22 Reacties

5 jaar geleden

Ik lees even mee🙂Ik weet nog niet wat mijn werkgever kan aanbieden mbt tot aantal uren en eventueel flexibel roosteren vanwege mijn opvang mogelijkheden, dus ben alvast een plan b aan het bedenken😊

5 jaar geleden

Toen ik zwanger was van mijn dochter (nu anderhalf) werkte ik onregelmatig in de zorg en had heel veel stress. Tegelijkertijd studeerde ik af als maatschappelijk werker. Ik wilde graag regelmaat en structuur zowel voor mijzelf als mijn dochtertje. Toen zij geboren is ben ik in mijn verlof gaan solliciteren en heb een nieuwe baan gevonden. Iedereen verklaarde me voor gek, want er veranderd al zoveel met een kleintje en dan moet je niet ook nog switchen van baan. Nou, ik kan je vertellen, beste beslissing ooit!!! Wat ik het belangrijkste vond, was/is dat ik er voor mijn kindjes kan zijn als zij me nodig hebben. Ik beheer mijn eigen agenda en wanneer de kleine ziek is dan kan ik prima schuiven waardoor ik ze niet weg hoef te brengen. Wat voor soort baan ideaal te combineren is met kinderen hangt af van je persoonlijke situatie. Maar ik denk dat het belangrijkste is dat jij lekker in je vel zit en je goed voelt bij wat je doet. Dat heeft ook zijn uitwerking op je gezin en dus ook je kids. Succes, spannende keuzes!

5 jaar geleden

Ik ben ook van werk gewisseld na de geboorte van mijn eerste kind. Na de geboorte van mijn tweede kind ga ik een opleiding volgen hele andere sector dus ga uiteindelijk weer naar een andere werkplek.

5 jaar geleden

Het bedrijf waar ik werkte is failliet verklaard, dus ik zit nu thuis. Ik was sowieso niet van plan er te blijven werken na mate ik verder in mijn zwangerschap kwam dus het kwam allemaal heel goed uit. Ik ben nu in mijn vrije tijd bezig mezelf om te scholen zodat ik als ons kindje er is weer werk kan gaan zoeken. We hebben wel het geluk dat mijn man genoeg verdient waardoor ik zonder geld stress thuis kan zitten nu.

5 jaar geleden

Ik twijfel werk in de zorg in de thuiszorg en weer niet of ik het geregeld krijg met opvang en flexibele diensten vaak dubbele diensten. Zou graag als doktersassistente gaan werken in een ziekenhuis maar vaak hiervoor te weinig ervaring.. en intern is beter met uren maar dan ben je wel om het weekend 16 uur weg ivm weekenddienst. Dus nog in dubio

5 jaar geleden

Ik ga na mijn bevalling opzoek naar een andere baan. Krijg hartkloppingen van mijn huidige leidinggevende 🤭 niet echt gezond.

5 jaar geleden

Ik ga na de bevalling ook op zoek naar een andere baan. Hier was ik al mee bezig voordat ik zwanger was.. deze baan geeft mij slapeloze nachten 🤭

5 jaar geleden

Veranderen van job hoeft niet altijd te maken te hebben met 't krijgen van n baby. Als ik je verhaal lees, hoor ik je eigenlijk zeggen dat je ook voor je zwangerschap die druk al n beetje beu was? Een gelukkige vrouw is n gelukkige en goedgezind mama. Ik ben nu zwanger van nummertje drie en ik doe enkel nog werk dat ik graag doe... Tuurlijk telt loon ook mee, maar mij goed in je vel voelen is veel belangrijker dan die prestatiedruk. Volg je hart

5 jaar geleden

Ik ga ook switchen, al tijden niet happy en vind solliciteren nu niet handig, dus dit ga ik na mijn verlof doen 😊 (scheelt dat er geen financiële druk achter zit, dus het is ook geen ramp als ik een paar maanden werkloos zou zijn)

5 jaar geleden

Ik verander ook van job. Mijn mama is in september een kinderopvang gestart. Zowel mijn zus als ik gaan daar werken. Weg van de stress... Okey het zijn lange dagen maar het is mijn eerste kindje en ik kan het nog 2,5jaar zien opgroeien en dan later mijn tweede kindje ook. Ik ben echt blij dat dit kan. Het zullen lange dagen zijn maar we zijn met 3 en doen een bezetting voor 2 dan. Zodat we makkelijk als we ziek zijn of een minder dagje hebben, thuis kunnen blijven. Volg er nu een cursus voor. Das wel een zware in combinatie met drukke job en zwanger zijn maar heb het ervoor over.

