13 Reacties
2 jaar geleden
Op deze leeftijd krijgen ze gewoon een sterk eigen willetje 🙈 Ik bied het gewoon altijd aan, eet hij het niet, dan niet. Zo eet mijn jongste zoontje geen kipfilet maar wel kip van een kipkluifje en geen gehaktbal stukjes maar wel geruld gehakt 🤷♀️ Er is dus geen touw aan vast te knopen. Ik zou het gewoon in verschillende vormen blijven aanbieden, kan best zijn dat ze het ineens toch gaat eten.
Mijn oudste van nu bijna 2.5 jaar eet nu elk soort vlees en noemt het allemaal kip 😂 Daarentegen eet hij verder enorm slecht dus elk kindje heeft zo zijn ding.
2 jaar geleden
Reactie op Babyjuni01062020
Op deze leeftijd krijgen ze gewoon een sterk eigen willetje 🙈 Ik bied het ...
Ja i know. Maar dat doet ze dus altijd al. In elke vorm dus of het nou geruld is, gehaktbal, een braadworst, kipfilet, schnitzel, kipkluifje. Maakt echt geen drol uit bij haar. Ze hoeft t niet 🤷♀️ ik blijf haar natuurlijk gewoon elke dag haar portie aanbieden.
2 jaar geleden
Reactie op Viva29
Lekker plantaardig eten, niks mis mee 😉 nee maar ik snap dat het vervelend ...
Ja dat zou je zeggen. Maar omdat ze die melk al niet hoeft en ook geen vlees meer of smeerkaas. Daar zitten toch veel stoffen in die een mens nodig heeft waaronder calcium. Op je andere bericht. Pindakaas at ze eerder ook gewoon maar nu dus ook niet meer. Geen idee waarom, niet meer lekker genoeg ofz? Ik weet niet als het aan de structuur of smaak ligt of vleesvervangers dan de oplossing zijn, het gaat mij dan vooral om de stoffen die ze mist en zit dit wel in vleesvervangers? En komt de structuur en smaak niet ook overeen met vlees? Ik heb geen idee namelijk, totaal onbekend met deze producten.
2 jaar geleden
Reactie op PBJJ
Ja dat zou je zeggen. Maar omdat ze die melk al niet hoeft en ook geen vlee ...
Wij eten volledig plantaardig, ook de kinderen. Vleesvervangers heb je niet perse nodig, zuivel ook niet. Calcium zit bijv in veel groene bladgroenten. En eiwitten haal je ook uit diverse peulvruchten, maar ook gewoon uit brood (waar ook weer ijzer in zit). Je kunt dus prima leven op een plantaardig 'dieet'. Daarom zei ik ook, zolang ze verder wel gevarieerd eet is er niet zo veel aan de hand! Maar ik snap dat je het vervelend vindt. Als je er echt niet uit komt of bang bent dat ze tekorten oploopt kun je altijd even een keer sparren met een diëtist.
2 jaar geleden
Reactie op PBJJ
Ja i know. Maar dat doet ze dus altijd al. In elke vorm dus of het nou geru ...
Ohja, dan zal ze het wel gewoon niet lekker vinden inderdaad 🙈 Ik zou me er dan niet te druk over maken, misschien gaat ze het ooit nog wel eten en anders maar niet toch. Denk niet dat ze aan vlees echt iets mist. Misschien lust ze wel ei? Of bijvoorbeeld een broodje die je door het ei haalt (eventueel met beetje melk en kaneel) en dan bakt? Dan vindt mijn zoontje wel erg lekker en heeft hij toch weer wat eiwitten binnen.
Ik zou niet perse voor vleesvervangers kiezen, die komen qua structuur toch altijd in de buurt van vlees dus als het een structuur ding is, heb je daar niks aan. Lijkt me niet dat het echt aan de smaak ligt, want elk vlees smaakt weer anders toch 🤷♀️
2 jaar geleden
Reactie op Babyjuni01062020
Ohja, dan zal ze het wel gewoon niet lekker vinden inderdaad 🙈 Ik zou me e ...
Ja ei eet ze wel inderdaad meestal een roer ei of omeletje. Dat wat jij zegt door t ei met kaneel en suiker. Volgens mij vindt ze dat een beetje gek omdat t brood dan 'anders' is ofz. Net zoals een tosti, boterham met kaas eet ze wel maar een tosti heeft ze meer moeite mee. Ik dacht altijd dat ik een makkelijke eter had, dat ze alles at maakte allemaal niks uit hahah maar hoe meer ik er bij na ga denken.. valt dat dus best wel mee 😅
2 jaar geleden
's avonds eet onze dochter ook weinig vlees, soms een klein stukje kip. Gehakt is ze sowieso geen fan van, prima, dan niet.
Ik denk dat het misschien de structuur is die ze niet fijn vindt ofzo, groentes zijn vaak zachter of juist knapperig en vlees is toch anders dan wat ze gewend zijn
2 jaar geleden
Hier ook met de pot mee en zoveel mogelijk kruiden aan tafel. Als het eens niet zelf gekookt is, zorgen we de rest van de dag of de dag erna voor iets zonder zout. Kijk meer naar de zoutinname per week en compenseer af en toe (bv een boterham met boter of zoutloze pindakaas ipv smeerkaas wat veel zout bevat). Geen ramp als je niet overdrijft, denk ik.
2 jaar geleden
Hier is vlees ook nog lastig. Ik denk omdat de meeste soorten vlees wel echt gekauwd moeten worden en 'hard' zijn in vergelijking met groenten/pasta/aardappels etc. Wij blijven het gewoon aanbieden, vanavond braadworst ging dan wel weer heel goed. Heb je al wel eens kipfilet/ gekookte gaan ham op brood geprobeerd? Dat vind onze dochter wel lekker
2 jaar geleden
Reactie op Paula2904
Hier is vlees ook nog lastig. Ik denk omdat de meeste soorten vlees wel ech ...
Hee jazeker. De ene keer eet ze het wel en de andere keer niet. Als ze dan een boterham lekker eet met kipfilet denk ik yes ik heb wat gevonden wat ze lekker vindt. En de 3e keer eet ze het niet meer. Hetzelfde met ham, couburger, cervelaat, Paté, boterhammenworst en noem maar op. Eerst wel en dan weigert ze het ineens