Spraak zegt zie eigenlijk ook nog niet echt dingen die te verstaan zijn 🤪 zo is elk kindje anders en ontwikkelen ze zich op een andere manier en een ander tempo.. ik denk als je zoals je zegt hij loopt wel achter een karretje, dat die straks ineens er vandoor rent.

2 jaar geleden

Hier loopt ze nu net een maand. Ze is 17 maanden nu.

2 jaar geleden

Hier 17 maanden en loopt nu sinds maandag een paar stapjes los. Dingen waar wij mee oefenen en tips die we kregen van de fysio zijn: Met de rug tegen de muur zetten en een stapje naar je toe laten zetten. De afstand begin je heel kort en maak je groter naar mate t beter gaat Het zelfde eigenlijk als je met iemand tegenover elkaar gaat zitten en dan je kindje lokt van de ene naar de andere persoon te lopen. Die afstand maak je ook groter naar mate t beter gaat. Als je kindje ook aan de hand loopt, of 2 handen eerst. Dan de handjes niet boven het hoofd houden maar voor zich uit. Als je kindje aan 1 handje loopt hetzelfde verhaal, niet omhoog houden maar laag. Je kunt dan proberen met een voorwerp een pollepel of handdoek dat je kindje die vasthoud en jij de andere kant. Wanneer dat goed gaat laat je de handdoek/lepel steeds meer los tot dat je kindje alleen nog met het voorwerp loopt, dat is meer het soort van vertrouwen krijgen in zichzelf, ze denken dat ze dan ondersteuning hebben maar doen het eigenlijk gewoon zelf. En ja je kindje moet er ook gewoon klaar voor zijn. Die van mij liet zich eerst niet eens helpen of aan een handje lopen tot dat ze zelf een keer dacht oke nu ben ik er klaar voor. Wij oefenen nu sinds maandag dus elke dag even met los lopen, maandag zette ze 3 stapjes en gister al eens 8 stapjes. Maar het komt vanzelf ook echt wel goed 😘😘

2 jaar geleden

Reactie op yarawennekes

Die van ons liep met 11 maanden, maar die gaat sowieso heel hard met klimme ...
Precies hetzelfde hier 😂

2 jaar geleden

Mijn zoontje liep met 16 maanden los en is nu 18 maanden. In het begin veel met de loopwagen door het huis geracet. Mijn man en ik oefende soms met los lopen, dan gingen we tegen over elkaar zitten en zoontje liep dan tussen ons in op en neer. 'Soort van overgooien' 🤣🤣 Hij loopt sinds een kleine 2 weken buiten en overal naartoe dat gaat goed maar valt af en toe nog.

2 jaar geleden

Reactie op TommieNic2021

Mijn zoontje liep met 16 maanden los en is nu 18 maanden. In het begin vee ...
Bij ons ging het precies hetzelfde! 😂

2 jaar geleden

Ik zou het insta account van baby.skills aanraden. Zij geeft zoveel tips en fabels/feiten rondom motorische ontwikkelingen van het jonge kind. Gemiddeld loopt een kind met 14-15 maanden los maar ze geeft aan dat het heel normaal is als het later komt.

2 jaar geleden

Ik herken je onzekerheid! Hier ook een meisje van 18 maanden die alleen nog maar achter haar wagentje loopt of soms aan het handje. En die vraag van loopt ze al, begint irritant te worden. Nog even geduld denk ik.

2 jaar geleden

Lief hier vanaf 17 maanden alleen, niks mee inzitten,, ieder zijn eigen tempo. Al die mensen met hun stomme vragen en opmerkingen gewoon laten doen. Je zoontje doet het prima!

2 jaar geleden

Hier 1 van 18 mnd die ook nog niet loopt, alleen langs dingen en achter loopkar. Gemiddeld is 18 mnd zei de fysio, maar sommige lopen pas bij 2 jaar..

2 jaar geleden

Hier ook veel onzekerheid. Dochter 18 maanden loopt alleen langs de tafel. Niet achter loopkar of met ons. Zoon was 11 maanden toen die ging lopen, dus groot verschil.

één jaar geleden

Hier ook een van 18 maanden en die loopt alleen langs de bank. Soms aan twee handjes, maar meestal heeft ze daar geen zin in…

één jaar geleden

Hebben de ouders van kindjes van 18 maanden die ook nog niet lopen ook hulp ingeschakeld?

één jaar geleden

Hier een vroege loper. Maar ieder kindje op z'n tijd. Volgens mij is het heel normaal hoor dat kindjes rond 1,5 a 2 jaar gaan lopen. Het is ook zo spannend om los te lopen. Komt vanzelf. Zolang je zelf ziet dag je kindje het wel kan gewoon lekker laten oefenen met het wagentje

één jaar geleden

Hier 18 maanden en stapt heerlijk langs de bank tafeltjes etc maar loslopen vindt ze eng. We hebben nog geen hulp ingeschakeld want het komt vanzelf, soms zijn kindjes wat laat. We merken steeds kleine stapjes vooruit; ze probeert nu los te staan en haar evenwicht te bewaren, dit had ze vorige week nog niet. Komt wel goed :)

één jaar geleden

Hier 18maanden en loopt al een oaar maanden maar spreekt nog altijd zo goed als niks, gistere dacht ik dat hij een woef woef deed ben begonnen met miss rachel op te zetten en sinds hij daar af en toe naar kijkt doet hij heel veel bewegingen na en probeert hij precies mama te zegge soms dus denk elk kind doet het op zijn tempe niet ongerust zijn ( ken het gevoel want ben zelf ook zo)

één jaar geleden

Ons zoontje gaat sinds gister op handen en voeten lopen. Deden meer kindjes dit voordat ze echt gaan lopen?

één jaar geleden

Reactie op BiancavanDijk

Ons zoontje gaat sinds gister op handen en voeten lopen. Deden meer kindjes ...
Ja dat doet mijn dochter ook vaak. Hij zal zo straks waarschijnlijk rechtop gaan staan. Is ook een normale ontwikkeling zegt de fysio

één jaar geleden

Reactie op BiancavanDijk

Ons zoontje gaat sinds gister op handen en voeten lopen. Deden meer kindjes ...
Yes dit deed de mijne ook een tijdje. Afgewisseld met kruipen en heel soms tijgeren was dit de stap vlak voor hij ging lopen.