71 Reacties
5 jaar geleden
Misschien heb je reflux en gaat je maagklep niet goed dicht waardoor water of andere vloeibare drankjes snel maagzuur veroorzaakt. Probeer niet te vaak te bukken en met kussens rechtop te slapen.
Probeer thee, koffie, zure drankjes(sinaasappelsap), mint snoepjes of kauwgom te vermeiden.
Succes!
Ik gebruik zelf esomaprazol 40 mg op recept. Ga wel eerst met je verlos/gyn/huisarts in overleg!
5 jaar geleden
Ik slik hier nu weer ‘s nachts suprimal. Anders wordt ik elke nacht wakker van het maagzuur.
5 jaar geleden
Dingen met gember helpen vaak tegen misselijkheid. Je hebt ook een soort siroop van gember (verschillende merken, gewoon in de supermarkt). Misschien kan je dat nog proberen?
Ben je met je kwaaltjes al bij de vk of de ha geweest? Wellicht kunnen die je nog andere medicatie oid voorschrijven waardoor je er minder last van hebt.
5 jaar geleden
Van thee wordt het bij mij vaak erger. Ook wanneer ik een tijdje niet gegeten heb. Dus ik probeer steeds kleine beetjes te eten. Rechterop zitten in bed helpt een beetje. Verder zijn droge crackertjes ook wel een aanrader ;)
Meer trucjes nog niet ontdekt, dus ik lees mee voor hopelijk een gouden tip :)
5 jaar geleden
Reactie op MNR
Van thee wordt het bij mij vaak erger. Ook wanneer ik een tijdje niet geget ...
Bij mij met sterremunt thee (moet je niet de hele dag door drinken, tho) wordt het juist beter. Maar meestal andere thee slechter idd.
Ik slik rennie. Maar dan wel de suikervrije! Die met suiker wordt het juist erger.
5 jaar geleden
Thee maakt t bij mij erger.
Suiker en pittige producten ook.
Ik slaap rechtop en neem rennie.
Vandaag acupunctuur gehad voor me maagzuur! Het heeft direct effect!!
Zoo fijn
5 jaar geleden
Geen tomaat en pittig eten. Bij mij voel ik het meteen na eten van tomaat of tomatensaus. Ook chips met tomaat/paprika. Dit is voor mij de grootste trigger.
Verder qua drinken werkt bij mij ranja prima. Zou geen Citroen doen ivm zuur en zoetstofhoudende ranja werk bij mij ook tegen. Ik heb meestal aardbei ranja ( van het merk ranja). Ik vermijd frisdrank, vruchtensappen. Ook thee en koffie als ik heel erg last heb.
5 jaar geleden
Reactie op Pumuy
Acupunctuur.. klinkt zweverig, maar heeft direct effect. Ik slik er wel nog ...
Ik heb ook acupunctuur gehad voor me maagzuur! Wauw wat een verlichting. Ik zweer erbij!
5 jaar geleden
Ik zou wel oppassen met groene thee. De werkzame stof in groene thee, polyfenol, blijkt namelijk een vernauwende werking te hebben op de Ductus Botelli (DB), het extra bloedvat van een ongeboren baby. De DB voorkomt dat het bloed van het hart naar de nog niet werkende longen van een ongeboren baby gaat en zorgt ervoor dat het direct in de grote lichaamsslagader terechtkomt. Wanneer het bloedvat vroegtijdig sluit, leidt dit tot verhoogde druk in de longen en een verdikking van de hartspier bij de foetus.
5 jaar geleden
Ik kreeg de tip Maria distel thee, werkt erg goed hier. Al met 1 kopje per dag eigenlijk geen last meer van maagzuur 😀
5 jaar geleden
ik heb laatst een artikel gelezen waarin onderzoek was gedaan waar uit kwam dat de baby veel haar heeft bij veel maagzuur klachten.
je hebt er niet veel aan maar ik dacht leuk weetje.. alleen niet zo prettig voor jou :(
5 jaar geleden
Reactie op HoHo Loading July
ik heb laatst een artikel gelezen waarin onderzoek was gedaan waar uit kwam ...
Dit vind ik wel een grappig weetje. Hier ook veel maagzuur waardoor mijn keel helemaal rauw/pijnlijk is. Vorige controle op 31w zei de vroedvrouw plots dat ons meisje veel haar leek te hebben 🤣