16 Reacties
2 jaar geleden
Ik 3.5 dag
2 dagen opvang en ze vind het geweldig en 1 dag bij mijn ouders en halve dag bij mijn schoonmoeder..
En vond het in het begin moeilijk maar ze heeft het op alle dagen goed naar haar zin waar ze ook is
2 jaar geleden
Ik werk ook 4 dagen en mijn partner ook, meestal haal ik haar rond half 6 op en ga ik ik in de ochtend met haar naar beneden en geef haar eten, dus zie ik haar dan een kwartier. Zonder die ochtend tijd voelt het soms wel als weinig tijd met haar. Gelukkig heeft ze het enorm naar haar zin op het kdv. Ik vind het wel lastig als ik ook in het weekend overdag iets heb.
Vond afgelopen halfjaar echt enorm zoeken naar een goede balans in mama-tijd, ouder tijd, partnertijd en vriendinnen tijd en eigen tijd.
Reuze verschil in hoe ik me voel trouwens als ze wel eens een nacht doorslaapt.
2 jaar geleden
Hier ook 3,5 dag. 2 dagen opvang op dinsdag en woensdag. Maandag ochtend pas mijn zus op bij mij thuis en vrijdag is zn papa thuis. Ben wel blij dat hij maar 2 dagen weg van huis hoeft al vind hij de opvang harstikke leuk! Ik voel me wel altijd heel schuldig als ik naast mn werk ook nog weg ga dus dit doe ik niet snel.
2 jaar geleden
Ik werk vijf dagen en mijn vriend ook. Zoontje gaat 4 dagen naar de opvang en de 5e dag past mijn zusje om de week op en de andere week nemen mijn vriend en ik om en om vrij. Dus beiden eens in de vier weken een vrije dag op vrijdag.
Dit werkt heel fijn voor ons omdat ons werk nu eenmaal leuker en beter te doen is met vijf dagen.
Onze zoon gaat ook heel graag naar de opvang dus dat werkt ook goed.
En de avonden en weekenden zijn we helemaal beschikbaar voor onze zoon :)
2 jaar geleden
Hier hebben we ook beiden een jaar 5 dagen gewerkt. Zoon ging 3,5 dagen naar de opvang. Woensdagnamiddag was ik zelf vrij (onderwijs). Vrijdag gaat hij afwisselend naar beide grootouders. De opvang meerdere dagen is alleen maar een plus hier. Die routine werkt goed voor hem. Als hij even minder is kunnen gaan door ziekte ofzo, heeft hij het altijd moeilijk om weer te wennen. Terwijl hij in zijn vaste routine het heel erg goed doet en heel vrolijk is.
Ik vind mijn werk wel echt heel leuk en dat vind ik ook heel belangrijk. Had niet het gevoel dat we onze zoon tekort deden, want de tijd die we samen spendeerden, was altijd heel kwaliteitsvol en vol aandacht voor hem. Ik ben nu fulltime thuis door een 2e zwangerschap. Op zich hebben we dus veel meer tijd samen nu, wat wel leuk is. Maar ik merk dat ik er daardoor net minder van geniet. Dat het meer routines en taakjes zijn met hem erbij in plaats van echt kwaliteitsvolle tijd met hem door te brengen.
Ik vond het wel erg moeilijk om al de rest gedaan te krijgen erbij: het huishouden organiseren, nog wat sporten en af en toe proberen toch ook iets leuks voor jezelf te doen. Dat lukte echt niet met zoveel te werken.
Ik ga om deze reden dan ook wel minder werken wanneer de 2e er is. Maar dus niet om schuldgevoel ten opzichte van mijn kinderen. Want ik merk dat ik nu ik meer tijd met hen doorbreng, dat niet per se leukere tijd is of me dat een leukere mama maakt.
2 jaar geleden
Mij kind wordt 7 dagen op 7 opgevangen… door de grootouders gelukkig. Maar wij zijn een totaalrenovatie aan het doen wazrbij we alles zelf doen en allebei fulltime werken. Gelukkig verhuizen we eind januari en moeten we nog even doorbijten. Enkel op deze manier gaat het vlot vooruit. Dus ja ik voel me extreem schuldig. S avonds spelen we 2u samen om de tijd goed te maken. Van zodra we verhuisd zijn zal ik een dagje per week thuisblijven van het werk en moet hij maar 4 dagen per week opgevangen worden. Kijk hier onzettend hard naar uit
2 jaar geleden
Wij werken beide fulltime met 3,5 dag opvang. Ik maak zoveel mogelijk uren op een dag zodat ik donderdag en vrijdag middags vroeg kan stoppen. Ik kan m'n eigen uren indelen. M'n man werkt smiddags en 's avonds terwijl ik juist vroeg begin. Al met al 2 dagen naar mijn ouders en 1,5 dag opvang. Voelt als een hele fijne combinatie.
