7 Reacties
één jaar geleden
Wij eten elke ochtend overnight oats en groentetaart. Beide met veel vezels en heel erg makkelijk! De kinderen (bijna 3 en bijna 2) vinden het heerlijk en ze kunnen het zelfstandig eten. Daarnaast als tussendoortjes elke ochtend een appel met schil tijdens het voorlezen, volgende tussendoortje is een bakje komkommer met schil.
Voor in de middag bak ik soms pindakaas koeken met havermout en rozijntjes, maar soms ook gewoon een Liga of volkoren rijstwafel.
Overnight oats 2 volwassenen 2 kinderen:
200 gram fruit naar keuze, kan ook uit de vriezer, prakken/raspen of in de keukenmachine
150 gram kwark, 50 ml melk
Grote lepel pindakaas
75 gram havermout
Goed roeren en nachtje in de koelkast en je eet het de volgende dag
Groentetaart voor 3 dagen:
4 eieren
125 gram geraspte kaas naar keuze
200 gram amandelmeel (zelfrijzend bakmeel kan ook maar dat eten wij niet)
50 ml melk
100 gram boter
300/400 gram groenten naar keuze (wij hebben vandaag bijvoorbeeld wortel, courgette en prei), raspen of in de keukenmachine
Optioneel: 150/200 gram vleeswaren
Alles mixen, 60 min in de oven in een cakevorm op 180 graden. Afdekken met aluminiumfolie en bewaren in de koelkast
Pindakaas koeken:
125 gram pindakaas
175 gram havermout
60 gram amandelmeel (of bloem)
100 gram boter
Theelepel bakpoeder
Snufje zout
Eetlepel kaneel/koekkruiden
1 ei
150 gram erythritol (suikervervanger) (of 175 gram bruine suiker)
Grote hand rozijnen
Alles mengen, kleine balletjes rollen en bakken op 160 graden voor 14 minuten. Ik bak ze meestal in muffinvormpjes, dan lopen ze niet teveel uit ☺️ krijg je een beetje dikke en chewy koekjes
één jaar geleden
Ontbijt smoothies met fruit (diepvries), yoghurt en havermout en water. Vaak doe ik er ook bladspinazie doorheen!
Kan ook met een lepel pindakaas.
In de blender en dan doe ik het in een glas met een papieren rietje.
Als tussendoortje druiven 🍇 werkt ook laxerend.
Courgette of broccoli soep uit de blender.
Je kan ook van bonduelle de pureersoep proberen bij AH of Jumbo uit de diepvries.
Ik maak ook vaak pastasaus van courgette paprika en tomatenblokjes uit blik. Vaak doe ik er nog een groente tablet bij en pureer ik het tot saus.
Ik mag zelf geen gluten, lactose en fructanen dus ik ben zelf ook enorm zoekende naar goede recepten ☺️
één jaar geleden
Reactie op Blueyfamilyof5
Wij eten elke ochtend overnight oats en groentetaart. Beide met veel vezels ...
Oe thanks voor je recepten! Hoe lang blijft die groentecake goed?
één jaar geleden
Reactie op Zandhoopje
Oe thanks voor je recepten! Hoe lang blijft die groentecake goed?
Wij bewaren die drie dagen in de koelkast, eten er dus drie dagen van. Je kunt het recept halveren en er muffins van bakken, ik denk dan 25-30 minuten in de oven.
één jaar geleden
Lijnzaad (in zo'n thee ei)weken in een kopje thee met melk
Lijnzaadolie of walnoot olie door de yoghurt (mocht hij dat eten)
Havermoutje kan goed helpen. Kun je op veel manieren ook koekjes van maken, maar dat is al genoemd.
Ik haal veel recepten van insta, kleine buikjes vullen