Mijn zoontje is net 2 geworden en sinds 1.5 ween ofzo wordt hij elke avond rond 23:30/0:00 wakker en is dan helemaal over zijn toeren.
Afgelopen 2 nachten was het veel minder erg en was het meer zo dat hij rond die tijd wat onrustig was in zijn slaap, meteen stopten als we naast hem kwamen zitten en weer begon te huilen even nadat we weg waren gegaan, na 5x terug te zijn gegaan even bij ons in bed genomen, toen sliep hij meteen en daarna terug gelegd.
Maar de rest van de week en vanavond waren echt vreselijk. Helemaal gans overstuur en heel erg boos/vechten in zijn slaap. Hij is gewoon echt helemaal hysterisch, mijn man en ik vinden het heel heftig. We mogen hem eigenlijk niet aanraken want dan wordt het nog erger maar ik moet hem wel tegen zichzelf in bescherming nemen want anders doet hij zichzelf pijn zo wild is hij. Ik kan hem niet in z'n bed laten liggen want dan knalt hij keihard tegen de spijlen aan dus ga dan meestal even met hem in zijn stoel zitten.. maar kan hem daar bijna niet houden. Ga dan met hem op ons bed en probeer hem zo veel mogelijk te laten uitrazen zonder hem aan te raken, waarbij ik natuurlijk wel begrens zodat dat hij niet uit bed valt. Na 5 -10 minuten ofzo (denk ik? Misschien minder maar het voelt als een eeuwigheid) wordt hij dan rustiger en uiteindelijk wil hij bij me liggen en valt rustig in slaap waarna ik hem over leg in z'n eigen bedje en hij rest van de nacht goed slaapt.
Herkent iemand dit? Is dit nachtangst?
Hebben jullie tips? Hoe lang duurt deze fase ongeveer? Het klinkt overdreven maar is echt heel heftig, je bent zo moedeloos..