14 Reacties

4 jaar geleden
Ja dit heb ik ook al weken. Probeer af en toe wat te doen, but the next day it hits me really bad 😪

4 jaar geleden
Heel herkenbaar! Is bij mij wel een combi met de misselijkheid maar goed. Ik probeer er maar gewoon aan toe te geven of af en toe even buiten een stukje te wandelen. Er gebeurd nu zoveel in aanmaak van de baby, dus ik snap het aan de ene kant wel. Alleen frustratie ten top als daardoor het huishouden achterloop of de zorg voor m’n zoontje. Hopelijk na het eerste trimester voorbij!!

4 jaar geleden
Daar heb ik de laatste tijd ook best wel veel last van. Ik slaap super lang, smorgens geen zin om op te staan en ik moet me ook echt er toe zetten om iets te doen anders gebeurd er helemaal niks. En dan ben ik blij als ik savonds rond een uur of 7 weer op de bank lig 🙈. Ik denk ook dat buiten dat ik zwanger ben dat ook te maken heeft met het lage cafeïne gehalte. Eerder nam ik 2 sport supplementen en dronk ik koffie thee en Cola zero allemaal cafeïne. Geen idee of ik daar nog steeds aan moet wennen nu.

4 jaar geleden
Had ik ook met 8 weken en nu sinds een week iets minder en de misselijkheid gelukkig ook

4 jaar geleden
Gun jezelf extra rust en zit het even uit.. grote kans dat het snel weer beter wordt. Bij de zwangerschap van m'n dochtertje had ik hier ook zo'n last van en maakte ik me er enorm zorgen om. Ik dacht: ik ben nog maar net zwanger en kom de dag al niet meer door, hoe ga ik dit ooit volhouden in combinatie met een normaal werkend leven? In het tweede trimester was het echter over en voelde ik me weer veel fitter. Dus deze keer probeer ik me er iets minder druk om te maken en doe ik het gewoon even heel erg rustig aan. Succes!

4 jaar geleden
Het kan, bij extreme vermoeidheid, ook door een ijzertekort komen. Omdat je vanwege je kleintje extra bloed aanmaakt kan je ijzwerwaarde omlaag gaan, en een bijwerking daarvan is dat je extra moe bent.
Gezond eten met genoeg ijzer (vlees, groene groentes, peulvruchten) en evt een multivitamine slikken waar ook ijzer en B12 in zit kan dan helpen.
Je kan voor de zekerheid de huisarts of vk vragen om je waardes te meten.
Als je heel futloos bent kan het idd helpen om gewoon toch elke dag even een kwartiertje of 20 minuten lekker rustig buiten een ommetje te maken. En verder op tijd naar bed en even rusten in de middag als je daar tijd voor hebt. Er gebeurt veel in je lijf dus je mag daar zeker aan toe geven.

4 jaar geleden
Hier ook ontzettend moe, futloos en soms wel licht somber ook. Lag vanmiddag ook weer de halve dag op bed. Valt me wel op hoe meer ik er aan toegeef hoe meer moe ik ben. Het helpt inderdaad om even de schouders eronder te zetten en gewoon ergens aan te beginnen en pak daarna weer even een rust moment. Een rond rennende peuter die alle aandacht wilt helpt ook niet echt mee, gelukkig werkt mijn vriend thuis en kan helpen waar nodig. Met mijn eerste zwangerschap had ik dit totaal niet en hou me vast aan de gedachte dat dit beter wordt. Voor nu even extra vroeg naar bed. Succes!

4 jaar geleden
Men meissie is ook veel moe en al krijgt ze goed te eten met ijzer en extra vitamientjes is het ook gewoon er aan toe geven dat ook toekomstige mama’s gewoon hun schoonheidsslaapje nodig hebben. We zijn bijna 9 weken zwanger en genieten nog even vol op van de rust.