Hallo lieve mama’s
Mijn zoontje is 16 maanden oud, vaak is het een strijd om een middag dutje te doen de laatste tijd. Vaak wordt het overgeslagen omdat mijn man of ik hem niet in slaap krijgt mijn zoontje ligt nu vanaf 12 u op bed ( hij is ook gewoon moe) Ik ben paar keer naar hem toe geweest, ene keer vieze broekje, heb hem een papfles gegeven die hij niet hoeft, nog een keer in slaap gewiegd en nu schreeuwt hij al een tijdje de boel bij elkaar. Hij is op dit moment zo overstuur en boos.. alleen weet ik niet meer wat ik moet doen. Hem uit bed halen, troosten en in bed liggen heeft geen nut. Het is vaker zo dat ik 3/4 u bezig ben om hem een middag dutje te laten doen maar dit kost enorm veel tijd, dan slaapt hij om 16:00-18:00 maar dat vind ik ook geen normale dutjes tijd meer. Er moet thuis zoveel gedaan worden, opruimen, schoonmaken, plek maken voor de nieuwe babykamer, ik ben in verwachting (27 weken) daarnaast werk ik nog dus wanneer hij eigenlijk hoort te slapen wil ik lekker mijn ding kunnen doen. Het kost zoveel energie en tijd de laatste tijd dat ik het gewoon even niet meer weet wat ik er mee aan moet.
Tips zijn welkom!