Moet er bij zeggen dat ik vaak M'n laptop mee neem naar m'n ouders en daar aan het werk ben. We lunchen gezamenlijk en ik krijg tussendoor kusjes 😊
2 jaar geleden
Hier ook 4 dagen! Ma is papadag di is mamadag, wo en vr naar het kdv en do 9 vd 10 x papadag (werkt onregelmatig) en ik werk op do thuis dus dat maakt een hoop goed… ik haal het maximale uit onze dagen samen ♥️ ik denk dat als je werkt je altijd wel het gevoel ergens hebt van goh doe ik niet te weinig… hier ook zeker wel aanwezig maar het is helaas niet anders. Met de hoge kosten die alleen maar stijgen ben ik bang dat ik nooit die mama zal zijn die altijd thuis is… it is what it is…
2 jaar geleden
Ik werk 4 dagen en m'n man 5. Zoontje gaat 4 dagen naar opvang want wij hebben geen groot opvangnet. Gaat perfect hoor, hij is daar graag en leert er veel.
2 jaar geleden
Ik werk ook 4 dagen per week Nico gaat 4 dagen naar de crèche vanaf hij 9 maanden is daarvoor was ik thuis.
Vanaf januari gaat mijn man ook 1 dag minder werken en moet zoontje nog 3 dagen naar de crèche.
Ik vind het persoonlijk ook veel te veel maar momenteel is het moeilijk anders te regelen voor ons.
2 jaar geleden
Reactie op Jessica 925
Ik werk ook 4 dagen per week Nico gaat 4 dagen naar de crèche vanaf hij 9 m ...
Mag ik je vragen waarom je dit in jullie geval veel te veel vindt? Pure nieuwsgierigheid. Onze zoon gaat ook vier dagen en ik vind het heel goed gaan en daarom niet teveel.
2 jaar geleden
Reactie op happy24
Mag ik je vragen waarom je dit in jullie geval veel te veel vindt? Pure nie ...
Ons zoontje vind een dagje crèche toch erg vermoeiend. Hij gaat ook niet met heel veel plezier. Sommige dagen gaan wel goed en hij heeft het er wel redelijk naar zijn zin, maar eigenlijk speelt hij niet met de andere kindjes.
Dus echt behoefte aan de crèche heeft hij zeker niet. Zelf vind ik voor mezelf 4 dagen werken ook best veel omdat we nog aant verbouwen zijn, huishouden hebben een hond, zoontje en pluszoontje. Ik vind dat het leven gerust wat rustiger aan mag gaan.
Telkens de haast van het leven om alles rond te krijgen. Ik ben wel gelukkig maar vind eigenlijk dat je het maximale plezier uit het leven moet halen ken zoveel mensen die te jong sterven en dan denk ik vaak je moet meer gaan genieten.
Doen wat je echt graag doet en dat is hier niet gaan werken en voor onze zoon niet naar de crèche gaan😝
Maar is bij iedereen anders natuurlijk en er zijn nu eenmaal ook verplichtingen natuurlijk maar een goed eveneicht vinden is wel belangrijk
2 jaar geleden
Ik zou ook 4 dagen moeten werken, ik ben helaas in april uitgevallen en nu weer aan het reïntegreren. Onze dochter gaat 3 dagen naar de opvang, mijn man en ik zijn allebei een dag thuis met haar. Ik zou liever 3 dagen werken, omdat ik het gewoon niet trek, maar dat is financieel niet haalbaar. Als mijn dochter naar de opvang gaat en ik zie haar met het avondeten en bedritueel ben ik wel veel relaxter dan wanneer ik de hele dag met haar ben, dus het maakt mij wel een betere moeder. Ze vind het ook leuk om naar de opvang te gaan, pakt zelf haar tas en is mij vaak al vergeten als ze de deur door is, een doei kan er dan niet meer af.