14 Reacties

4 jaar geleden

Citrus vruchten adviseren ze om te wachten na 9 maanden I.v.m dat het prikkelender voor de darmen is maar als je zelf het idee hebt dat je dochter der al aan toe is gewoon geven 鈽猴笍

4 jaar geleden

Ik denk dat ik die van mij met 6 maanden al een stukje mandarijn heb gegeven 馃檲. Nooit last van gehad, dus denk gewoon beetje kijken hoe ze er op reageert.

4 jaar geleden

Ik heb onze dochter er al een beetje op laten sabbelen. Vond ze erg interessant haha

4 jaar geleden

Ik geef dat al een tijdje aan mijn kindje.. zowel door de fruit hapje geblenderd, als in de fruitspeen, hij vind het heerlijk.

4 jaar geleden

Mijn dochter eet dat al vanaf 5 maanden ongeveer, ik pelde eerste dr schil er nog af, ze vindt het heerlijk. Sinaasappel ook

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Heb een paar stukjes gegeven en ga even kijken hoe ze er op reageert! Ze vond het in ieder geval heerlijk 馃槏

4 jaar geleden

Qua fruit/zuur e.d. mag het gewoon al. Maar kijk even goed hoe je het wil aanbieden. De vliesjes zijn namelijk best taai dus als je je kindje hele of halve partjes geeft kan dit wel een risico zijn. Je kan de partjes uit de vliesjes snijden of de mandarijn pureren. De Solid starts app raad aan om mandarijn pas vanaf 18 mnd met het vlies er omheen aan te bieden.

4 jaar geleden

Gaat idd om de vlies eromheen. Darmen kunnen dit niet goed verwerken zelfs als volwassene niet maar het vruchtvlees/sap kan prima.

4 jaar geleden

Reactie op Manu26

Ik geef dat al een tijdje aan mijn kindje.. zowel door de fruit hapje geble ...
Wat is een fruitspeen??

4 jaar geleden

Reactie op Manu26

Wat is een fruitspeen??

4 jaar geleden

Reactie op Manu26

Wat is een fruitspeen??

4 jaar geleden

Wat is een fruitspeen??
Dit.. kun je fruit in doen, en dan kunnen ze er lekker op sabbelen en bijten..

4 jaar geleden

Misschien ook nog leuk als alternatief: een perssinaassappel in parten snijden met de (schoongeboende) schil er nog aan. Goed vast te houden en heel veel knabbel/sabbel plezier.

4 jaar geleden

Reactie op Manu26

Dit.. kun je fruit in doen, en dan kunnen ze er lekker op sabbelen en bijte ...
Let er wel op dat zulke fruitspenen erg slecht zijn voor het gebit, voor mocht je kindje al tandjes hebben. Hier krijgt hij af en toe mandarijn, de partjes ontvel ik en snij ze in stukjes. Hij vindt het heerlijk 馃槉