Het gebeurt hier nog bijna elke nacht (lees 5 nachten p week) dat onze meid een fles krijgt in de nacht.
Het is echt een gewoonte goeden vanuit ons en haar. Ik denk, dat niet dat ze honger heeft. Maar ze wilt die fles om lekker verder te slapen, water helpt niet dat drinkt ze dan niet en gaat harder huilen.
Ik wil graag stoppen, maar zie hier enorm tegenop.
De nachten zijn nu soms al pittig, deze nacht zie ik der elke 2 uur..geen idee waarom! Dus ben bang als ik stop met die flessen, dat de eerste nachten echt drama zullen worden. Mede hierdoor stel ik het elke keer uit.
Heeft iemand dit ook? En tips zijn zeker welkom?!
Beginnen met water geven. Dit vult niet waardoor ze iedergeval niet voor haar honger wakker wordt. En verder indd doorzetten. Haar speentje of knuffel geven. Troosten en vooral niet uit bed halen.
Is elke 2 uur het normaal bij jullie of toevallig deze periode door sprong/slaapregressie/tandjes of iets?
Ons zoontje krijgt ook vaak snachts de fles. Tot hij afgelopen week toch ineens weer een paar keer doorsliep. Wij zijn niet bewust gaan afbouwen ofzo. Vanacht heeft hij de fles dan wel weer gehad.
Komt ze altijd op vaste tijdstippen? Dan kun je evt afbouwen door resoluut te stoppen. Dat worden een paar pittige nachten waarbij je haar kunt troosten zonder de fles. Daarna ben je er hopelijk vanaf. Maar ik kan vanaf afstand niet beoordelen of ze m nog nodig heeft of niet.
Water of steeds iets minder in de fles kan ook natuurlijk
Is elke 2 uur het normaal bij jullie of toevallig deze periode door sprong/ ...
Die 2 uur was echt toevallig vannacht, ik denk niet dat ze honger heeft.. vaak als ze eenmaal begint te drinken valt ze alweer in slaap, denk dus daardoor meer een gewoonte geworden.
Ik ga proberen deze week meer water erin te doen
Het lijkt wel of madam mij gehoord heeft haha.
Wel 1 vooruitgang, nu elke 3 uur kwam ze vannacht.
Normale situatie kwam ze vaak 1 keer rond 1 uur!
Wel begonnen met afbouwen, Wel lastig nu ze ineens vaak komt
Omg hier het zelfde !! Steeds de zelfde tijdstippen ongeveer, valt daarna heerlijk in slaap. Water is drama en zie er zo tegen op om mijn slaap nog meer te laten 🥹
Verhouding water/melk afgebouwd tot 2/120 en later 1/90… heeft paar weken geduurd, ging steeds beter eten in de avond en was daarna zomaar van de een op de andere dag klaar en sliep ze door. De aanhouder wint?