8 Reacties
4 jaar geleden
Onze kraamhulp liet zien dat je het beste aan de buitenkant van het neusje van boven naar beneden kan wrijven om als het ware het snot van boven naar beneden het neusje uit te drukken.
Als er bij de uitgang veel zit kun je misschien zo’n wattenstaafje voor babies er lichtjes doorheen draaien zodat het snot aan het staafje mee naar buiten komt?
4 jaar geleden
Ik heb dat dus bij ons eerste kindje echt nog nooit gedaan 🙈
Als ze in bad gaan dan gaat het vanzelf wel weg was mijn filosofie. Dus ja 🤔
4 jaar geleden
Onze dochter heeft helaas toen ze 10 dagen oud was in het ziekenhuis gelegen met RS. Daar spoelde ze haar neusje (voor iedere voeding) met zoutoplossing door middel van een spuitje. Ze hebben ons laten zien hoe we dit zelf konden doen. De snottebellen kwamen spontaan uit haar neusje en was daardoor stuk minder benauwd. Zelf was ik ook flink verkouden en zelf ook uitgeprobeerd met zoutoplossing en werkt heel goed. Had dit graag geweten bij onze zoon die bijna 4 is. Het ziekenhuis gaf als tip als je je kinderen dit vanaf jongs af aan leert dat ze het dan niet erg vinden.
4 jaar geleden
Reactie op Sweety28
Onze dochter heeft helaas toen ze 10 dagen oud was in het ziekenhuis gelege ...
Ze legde ons ook uit in het ziekenhuis hoe dit te doen met een zoutoplossing. Je moet dan het hoofdje van de baby in de zij positie gedrukt houden en dan in het bovenste neusgat de zoutoplossing spuiten. Heel leuk om te doen is het niet lijkt me (we hebben het nog niet hoeven doen) maar vast wel effectief. Succes!