8 Reacties

2 jaar geleden

Hoi, pittig zeg! Zeker als dit dagelijks is. Als je hem op bed legt, is hij dan de hele tijd overstuur? Of ook gewoon wat aan het jengelen of kletsen of spelen? Mijn zoontje heeft de laatste paar dagen ook dat hij er ruim een uur over doet om in slaap te komen, en ik vind het dan heel lastig inschatten of het beter is om er naartoe te gaan of niet. Hij huilt wel, maar is niet vreselijk overstuur en er zitten ook wel wat tussenpozen in. Vanmiddag heb ik na drie kwartier zn luier verschoond (hij had gepoept), en daarna heeft hij nog een kwartiertje gehuild en toen ging hij toch slapen. Misschien is jouw zoontje het meest geholpen door met rust gelaten te worden, ook als hij dat stom vindt. Maar ik snap tegelijk heel erg dat dat tegen je gevoel ingaat. (Doe in elk geval niets waar je niet achter staat!) Misschien breng je hem ook wat vroeg naar bed als hij uiteindelijk zo laat pas slaapt. Vanaf hoe laat is hij s ochtends wakker? Misschien is hij nu heel erg oververmoeid en zou je dat eerst kunnen oplossen door met hem te gaan autorijden, of wandelen of iets waardoor hij makkelijker in slaap valt, en dan vervolgens aan rust en regelmaat werken om hem te helpen zn middagslaap wel goed te pakken. Maar ik ben geen slaapcoach, dus ik verzin ook maar dingen 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Feutje

Hoi, pittig zeg! Zeker als dit dagelijks is. Als je hem op bed legt, is hij ...
Hey Feutje, Ik breng hem eigenlijk naar bed als ik zie dat hij moe begint te worden. Vanochtend was hij om 08:30-09:00 wakker. Daarna verschoond, ontbeten gespeeld en om 12:00 ging ik met hem naar zijn kamer. Dan doen we even een bed ritueeltje en hij had er gewoon vrede mee, hij was stil en aan het kwebbelen, later begon hij te huilen en dacht oke vies broekje, dus verschoond, papfles daarna gegeven. Ook weer half uurtje stil, daarna begon hij weer, naar hem toe gegaan getroost. Net ben ik toch even langsgegaan en getroost weer terug gelegd, hij is nu stil maar volgensmij hoor ik hem weer spelen met de stang van de klamboe of het was mijn kat die de deur open probeerde te maken haha begin nu beetje gek te worden volgensmij. Wandelen en autoritten helpen soms en dit wil ik hem eigenlijk ook niet aanleren. Bij mijn vader slaapt hij altijd rond 13:00-14:00 in slaap. Dus het lukt alleen mijn vader😂 of als hij echt zo moe is dat hij wel gelijk KO is maar zo ver wil ik dat niet laten komen. Slaap is gewoon belangrijk maar ik kan hem niet iets verplichten als hij geen behoeften heeft aan slaap en dat vind ik soms moeilijk in te schatten. Normaal wandel ik wel eventjes maar vandaag heb ik er geen zin in het regent al de hele dag super hard🥺

2 jaar geleden

Misschien heeft hij toch niet genoeg slaapdrank opgebouwd? Als mijn zoontje rond 8:30 wakker is breng ik hem meestal pas om 13:00 naar bed, na een broodje eten. Best kans dat hij ook weet dat je op een gegeven moment weer komt, dus dat hij daarop wacht/daarom vraagt. En dus niet wil slapen totdat je bent langsgekomen, maar ook weer wakkerder en gestimuleerd is door je bezoekjes. Dus dat het zichzelf tegenwerkt. Wij gebruiken een camera babyfoon, dat helpt om te zien hoe hard hij het nodig heeft dat we langskomen. Als hij staat en heel hard huilt ga ik naar hem toe. Als hij een beetje rondloopt en alle kanten op kijkt dan is er meer kans dat hij ook weer zelf gaat liggen en slapen. Wie weet is dat nog een optie?

2 jaar geleden

Misschien is hij nog niet moe als hij zo laat pas wakker is sochtends? Mijn zoontje is sochtends rond zeven uur wakker en gaat dan rond 13:00 naar bed. Is dan dus al 6 uur wakker. In vergelijking; jouw zoontje is pas 3 uur wakker als hij om negen uur wakker wordt en dan om 12:00 alweer naar bed gaat. Misschien dus 1 of 2 uur later proberen? Dat lijkt jouw vader ik te doen?

2 jaar geleden

Heel veel succes trouwens ook want het klinkt hartstikke pittig zo voor je! ♥️

2 jaar geleden

Ik geloof ook dat ze nu wel 4,5 u wakker kunnen blijven of 5,5 zelfs. Als mijn zoontje om 6 u wakker is smorgens slaapt hij om 10:30 even 15-20 min (dan maak ik m wakker) en dan smiddags 15-16. Als hij 1 slaapje doet omdat hij smorgens niet wil dan doe ik die om 12:30 en meestal slaapt jij dan 2 u. Bij mij lukt de middagdut pas sinds ik m smorgens wakker maak ipv laat slapen

2 jaar geleden

Misschien proberen de dag eerder te starten dus om 7:00 starten en dan middagdutje om 12:30/13:00 tot 14:30/15:00 en dan weer om 19:00 naar bed. Succes hoor 👍

2 jaar geleden

Zou het misschien helpen als je 'm 's morgens iets vroeger rond een vaste tijd wakker maakt en de dag start? Zodat je 's middags rond een vaste tijd weer een dutje kan laten doen... Dat creeërt voor hem een ritme en voor jezelf ook vaste momentjes dat je even je handen vrij hebt. Ons meisje is nu ruim 18 maanden en vrijwel altijd tussen 7-7.30u wakker. Ze doet al een poosje nog maar 1 dutje, vaak van 11-13.30/14.00u. Liefst zou ik wat later doen, maar doordat de oudste op school zit, zit ik vast aan de tijden met ophalen. Maar dit gaat super met slapen, vrijwel altijd zo lang ook. Soms gaat ze wat later in het weekend, 12.00-15.00 ofzo.