31 Reacties

2 jaar geleden

Uierzalf!! Bij elke schone luier beste laag er op.. wonderspul !

2 jaar geleden

Kan het geen schimmel zijn als het al zo lang aanwezig is? Zou voor de zekerheid huisarts even vragen, want aan je foto te zien twijfel ik een beetje 😊

2 jaar geleden

Hier ook van de kruitvat luieres. Wij zitten weer op pampers.

2 jaar geleden

Klinkt inderdaad als een schimmel. Ik zou ook even contact opnemen met de huisarts. Dit kan helpen, kregen wij geadviseerd. Kun je zonder recept halen bij de drogist. https://www.etos.nl/producten/daktarin®%C2%A0poeder-2%25-20-gr-111032232.html

2 jaar geleden

Welke doekjes gebruik je?

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft dezelfde uitslag: schimmel. Meconazol kun je bij een drogist ophalen. 2x p.d. smeren. Als het daarmee niet weg gaat naar de huisarts. Gaat het wel weg, dan een week door smeren. Anders komt het terug

2 jaar geleden

Dit ziet er uit als een schimmelinfectie. Werk op een kdv en dit zie je best veel voorkomen. Als het gewone uitslag was geweest had het met sudo of bepanthen alleen weg moeten zijn. Nu kun je het beste er niks opsmeren want daar maak je het alleen maar erger mee en maandag gelijk langs de huisarts om de juiste crème ervoor te krijgen

2 jaar geleden

Iedereen bedankt voor de reacties, helaas zijn wij net verhuisd en moeten ons nu nog inschrijven bij de huisarts, maar voor nu gaan we dan beginnen met de crème die hier onder werd geadviseerd.

2 jaar geleden

Werkt deze dan goed? Of toch een andere duurdere merk?

2 jaar geleden

Reactie op mummy of M.

Welke doekjes gebruik je?
Ik gebruik Zwitsal billendoekjes

2 jaar geleden

Jup hier precies hetzelfde gehad… vanaf geboorte pampers gehaald maar vanwege de prijzen toch maandje of twee geleden andere merken geprobeerd maar echt van elk ander merk krijgt ze uitslag…. Mega sneu natuurlijk dus wij zijn weer terug bij de pampers 👀🫰

2 jaar geleden

Reactie op kayleigh97

Werkt deze dan goed? Of toch een andere duurdere merk?
Volgens mij is deze inderdaad prima!

2 jaar geleden

Iniotiol afwisselen met daktarin zalf! X

2 jaar geleden

Reactie op Stéphaniie

Iniotiol afwisselen met daktarin zalf! X
En eventueel eventjes geen verluierdoekjes gebruiken maar droge zakdoekjes met amandelolie of liniment, werkt als de beste x

2 jaar geleden

Reactie op kayleigh97

Ik gebruik Zwitsal billendoekjes
Wij zijn gestopt met doekjes en gewoon toiletmelk met tissues. Nooit meer uitslag gehad! Was op advies van pediater

2 jaar geleden

Ik heb haar gisteravond schoongemaakt met een washandje van haar en kokend afgekoelde water en verder niks en ik had zelf nog toevallig wel pamper broekjes liggen dus die ook aangedaan.. kijk of het al een beetje helpt dan

2 jaar geleden

Met Kruidvat luiers krijgt Max ook rode billen. Heb je Evt zinkzalf al geprobeerd?

2 jaar geleden

Stoppen met vochtige doekjes en idd Reinigingsmelk gebruiken en wat heel goed helpt tegen uitslag is la roche possay cicaplast baume +5 crème uitslag meteen weg!

2 jaar geleden

Ik gebruik deze altijd.. werkt echt PERFECT! eerst een beetje op wattenschijfjes doen en de ontlasting en urine zachtjes wegvegen en daarna nog een beetje op een watje om het lekker in te smeren. Het is speciaal om gevoelige billen schoon te maken en te verzorgen

2 jaar geleden

Reactie op kayleigh97

Iedereen bedankt voor de reacties, helaas zijn wij net verhuisd en moeten o ...
Je mag bij elke huisarts in Nederland langs als “passant”. Leg het uit en vraag daar om advies. Ik zou niet zomaar schimmelcreme smeren hoor. Hier gebruik ik Zwitsal doekjes omdat daar zinkzalf in zit, talk elke luier af, en idd pampers. Igv uitslag gebruik ik medicinale honingzalf dat sluit de plekjes af van lucht en herstelt de huid, zonder chemicaliën. Sterkte met je kleintje hoor, zielig