14 Reacties

4 jaar geleden

Die nachtrust extra sterk bevat melatonine, dat mag in ieder geval niet gebruikt worden tijdens de zwangerschap. Valeriaan kan kortdurig, dat zou ik dus ook echt niet maandenlang gebruiken.

4 jaar geleden

Reactie op Preitaart

Die nachtrust extra sterk bevat melatonine, dat mag in ieder geval niet geb ...
Oh verloskundige zei dat het tijdelijk wel kon (Melatonine).... Lastig allemaal. Ik zal zo even bij de winkel goed kijken wat ik tijdelijk kan gebruiken.. Thanks!

4 jaar geleden

Melatonine gaat door de placenta en wordt daarom sterk afgeraden. Bij mijn weten mag er niks, ik slaap dus ook al sinds het begin van mijn zwangerschap heel slecht.

4 jaar geleden

Super vervelend dit! Je zegt dat je voor je zwangerschap al pillen slikte. Ben je sowieso een slechte slaper? Zo niet, Kan je niet iets veranderen aan je slaapkamer (bed of teveel licht in de kamer). Of misschien heb je wel andere zorgen waardoor je niet lekker in slaap komt? Zeker als je twijfelt om medicatie te nemen is het fijn om te weten wat de reden is dat je niet in slaap komt.

4 jaar geleden

Op het farmacotherapeutisch kompas (wat in apotheken gebruikt wordt om na te kijken of iets wel of niet mag) staat bij zowel valeriaan als melatonine gebruik ontraden. Misschien goed om niet bij de drogist maar bij de apotheek het na te vragen

4 jaar geleden

Hoi, ik kan je ook aanraden om etherische oli毛n te gebruiken voor het slapen. Bijvoorbeeld lavendel is rustgevend en wellicht kan het helpen om sneller in slaap te vallen. Natuurlijk, je moet we van lavendel geur houden!

4 jaar geleden

Hoe is je dagritme verder en wat heb je verder geprobeerd? Misschien helpt het ook om daar aan te werken, dingen als regelmaat, beperken van schermtijd (in de avond), meer ontspanning, gezonde voeding, allemaal zaken waarmee je volgens mij op een natuurlijke manier je meltonine-balans kan verbeteren en dus je slaap. Het klinkt nu namelijk alsof jouw lichaam daar een beetje de kluts over kwijt is. Misschien in ieder geval de moeite waard om je daar eens in te verdiepen. Succes!

4 jaar geleden

Ik gebruik al een tijdje valeriaan tabletjes. Doe ik dit niet , slaap ik misschien 2 uurtjes. Mijn verloskundige gaf aan dat dit net zo'n kwestie is als de paracetamol. Er is niks bij bewezen. Ik denk dan, het is gewoon een plant eigenlijk. Ik denk zelf dat het wel meevalt.

4 jaar geleden

Reactie op Anoek1007

Hoe is je dagritme verder en wat heb je verder geprobeerd? Misschien helpt ...
Ik heb al jaren slaapproblemen helaas. Ik sport, eet erg gezond, er zit een redelijk balans tussen werk en ontspanning. Zit namelijk sinds deze week in de ziektewet vanwege alle klachten en pijn, en werk 3 dagen boventallig. Ik wandel graag, neem weleens in de avond een warm bad om lekker rustig te worden. Voor m'n zwangerschap slikte ik valeriaan en andere slaapkruiden. Die hielpen met doorslapen. Maar helaas kan dat nu niet meer zoals toen. De verloskundige gaf aan dat ik een keer of twee per week best een nachtrust pil van de Kruidvat mag, als ik het maar niet te lang gebruik. Maar vind het lastig dat iedereen zegt niet doen terwijl de verloskundige zegt kan prima af en toe 馃檲

4 jaar geleden

Reactie op Sparky9419

Ik heb al jaren slaapproblemen helaas. Ik sport, eet erg gezond, er zit ee ...
Klinkt inderdaad of je er al genoeg voor doet, vervelend zeg. Als de verloskundige je adviseert, zou ik het wel gewoon doen. Het is een natuurlijk medicijn en vaak wordt het alleen afgeraden omdat er simpelweg geen onderzoek naar gedaan is. Als het jou kan helpen slapen, fijn toch, is ook heel belangrijk!

4 jaar geleden

Op de website van lareb staat inderdaad dat valeriaan voor incidenteel gebruik kan. Ik ben ook een heel erg slechte slaper en dit helpt mij wel af en toe.

4 jaar geleden

Bij mij helpt het slikken van magnesium (wat ik neem om andere redenen) ook bij het doorslapen/weer makkelijker inslapen. Voorheen werd ik zo'n 2 a 3 keer per nacht wakker en deed er dan echt lang (soms wel 2 uur) over om weer in te slapen. Nu met magnesium wordt ik wakker, ga even naar het toilet, en 5 min later slaap ik weer. Magnesium mag je zeker wel veilig gebruiken tijdens de zwangerschap, dus wellicht zou je nog kunnen proberen of het bij jou ook helpt voordat je valeriaan en melatonine gaat proberen. Maar slaap is echt heel belangrijk, voor jou en ook voor je kindje. Dus als jij daar wat meer ondersteuning bij nodig hebt en het lukt om dat korte periodes met mate te gebruiken, dan denk ik wel dat het positieve effect van de extra slaap op zal wegen tegen enig mogelijk nadelig effect van de medicijnen.

4 jaar geleden

Magnesium Tauraat van Vitakruid! Helpt je lichaam te ontspannen en je slaapt er veel dieper door.

4 jaar geleden

Same here! Slikte ook melatonine voor de zwangerschap anders waren de nachten drama! Heb het er met de VK en dokter over gehad en mag of 2 weken achter elkaar elke dag valeriaan slikken of af en toe pilletjes valeriaan. Ik vertrouw zelf op het advies van de VK en dokter. Doe vooral waar jij je goed bij voelt馃憣馃徎 Ik functioneer niet als ik nachten wakker lig en totaal niet slaap. Merk het aan m鈥檔 bloeddruk die wordt laag en de rest van alle kwaaltjes die er dan bij komen kijken.