25 Reacties
4 jaar geleden
Je kan t gewoon kopen in de supermarkten en Kruidvat heeft t ook. Er staat op de verpakking wel hoeveel je er in moet doen. Ik gebruik het ook voor de laatste avond fles. Zijn ze iets verzadigder van. Je hebt t van nutrilon en eigen merk Kruidvat dacht ik.
4 jaar geleden
Waar is het precies voor ? Is het om spugen tegen te gaan ? Of om hem meer verzadigd te hebben ? Het kan namelijk ook rijstebloem zijn wat ze bedoelen ..
4 jaar geleden
Reactie op liesje19
Moet dat gewoon door de melk heen? Dus gewoon 5 schepjes melkpoeder? Hij kr ...
Ja je kunt het door zowel borst als flesvoeding mengen, en mocht je live borstvoeding geven kan het ook maar dan moet je het mengen met water en dan met een lepeltje of spuitje in de mond geven vóór je ze aanlegt. Maar dat staat ook allemaal op de verpakking ( ik had de Johannes broodpitmeel van nutrilon)
4 jaar geleden
Reactie op liesje19
Voor de laatste avond fles zodat hij meer verzadigd is
Dan zou ik even rijstebloem opzoeken , die mogen ze hebben vanaf 4 maanden .. jbpm bevat geen voedings stoffen .. het is echt puur om ervoor te zorgen dat de voeding beter op de maag blijft liggen ivm reflux of overmatig spugen .. het kan zijn dat sommige baby’s er een verzadigd gevoel van krijgen ... maar ik zou toch even rijstebloem checken
4 jaar geleden
Reactie op liesje19
Ahhh superr dankjewell voor je reactie ik was ook even aan het twijfelen we ...
Graag gedaan hoor ! Ik weet natuurlijk niet hoe zwaar je zoontje is , maar misschien zijn voeding wat ophogen kan ook nog ... maar dat is natuurlijk aan jullie ♥️
4 jaar geleden
Reactie op liesje19
Cb geeft commentaar op dat hij te dik is
Ik zou je niet zo veel aantrekken van wat het CB vindt. Ze vonden mijn zoontje toen met 4 weken al wat aan de zwarte kant (alsof ik daar wat aan kon doen, hij kreeg toen nog borstvoeding) en bij de 3 maanden controle was hij eigenlijk in gewicht net te weinig gegroeid ten opzichte van zijn lengte (Mijn man is lang en tenger dus niet gek) Dus ze weten ook niet zo goed wat ze willen...
Zolang je kind op zijn eigen lijntje groeit, is het allemaal prima.
Rijstebloem kan je bij de laatste fles geven, hier werkt het echter alleen maar averechts 😅 Ik zou eerder dan de laatste fles ophogen naar 180.
Mijn zoontje is nu 19 weken en krijgt al een tijdje 5 flessen van 180. Woog met 3 maanden 7 kg dus zal ondertussen wel rond de 8 of nog meer zitten, maar is dus ook erg lang dus heeft het gewoon nodig! Soms krijgt hij ook 210 als hij echt nog honger heeft.
Ik zou geen jbpm geven, dat is echt nergens goed voor, tenzij je kindje veel spuugt of iets dergelijks.
4 jaar geleden
Rijstebloem mag je alleen niet iedere dag geven ivm het arseen wat erin zit. Zou op termijn schadelijk zijn voor de gezondheid. Zou het om de dag of om de 2 dagen geven
4 jaar geleden
Reactie op liesje19
Mag ik vragen hoeveel joun zoontje weegt? Ik heb de eerste 2.5 maand borstv ...
Met 3 maanden woog hij 7 kg (67 cm lang). Ik denk dat we nu de 8 kg wel gepasseerd zijn, maar hij wordt pas met 5 maanden opnieuw gewogen bij CB, thuis weeg ik niet.