6 Reacties
7 maanden geleden
Onze dochter slaapt nog heerlijk heeft het zeker nodig. Op de opvang wel langer. Soms tot 15:00 maar slaapt s’avonds goed. Is ook tijd niet geweest hoor.
Waarom geen idee. Was ineens over
Op de opvang hebben de kinderen natuurlijk meer prikkels. Misschien half uurtje laten slapen op de opvang ?
Op de opvang gaan kinderen natuurlijk makkelijker naar bed dat is altijd haha.
Maar tot 15:30 dat is natuurlijk echt wel lang.
Ik snap je wel.
7 maanden geleden
Hi, hier een pedagogisch medewerker.
Het is inderdaad zo dat ze in de kinderopvang kijken naar het kind. Wel kan de afspraak zijn dat je afstemt hoelang hij mag slapen. Goed de situatie uitleggen en ook vertellen dat zo lang laten slapen dat het invloed heeft op zij nachtrust. Als hij 20.30 pas slaapt dan is hij overdag waarschijnlijk moe ja dus dan doorbreek je het niet. Ik zou zeggen half 1 laten slapen tot maximaal 2 uur. Kijken of dat een goede oplossing is. Zo niet, dan gesprek aanvragen (desnoods met manager).
7 maanden geleden
Reactie op Lynnxx
Hi, hier een pedagogisch medewerker.
Het is inderdaad zo dat ze in de kind ...
Ik snap het wel, en ik heb ook al afgesproken dat hij max 90 min mag slapen. Alleen houden zij zich niet aan de afspraak. Ik zit er daarom ook over na te denken om een gesprek aan te gaan met de eigenaresse.
Ook is het zo dat mijn zoontje heel moeilijk wakker wordt na zijn middagslaapje, en dat het 45 min duurt voordat hij wakker is.
Vanmorgen heb ik hem weer naar de opvang gebracht, en hun vragen aan hem of hij wilt slapen.
Mij maakt het niet zoveel uit als hij hij tussen de middag slaapt, maar wel dat hij om 5:00 - 5:30 wakker is en eigenlijk nog moe is, en daarbij maakt hij onze andere zoon ook wakker.
7 maanden geleden
Is hij altijd zo vroeg?
Rond de 3 jaar schijnt een slaapregressie te zijn. De nachten waren hier daardoor een stuk korter dan gebruikelijk. Zoontje sliep hier ook ineens tot 5 uur.
Ik snap wel dat je het wilt doorbreken. En inderdaad het is per kind verschillend, dus daarin zouden ze ook mee moeten kijken naar jou kind. Waarom vinden zij dat hij de slaap nog nodig heeft?
Als ons zoontje slaapt maken we hem na een uur a anderhalf uur ongeveer wakker. Dat is wel echt de max. Maar slaapt ook vaker niet smiddags dan wel. Alles in goed overleg. Ik zou het gesprek opnieuw aangaan.
7 maanden geleden
Ik zou idd eens het gesprek aan gaan. Hoelang slaapt hij daar? Hoelang laten jullie 'm thuis slapen? Uitleggen hoe de slaapsituatie thuis is en wat je graag zou willen, in het belang van je zoontje.
Hier hing het er al een poosje om...dochter word volgende maand 3. Als we haar naar bed brachten dan sliep ze met gemak 1-1,5 uur, maar als we toevallig weggingen en daardoor oversloegen , of heel soms een powernap in de auto dan redde ze het ook prima.
Met de meivakantie hebben we het een beetje los gelaten, niet meer naar bed gebracht en per dag gekeken hoe of wat qua planning en activiteiten. Na de vakantie besproken met kdv, ze hoeft niet meer naar bed maar kijk maar of ze het red, zo ja mag max uurtje. Ze heeft 1x nog geslapen en verder zijn we van de slaapjes af.
's Morgens tussen 6.45-7.15 word ze zelf wakker en gaat om 20.00u met grote broer mee naar boven. Dit red ze prima.
7 maanden geleden
Reactie op Famke123
Is hij altijd zo vroeg?
Rond de 3 jaar schijnt een slaapregressie te zijn. ...
Hij is altijd wel een vroege vogel geweest, maar niet elke keer 5:00. Vaak tegen 6:00.
Nooit later dan 7:00 geslapen.
Hij heeft afgelopen vrijdag en het weekend geen dutje gedaan, en dit gaat goed.
Ik ga hem zo ophalen bij de opvang ben benieuwd of hij heeft geslapen.