16 Reacties

één jaar geleden

Als je hem eerder naar bed brengt hoe laat is hij dan ‘s avonds moe?

één jaar geleden

Heyey, hoelaat word je zoontje wakker in de ochtend? Hier word hij meestal rond 6.30 (opvangdagen wakker) slaapt daar maar 30 a 45 minuten om 13u. Thuis wakker rond 7u en gaat naar bed om 12.30. Als je kindje het nog nodig heeft.. lekker doen hoor!

één jaar geleden

Reactie op messymommy

Als je hem eerder naar bed brengt hoe laat is hij dan ‘s avonds moe?
Hij gaat tussen 18.30 en 19.30 uur naar bed en is tussen 06.00 en 07.00 uur wakker. Merk wel dat hij rond 17.00 uur moe wordt. Hij gaat dan slaan (zichzelf of mij)… overprikkeld is hij dan. Als hij om 06.00 uur huilend wakker wordt dan weet ik dat hij niet is uitgeslapen. Dan gaat hij dus op tijd naar bed.

één jaar geleden

Hoi hoi, En als hij dan om 11:00/11:30 naar bed gaat, tot hoe laat slaapt hij dan smiddags? Ik probeer even te begrijpen wat je vraag of probleem is. Maar dat is waarschijnlijk dat hij ofwel sochtends einde ochtend doodmoe en chagrijnig is of anders einde vd middag voor bedtijd? Lastig zeg. Zou twee keer slapen toch nog te proberen zijn? Sochtends van 9:00 tot 9:30 maar een half uurtje en dan smiddags om 13:00 of 14:00 weer? Hier op dit moment geen herkenning met erg vroege middag slaap. Wel met chagrijnig, huilend wakker worden om 6:00. Waar het aan ligt weet ik niet maar soms hebben we dit weken wel en dan weer even niet. Hebben dan ook wel moeite met de ochtend doorkomen qua gezelligheid en vermoeidheid. Doe hem dan rond 12:00 naar bed en dan lukt de rest van de dag wel goed.

één jaar geleden

Reactie op happy24

Hoi hoi, En als hij dan om 11:00/11:30 naar bed gaat, tot hoe laat slaapt ...
Vandaag sliep hij van 11.00 tot 12.30 uur. Erg kort. Andere keren slaapt hij zo weer van 13.00 tot 15.30 uur. Dus het wisselt heel erg. Ik zocht eigenlijk een beetje herkenning ☺️ Er zijn ook periodes dat ik hem om 08.00 uur even op bed legde en om 14.00 uur weer. Maar dan werd hij soms om 04.30 uur wakker 😥 dat was ook niet de bedoeling. Ik ben nog erg zoekende. Vooral omdat m’n zoontje erg moeilijk kan zijn als hij moe is.

één jaar geleden

Hier heeft ze een beetje wisselende tijden met slapen 's middags. Thuis doordeweeks slaapt ze meestal van 11.00/11.30-13.30u. Daarna oudste uit school halen. Bij de opvang, 2 dagen in de week, slaapt ze meestal van 12.00-13.30/14.00u Thuis in het weekend slaapt ze soms uit en schuiven we 's middags ook de tijd ietsje door. 's Morgens is ze rond 7.15u wakker (zonder uitslapen) en 's avonds gaat ze rond 20.30u slapen.

één jaar geleden

Onze zoon is vaak rond 6 uur wakker. Papa stapt dan onder de douche dus dat hoort hij. Gaat thuis om 10.30 a 11.00 uur slapen. Meestal 2 uur dan slaapt hij niet meer in de middag en gaat dan rond 19 uur weer z'n bedje in voor de nacht. Op de crèche zijn deze tijden Idd niet ideaal dus zij kijken vaak hoe hij zich voelt die dag.

één jaar geleden

Reactie op tango

Vandaag sliep hij van 11.00 tot 12.30 uur. Erg kort. Andere keren slaapt ...
Ja lastig is dat hè, dat zoeken. Dan werkt iets eventjes en dan weer niet.. en herken die lastige uren bij vermoeidheid heel erg. Niets aan.. aftellen tot hij dan gaat slapen. Bij ons slaapt hij z’n middag dutje het beste als hij echt goed heeft gegeten en gedronken. Dan wordt hij niet van de honger wakker en slaapt hij bij grote vermoeidheid zomaar ruim twee uur. Wel gaat hij altijd pas na 12:00 slapen. Geen ervaring met al om 11:00 slapen. Hoop dat je binnenkort een ritme vindt dat goed werkt voor jullie!