5 jaar geleden

Dat is balen dat je het al een tijdje niet naar je zin hebt. Heb je dat voor je zwangerschap ook al besproken met je baas? Ik ga alleen 8 uur minder werken. Ook een baan als eindverantwoordelijke en probleemoplosser (en degene die de offers moet brengen 😉), maar ik vind mijn baan juist geweldig daardoor. Veel succes straks in ieder geval met het vinden van een nieuwe baan!

5 jaar geleden

Ik studeer vlak voor de bevalling af, dus na de bevalling ga ik op zoek naar een baan. Ik vind dit wel erg lastig, omdat van veel startersfuncties 40+ uur wordt geeist, en ik eigenlijk maar maximaal 32 wil gaan werken. Ik heb echt nog geen idee hoe ik dit ga aanpakken straks.

5 jaar geleden

Ik werk in het onderwijs op een administratieve functie.. maar ik vind het in het onderwijs echt super geregeld! Ze houden goed rekening met je, we hebben recentelijk zelfs een zwangere vrouw aangenomen, wat je meestal bij commerciële bedrijven niet hoort.. Cao is goed geregeld en er zijn veel mogelijkheden.. 😊

5 jaar geleden

Ik werk bij mijn zoon..kan de kleine straks gewoon meenemen...kan zelfs een box neerzetten als ik wil.....ideaal!!

5 jaar geleden

Een baan die ik leuk vind. Dan ben ik zelf ook het meest leuk, haha. Voor jezelf werken is wellicht fijn als je je op je gezin wilt kunnen focussen, en dan bedoel ik het meer zo van dat je zelf kunt bepalen hoe je je werkdagen indeelt. Hier werken we beide onregelmatig dus met wat oppas van opa en oma komt dat helemaal goed.

5 jaar geleden

Ik heb 7 jaar als journalist gewerkt, ook nog tijdens de komst van mijn eerste kindje. Ik vond het werk altijd heel leuk maar in combinatie met een gezin waren er nadelen: lange onvoorspelbare werkdagen, onregelmatig rooster, weekend-, avond-, en oproepdiensten. Ik heb me omgeschoold en werk nu als docent en heb hier echt nog geen seconde spijt van gehad! Het is leuk en dankbaar werk en zoveel beter te combineren met een gezinsleven: vaste werkdagen en -tijden, schoolvakanties en een deel van je werk kun je heel flexibel indelen, ik kan er bijvoorbeeld voor kiezen om na mijn lessen te stoppen met werken en op zaterdagochtend of in de avond een paar uurtjes te zitten voor m'n nakijk- en voorbereidingswerk. En nu ik weer zwanger ben natuurlijk een lang verlof door de vakanties, daarna neem ik nog een aantal weken ouderschapsverlof op waardoor ik pas na de kerstvakantie weer aan de slag moet en in tegenstelling tot andere sectoren wordt dat verlof ook nog eens deels betaald! Er is volop werk in het onderwijs, ik kan het iedereen aanraden 😁

5 jaar geleden

Reactie op Anoek1007

Ik heb 7 jaar als journalist gewerkt, ook nog tijdens de komst van mijn eer ...
Hoi Anouk, mag ik vragen hoe jij je hebt laten omscholen? Ik heb mij hier al eerder in verdiept, maar kwam dan uit op het volgen van een voltijd studie voor een jaar. Het liefst zou ik een soort werk en leer opleiding doen zodat ik niet van een mooi salaris terug val naar niks.

5 jaar geleden

Reactie op Janiq

Hoi Anouk, mag ik vragen hoe jij je hebt laten omscholen? Ik heb mij hier a ...

5 jaar geleden

Reactie op Citroentje

Ik heb uit interesse ook even gegoogled en vond dit: https://www.rijksover ...
Dankjewel! Ik heb die destijds ook gezien, maar in de eisen stond toen dat de docent minimaal kopopleiding moest hebben gedaan. Maar wie weet is solliciteren alsnog mogelijk en dit voor te stellen tijdens de sollicitatie.

5 jaar geleden

Reactie op Janiq

Hoi Anouk, mag ik vragen hoe jij je hebt laten omscholen? Ik heb mij hier a ...
Ik heb een deeltijdopleiding van 4 jaar gevolgd waarvoor ik een middag en avond in de week naar school moest en soms ook een dag stage. Dat combineerde ik met 3 dagen werken. Het was best zwaar en heeft me dus veel tijd en geld gekost. Die investering was het mij wel waard, maar moet ook wel kunnen natuurlijk. Het laatste jaar van de studie ben ik wel al gewoon aan het werk gegaan als docent. Omdat er veel docenten nodig zijn komen er wel steeds betere mogelijkheden om je te laten omscholen, ik werk op een middelbare school maar in het basisonderwijs heb je volgens mij nog meer mogelijkheden om meteen een baan met studie te combineren en ook wel een soort sneltrajecten.