3 Reacties
2 jaar geleden
Geen herkenning sorry, lijkt me echt pijnlijk...
Hoe was dit in het begin? Heb je wel een goeie hechting gehad in het begin? Is je kindje vaker bij de meter als bij jou ? Ik zou denken als jij van begin altijd van je kindje hebt gehouden en er altijd bent geweest. ( dus niet zelf zeer veel moeite had met de hechting of een depressie of trauma of iets dergelijks) dat het dan sowieso wel goed zal zitten!
De kindjes hebben soms zo'n fases dat ze meer naar mama of meer naar papa trekken in jou geval naar meter? Misschien
Heb je wel vanaf de start enorme problemen gehad ofzo dan denk ik dat je het gewoon wat tijd moet geven.
En je mag verdrietig zijn denk dat dit heel normaal ismaar vertrouw ermaar opdat moeder en kind band echt uniekis en als jij ervoorjekindjebent en liefde geeft zal het echt wel goed komen❤️❤️
2 jaar geleden
Herkenning en ik begrijp je gevoel.
Mijn zoontje trekt vooral naar zijn papa. Als hij er is, besta ik niet meer. Als ik met hem alleen ben, kan hij mij ook echt negeren. Als ik hem ging gaan halen bij de onthaalmoeder, begon hij te wenen en wou hij zich uit mijn armen wurmen. Heb mij er een tijdje echt druk om gemaakt en mij ook echt verdrietig gevoeld..
Soms zeg ik nog tegen hem van ventje, ben je soms vergeten wie je 9m heeft gedragen en 8m borstvoeding heeft gegeven 😅
Na de bevalling had ons zoontje een lage saturatie en hebben ze hem weggebracht naar Neo. Hij mocht al snel uit de couveuse en heeft dan 1u huid op huid gedaan met de papa. Misschien komt het daardoor, ik weet het niet.
Proberen van je afzetten, want misschien dat je onbewust ook je gevoel uitstraalt. Ze zijn nog jong en beseffen het volgens mij niet. Niet persoonlijk zoeken. Je heeft hem aandacht en liefde. Hopelijk betert het snel. En onthoud, je doet je best, je houdt van hem, meer kan je niet doen. ❤️
2 jaar geleden
Ik heb een sterke band met mijn dochter, maar dat kan ook niet anders want ik ben alleen met haar.
Maaaaaaarrrrr als opa in de buurt komt precies zo.
Zo erg dat we naar de intocht waren van Sinterklaas en ze ging brullen want ze wilde alleen door opa vastgehouden worden. Voelde me toen ook wel ff voor joker staan haha 😅
Als hij weggaat ook brullen. Gelukkig wel kort.
Het ligt denk ik vooral aan dat m’n vader een type is daarvan mag alles. Die geeft haar zn telefoon etcetera.
En bij mag ze ook veel maar ik heb wel een kind op te voeden en dus regels.
En hij geeft haar gewoon altijd haar zin.
En dat voelt en weet ze.
En m’n moeder zei al jij was precies zo. Ik zei nee en je vader zei ja dus die heeft dat ook zo meegemaakt en zo werkt t vaak dus ook in gezinnen met 2 ouders dat een kind dus aan de ene ouder gaat hangen als ze daar altijd de zin van krijgen. Het is dus belangrijk dat er consequentie is in opvoeding door degene die daar nauw bij betrokken zijn.
Dus het gedrag is herkenbaar. Maar houden van is ook opvoeden en regels stellen.