9 Reacties

3 jaar geleden

Jep. Vroeger heel veel. Ik gebruik rizatriptan. Tegen de aura's kan je niks, helaas. Als je veel last hebt, kan je een verwijzing vragen naar een neuroloog. Soms maken ze dan een MRI om even naar de vaten in je hoofd te kijken. Lekker naar huis gaan en onder de wol, dat is ook het beste. Er zijn wat tips, bijv: geen koffie, geen chocola, weinig prikkels, weinig suiker. Ik heb er persoonlijk voor gekozen ermee te dealen en wel nog een beetje plezier in het leven te houden šŸ˜„ Sterkte!

3 jaar geleden

2x last van gehad echt vreselijk, gelukkig nog niet met me kleine meegemaakt šŸ˜… heb voor de rest geen tips 😢
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de ā€œWe listen and don’t judgeā€-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Jupp zelfs een keer zo erg dat ik niet meer normaal kon praten. Ik ben bekend met migraine. Ik heb daar medicijnen voor. Als ik het op voel komen neem ik er 1 en dan is het weg

3 jaar geleden

Thanks voor jullie reacties , ben gelijk gaan liggen toen ik thuis kwam! Kleinste ook op bed gedaan dus kwam de middag wel door gelukkig.. Heb het gelukkig niet vaak maar wat is het dan eng als je midden in de stad staat .. medicatie ik heb mag ik nu niet ivm de bv en doet bij mij vaak ook vrij weinig

3 jaar geleden

Ja ik ben ook bekend met migraine en heel af en toe heb ik ook zo’n aura. Ik kan dan het beste gaan liggen met mijn ogen dicht tot het afneemt. Daarna komt bij mij vaak de hevige hoofdpijn. Het enige wat echt helpt is een hele nacht slaap. Als ik het eenmaal heb, dan gaat het diezelfde dag ook niet meer weg. Ik gebruikte ook rizatriptan, maar sinds de zwangerschap niet meer kunnen gebruiken ivm borstvoeding. Maar moet zeggen dat ik er nu ook minder vaak last van heb.

3 jaar geleden

Hier ook... Vroeger toen ik jonger was een tijd last van gehad, en nu vorige week plots terug. Ik hoop dat het eenmalig is want ik vind het wegvallen van je zicht daardoor wel angstaanjagend. Ik krijg er wel niet altijd de typische migrainehoofdpijn bij. Bij mij is het vooral de plekken in mijn gezichtsveld die groter en groter worden en dan afzakken. Als ik gewoon even rust neem ben ik er gelukkig na 1-2h van verlost maar het komt ook altijd op de slechtste moment naar boven. 😩

3 jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Hier ook... Vroeger toen ik jonger was een tijd last van gehad, en nu vorig ...
Idd altijd op verkeerde momenten, ik moest dus auto rijden naja dat gaat gewoon echt niet ! Ik heb vaak de dag erna ook echt een kater gevoel .. en als ik niet rustig aan doe soms wel 2 dagen 😩

3 jaar geleden

Ik heb er helaas ook veel last van gehad. Vooral de aura's herken ik en dan daarna vervelende hoofdpijn en zoals jij ook zegt de dag daarna nog een soort van kater.... Bij mij is het na de 2de zwangerschap helemaal weg gegaan gelukkig. Maar nu is onze 3de 10 maand en ik heb het vorige week ineens weer gehad. Gelukkig niet zo sterk maar toch.. Niet fijn. Ik was ook in een winkel en heb toen gewacht tot het weg was en ben toen naar huis toe gereden. Hopelijk komt het niet weer terugšŸ˜•. Verder helaas geen tips..

3 jaar geleden

https://irisdegoede.nl/collections/e-books Misschien heb je iets aan het e-book over migraine? Al Iris' tips zijn zo fijnā¤