9 Reacties
5 jaar geleden
Zou in eerste instantie de huisarts bellen... heb je veel last van maagzuur?
5 jaar geleden
Reactie op Sylvia1990
Zou in eerste instantie de huisarts bellen... heb je veel last van maagzuur ...
Het is vanacht begonnen en nog niet opgehouden. Ik heb contact met de huisarts opgenomen, die had de komende dagen geen plek 🙄. Zou een maagbeschermer voor me klaarleggen en de verloskundige belt me straks terug. Mijn baarmoeder ligt erg hoog en ik denk dat mijn maagklachten daar vandaan komen.
5 jaar geleden
Ik heb het ook heel erg... niet eens zo zeer maagzuur, wel hevige maagkrampen (echt dat ik niet kan liggen). Ik heb de verloskundige gebeld en zij raadde mij antagel aan en ik mag geen grote hoeveelheden meer eten en geen vettige dingen etc. Ga er vandaag mee beginnen dus hoop zo dat het werkt.
Hoe zou jij de maagpijn omschrijven? Vind het wel fijn te weten dat ik niet de enige ben eigenlijk 😅 het doet zo’n zeer
5 jaar geleden
Reactie op juliacharlotte
Ik heb het ook heel erg... niet eens zo zeer maagzuur, wel hevige maagkramp ...
Het is echt een soort kramp, alsof je enorm honger hebt en dan iets van maagzuur ofzo erbij. Het wordt inderdaad erger als ik ga liggen, het is dan ook tijdens het slapen begonnen. Ik ben niet echt bekend met maagzuur, dus ik zou het niet direct herkennen, maar ik heb geen zure oprispingen ofzo. Het rommelt flink en ben er ook misselijk van.
Een hele uitleg, herken je het een beetje ? 😰
5 jaar geleden
Reactie op julibabymd
Het is echt een soort kramp, alsof je enorm honger hebt en dan iets van maa ...
Ja ik ben ook niet bekend met maagzuur idd. Ik herken het wel, bij mij begint het ook steeds als ik ga slapen. Alleen ik zou het eerder omschrijven alsof iemand keihard in m’n maag knijpt 😩 ik word er ook misselijk van. Ben benieuwd wat je verloskundige je adviseert!!
5 jaar geleden
Ik herken het. Heb vorige week een aantal dagen zo'n vreselijke maagpijn gehad dat ik niet meer kon bewegen gewoon. Liep er krom van en kon niet liggen. Heb maagbeschermers en zakjes voor m'n darmen gekregen. Dat lijkt te hebben geholpen.
Heb wel iedere dag zodra ik ga liggen of voorover buk direct veel last van maagzuur. Erg vervelend, maar gelukkig niet die vreselijke pijn meer 😅
Ik had trouwens eerst de verloskundige gebeld, die adviseerde me paracetamol te slikken. Maar wilde er echt niet nog langer mee rond lopen dus ben blij dat ik ook een afspraak bij de huisarts had gemaakt.
5 jaar geleden
Reactie op juliacharlotte
Ja ik ben ook niet bekend met maagzuur idd. Ik herken het wel, bij mij begi ...
Ik ben voor controle langs geweest bij de verloskundige, puur om me bloeddruk te meten (kan namelijk bij zwangerschapsvergiftiging horen). Ze heeft even gevoeld en na het hartje geluisterd, maar alles was top. Ik heb een hele smalle baarmoeder, waardoor die ook wat boven gemiddeld hoog ligt nu. Ze adviseerde rennies. Bij aanhoudende constante pijn of strak gevoel rondom die plek (alsof je bh te strak zit) dan moet je aan de bel trekken
5 jaar geleden
Ik had wel een ongelofelijk gevoelige maag door maagzuur en spugen.. met een maagbeschermer voelt alles rustiger .. misschien zou je zo iets ook nog kunnen gebruiken ( van rennie, gaviscon, etc werd ik weer misselijk )
5 jaar geleden
Reactie op julibabymd
Ik ben voor controle langs geweest bij de verloskundige, puur om me bloeddr ...
Oké, fijn dat alles goed was! Ik moest het idd ook laten weten bij aanhoudende constante pijn. Hopelijk helpen rennies voor jou. Ik ben begonnen met antagel, hopelijk vanavond geen last meer