22 Reacties

4 jaar geleden

Ik volg! Hier hetzelfde.

4 jaar geleden

Hoe laat staan jullie op in de ochtend en hoelaat laat je ochtend dutje doen, en hoelang?

4 jaar geleden

Hier ook gehad en ik maakte me ook druk, tot ik dacht wie bepaalt eigenlijk welke dutje hoeveel dutjes en wanneer mijn kindje dit moet doen? Toch wel echt mijn kindje zelf dacht ik en ben ik haar gewoon gaan volgen. Het heeft een paar weken geduurd dat ze ochtend dut liet vallen en laat in de middag nog een dutje wilde doen (lees bedtijd). En hierdoor haar bedtijd van rond 19:30 heeft verplaatst naar 22:00uur. Zolang ze vrolijk is niet oververmoeid en de nachten goed gaan, vond ik het prima. Elke dag had ze een andere slaap en dutjes tijd nu is ze bijna 10 maanden en ze heeft het weer helemaal zelf opgelost. Ging van 3 naar 2 dutjes naar 1 dutje toen weer naar 2 dutjes met een late middag dutje toen weer naar 3 korte dutjes en sinds deze week haar ritme weer opgepakt naar 2 dutjes een ochtend en midden op de dag een dutje. En gaat nu tussen 19:00 en 20:00 naar bed. Ik heb maar lekker genoten van de uren dat ze wakker was ipv stressen☺️. Succes mama❤️

4 jaar geleden

Reactie op Babynr2boy

Hoe laat staan jullie op in de ochtend en hoelaat laat je ochtend dutje doe ...
Ze wordt rond 07.00uur wakker en t ochtend dutje is dan 2 a 2.5uur later dus rond 09.00 uur en als ze dan slaapt dan slaapt ze ongeveer tot 09.30 10.00 uur en anders maak ik haar wakker om 10.00 uur

4 jaar geleden

Reactie op Firstbebie

Hier ook gehad en ik maakte me ook druk, tot ik dacht wie bepaalt eigenlijk ...
Het is inderdaad een hoop gestress. Je leest vanalles hoe het moet enz maar m'n dochter was altijd niet echt een slaper. En was nog geen 6 maanden toen was ze al van t 3e dutje af. Toen ging alles eigenlijk heel goed.tot nu al een tijdje

4 jaar geleden

Al geprobeerd ochtend dutje om 930 of 10 te doen?

4 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Het is inderdaad een hoop gestress. Je leest vanalles hoe het moet enz maar ...
Daarom is mijn advies lekker genieten van je kindje, gewoon haar volgen en niet stressen☺️. DAT IS HET GROOTSTE PROBLEEM! We lezen van alles maar wie bepaald dit? Onderzoeken die bij misschien 10.000 babys zijn gedaan terwijl wel miljoenen babys zijn. En wat waren de omgeving factoren bij deze babies die hebben meegedaan aan deze onderzoeken🤷🏻‍♀️. Ik ben zelf echt klaar met lezen wat betreft slapen voeden etc. Want alleen maar stress gaf het! En werd mijn dochtertje ook onrustig van mijn stress. Vroeger deden ze niks anders dan hun kindje volgen en aan bekende vragen uit eindelijk na alles proberen deden ze maar wat het kindje zelf aangaf😳. Ik heb gelezen rond gevraagd aan vriende familie cb kinderarts (dochtertje loopt al bij de kinderarts). etc. En ik merkte echt dat iedere baby anders was en iedereen maar wat deed uit eindelijk. Ik kom zelf uit een gezin van 7 kinderen en zelfs mijn moeder snapte niet waarom het zo moeizaam ging. Dus ze zei kind, laat je kind met rust lees niet te veel en volg haar. Ook de kinderarts zei er staat nergens vast hoeveel hoevaak en hoelang een kindje moet slapen. Zolang ze goed groeit en vrolijk en gezond is maakt het niet uit. En met de stress en gezondheid van me zelf erbij ben ik dus gestopt met alles lezen en volgens de regeltjes doen😊. Dit is natuurlijk mijn visie en wat bij ons werkt. Dochtertje is vrolijk gezond en gelukkig. Dus waar stress ik om dacht ik🤣het is allemaal oke toch😊

4 jaar geleden

Reactie op Lilo89

Ik zou ook idd dutje pas op z’n vroegst half 10 laten beginnen.

4 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Ze wordt rond 07.00uur wakker en t ochtend dutje is dan 2 a 2.5uur later du ...
Wij hebben dit ook gehad. Houden nu volgende aan: 09.30 uur tot 10.00 uur ochtenddut 13.00 uur tot 15.00 uur middagdut 19.00 uur slapen Dit gaat perfect .

4 jaar geleden

Reactie op Lilo89

Ja zeker. Wakkertijd van 2 2.5 uur meestal 2.5uur dus dan gaat ze pas om half 10 naar bed toe. Maar ook dan wilt ze vaak niet slapen. Ook niet om 10 uur of half 11 ook vaker gewoon niet.

4 jaar geleden

Wij hebben dit ook gehad. Houden nu volgende aan: 09.30 uur tot 10.00 uur ...
Ik doe ook vaak pas rond half 10 t dutje. 2.5uur na wakker worden, maar.of t nou half 10 is of 10 uur of half 11. Ze weigert gewoon. Enkele keer slaapt ze wel t ochtend dutje. Maar als ze geen ochtend dutje wilt doen dan slaapt ze evengoed pas om half 1 met de fles ongeveer.