één jaar geleden

Hoe druk zijn je dagen gepland? Als ik naar winkel moet of meerdere winkels merk ik dat dat voor hem veel prikkels zijn en dan is hij echt uitgeput om 1200. Mijn zoontje gaat om 1230 naar bed en op de opvang soms om 1200 al. Toen hij in de overgang van 2 naar 1 slaapje zat, plande ik even een rustmoment in. Samen een boekje op de bank lezen of juf roos filmpje kijken. Is dat een optie als je thuis bent? Is het mogelijk om hem om 1200 in bed te leggen of 1130 met een rustmoment en dat je zo naar 1230-1300 toe werkt? Vindt je 11 te vroeg omdat hij dan de avond niet haalt?

één jaar geleden

Onze dochter ligt meestal rond 11:45 op bed. Dit was eerst een paar maanden rond 11:15/11:30. Nu kunnen we het langzaam wat langer rekken. Ik heb er geen problemen mee, zo kan ze om 14:00 weer mee de oudsten uit school halen.

één jaar geleden

Ik herken het wel. Hier zijn ze om 0600 wakker en om 10:00 al moe. Ik rek het dan toch tot 12:00 omdat ze maar 1 uur en een kwartiertje slapen en smiddags slapen doen ze niet. Hoe laat gaat hij savonds naar bed? Want dat is hier ook het probleem omdat ze dan natuurlijk ook vroeg weer moe zijn is het 1830-1900. De tijden maakt me niet zo veel uit maar wel de vermoeidheid en daardoor lastiger gedrag

één jaar geleden

Vanochtend om 0500 uur huilend wakker. Probeerde nog met een beker warme melk hem opnieuw in slaap te krijgen naast me, maar dat ging niet lukken. Hij lag er vroeg in (iets na 18.00 uur) want ik was niet fit en trok het allemaal niet meer. Eten wou hij toch niet, dus dan maar meteen door. Maar hij is goed gehumeurd dus ik ga er vanuit dat het vandaag wel goed zit 🤞 Straks naar opa en oma en dan mogen zij het uitzoeken 😅

één jaar geleden

Reactie op Ro87

Ik herken het wel. Hier zijn ze om 0600 wakker en om 10:00 al moe. Ik rek h ...
Ja het is echt het gedrag dat ik zo vervelend vind… stront chagrijnig kind dat niks wil en als je alles alleen moet doen dan ben ik er ook wel eens klaar mee.

één jaar geleden

Reactie op Jessicakizomba

Onze zoon is vaak rond 6 uur wakker. Papa stapt dan onder de douche dus dat ...
Hier hetzelfde een beetje en bij opa en oma is hij met z’n neefje en nichtje en dan gaat hij in hun ritme mee, tenzij m’n moeder echt ziet dat hij moe is en dan gaat hij eerder naar bed. Op de opvang kijken ze naar hoe hij is en dan gaat hij gewoon naar bed als hij het niet meer trekt.

één jaar geleden

Hier lukt het helemaal niet om een vaste tijd voor het middagslaapje te hebben.. Overdag gaat hij 1x slapen wanneer we zien of merken dat hij moe is. Op bed leggen als hij nog niet moe is heeft overdag geen zin. Dan wordt hij boos en is het huilen en driftig worden. Soms is het slaapje al om 11 uur en andere keren om 13.00 uur. Wel hebben we in de avond een vaste bedtijd en dat gaat prima. Hij gaat altijd om 19.00 uur naar bed. Soms blijft hij dan nog een tijdje kletsen maar hij ligt dan altijd lief in bed zonder te zeuren.

één jaar geleden

Voor ons heel herkenbaar hoor. De overgang van 2 naar 1 slaapje duurde hier dan ook echt lang (maanden!). Als we forceerden om 1 slaapje te doen, werd ie ook te moe en vervelend. We zijn nu inmiddels een tijdje echt over op 1 slaapje maar soms heeft ie om 10.00 uur nog weleens een dipje, begint ie te gapen. Wat bij ons dan helpt is even met 'm naar buiten. Dat vindt ie sowieso erg leuk en leeft ie weer van op. Dan haalt ie het wel tot ergens 12.00-13.00 (precieze bedtijd verschilt per dag). Ik probeerde toch smiddags vaak dat tweede slaapje als ie rond 10.30 ging slapen. Al was het maar even rustig op bed liggen, zonder echt te slapen. Hij kwam dan wel ff tot rust. Nu zitten we in een fijn ritme en werkt het goed. Maar voordat zover waren..... Het is een fase, het gaat voorbij!