4 jaar geleden

Reactie op Firstbebie

Daarom is mijn advies lekker genieten van je kindje, gewoon haar volgen en ...
Klopt ik lees en lees en lees echt eindeloos veel.. omdat ik t ook allemaal niet weet eigenlijk. En als t niet goed gaat dan stress ik wel een beetje of als ze niet wilt slapen of niet lang genoeg. Ik lijk ook eigenlijk wel de enigste in m'n omgeving die er zo mee bezig lijkt te zijn met m'n kind. Maar ik wil t gewoon uiteindelijk goed doen. Maar ik denk dat m'n dochter gewoon echt niet zoveel slaap nodig heeft overdag omdat ze altijd al moeite gehad heeft met slapen. En snachts slaapt ze (over t algemeen) goed 12 tot 12.5 uur.

4 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Ik doe ook vaak pas rond half 10 t dutje. 2.5uur na wakker worden, maar.of ...
Misschien anders toch proberen het ochtenddutje te skippen? Echt even je dochter volgen? Het laten gaan van die dutjes is een gemiddelde natuurlijk. Of misschien is het toch een fase, maar dat weet jij als moeder het allerbeste hoor. Volg je gevoel en je dochter.

4 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Klopt ik lees en lees en lees echt eindeloos veel.. omdat ik t ook allemaal ...
Ja precies, zou kunnen hoor dat ze minder slaap nodig heeft. En ik snap je heel goed wat betreft de enige in je omgeving zoveel met je kind bezig ik ben echt precies het zelfde. Daarom ben ik er mee gestopt. Je kan ook proberen een stukje te wandelen. Maar als ik het goed lees krijgt ze de volgende fles rond half? Heb je al geprobeerd om half 10 als je haar naar bed brengt om dan ook een flesje aan te bieden? Ik denk dat ze dan misschien wel slaapt 🙈?.

4 jaar geleden

Ik had dit ook dus wat doe ik nu pas zijn eerste slaapje als hij ongeveer 4 uur wakker is das meestal tusse half twaalf en twaalf dus hij krijgt de groentenpap en dan na ben hij slaapt dan uur en half tot twee uur dan smiddag gaan we vanalles doen en dan vier uur later soms eits langer doen we terug een dutje hij blijft wel altijd iets langer op omdar mijn man werkt tot acht uur savonds hij gaat slapen tussen half negen en half tien we kijke wanneer hij moe is. En hij slaapt redelijk snel en altijd tot half acht half negen soms zelf al is tot half tien als ik hem zoj late liggen

4 jaar geleden

Reactie op Elifcag

Ik had dit ook dus wat doe ik nu pas zijn eerste slaapje als hij ongeveer 4 ...
Ja dit zou idd te laat zijn voor m'n dochter. Als ik haar na half 4 nog laat slapen dan slaapt ze zoizo niet met bed tijd. Als ik haar dan een dutje pas om 12 uur zou laten doen zou dat wss ook het enigste dutje zijn. Ze kan ook makkelijk 5 uur wakker zijn, volgens mij geeft ze gewoon niet zoveel slaap nodig. Maar vindt t nog erg vroeg om maar 1 dutje te doen.

4 jaar geleden

Hey hoe gaat het nu met de dutjes en de nacht? En in slaap komen? Is het weer een beetje bijgetrokken of zit je nu gewoon op 1 slaapje?

4 jaar geleden

Reactie op Firstbebie

Hey hoe gaat het nu met de dutjes en de nacht? En in slaap komen? Is het we ...
Hee het gaat nu heel goed met de slaapjes, eerder bleef ik altijd bij haar tot ze sliep maar we zijn gaan proberen om haar alleen in slaap te laten vallen en dat ging eigenlijk veel beter, ik denk dat ze er aan toe was. Ze valt nu veel makkelijker en sneller in slaap dan dat ik bij haar zit. Het lijkt dat ze dan juist mijn aandacht probeert te trekken door druk te zijn en te schreeuwen en de speen op de grond te gooien. Dat doet ze nu eigenlijk helemaal niet meer 😅. Slaapt nu netjes sochtends 45minuten tot 1 uur weer, en smiddags 1.5 tot 2 uur. Dus ik denk dat ze gewoon eraan toe was om alleen in slaap te vallen nu, snachts gaat het ook beter ze huilt een stuk minder in haar slaap, slaapt soms wel eens uit tot 8uur sochtends haha en wordt ook minder vaak wakker snachts. Dus so far so good 😁😁

4 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Hee het gaat nu heel goed met de slaapjes, eerder bleef ik altijd bij haar ...
Wauw wat een vooruitgang 😍😳 wat goed om te horen ben oprecht zo blij van geworden😍. en heel goed dat jullie het hebben geprobeerd om haar lekker zelf te laten slapen ipv erbij zijn. Nu je het zegt klinkt het wel heel logisch je bent ook een afleiding🙈 heel fijn zeg. Gelukkig heb je nu weer meer rust😍. Op naar nog betere nachten en slaapjes. Je doet het super goed mama💪🏼. You can do this! Als ze nu dit zo fijn vind dat zal ze na de volgende slaapregressie lekker door slapen😍 klokje rond 20 uur - 08 uur. Dan kan jij weer feesten🎉🎉of slapen🤣🤪😘

4 jaar geleden

Reactie op Firstbebie

Wauw wat een vooruitgang 😍😳 wat goed om te horen ben oprecht zo blij van ...
Hahahah ja inderdaad achter af gezien zag ik ook pas in dat ik misschien juist de afleiding was ipv een comfort. Ben ook heel blij en trots ofcourse dat ze dit nu zo goed doet. En zonder enige moeite alleen slaapt, heb altijd zo opgekeken naar t moment dat ik dat moest gaan leren aan haar. Maar dankjewel lieve mama voor je lieve woorden 💗