11 Reacties

één jaar geleden

Hoi, wat lastig zeg! Ik denk inderdaad dat je dochter nu snapt dat jullie bed dus ook een optie is. En die optie heeft ze liever want ze heeft het liefst jullie nabijheid. Lukt het haar die nabijheid te bieden in haar eigen bedje? Door bijvoorbeeld tijdens het in slaap vallen bij haar te blijven? Naast haar bedje te zitten tot ze slaapt? Of (wat later) in de deuropening?

één jaar geleden

Reactie op happy24

Hoi, wat lastig zeg! Ik denk inderdaad dat je dochter nu snapt dat jullie b ...
Hi! Dank voor je reactie. Wij hebben echt van alles al geprobeerd. Telkens 8 minuten laten huilen. Er bij blijven zitten. Een flesje melk. Schone luier. Toch nog 1 boekje lezen. Maar echt niks helpt. Ik vind het echt zielig om haar Savonds zo overstuur te zien. Maar we moeten door denk ik. Of is dit een fase en wilt ze even tijdelijk dicht bij ons zijn en is dit over een week bijvoorbeeld weer over?

één jaar geleden

Kan het zijn dat ze niet gewoon toe is aan een groter bed?

één jaar geleden

Volg even, hier een weekje bij ons laten slapen toen hij beetje ziek was. En zijn nu al aantal maanden verder 🙃 sliep zelf beter door er niet een paar keer uit te moeten snachts, hij slaapt nu langer aan een stuk omdat hij me meteen voelt. Maar uiteindelijk wel de bedoeling dat hij weer zijn eigen bed in gaat. Misschien dat we dit weer gaan proberen als we gaan verhuizen 😜

één jaar geleden

Reactie op Paula89

Hi! Dank voor je reactie. Wij hebben echt van alles al geprobeerd. Telkens ...
Ja lastig zeg. En voor ons denk ik heel erg lastig om advies te geven. Kunnen hooguit ervaringen delen. Hoewel die van ons wel regelmatig echt zwaar overstuur is bij het slapen gaan, lukt het uiteindelijk altijd hem in z’n eigen kamer te kalmeren en in slaap te krijgen. Afgelopen week leek het wel alsof hij nog niet moe was. Iets later naar bed brengen was toen een goede oplossing. Maar blijven momenteel wel altijd weer een poosje bij hem tot hij slaapt of rustig genoeg is daarna zelf in slaap te vallen. Heel veel succes met het zoeken naar een oplossing voor jullie! 👍🏻

één jaar geleden

Reactie op Frilo

Kan het zijn dat ze niet gewoon toe is aan een groter bed?
Dat zou kunnen. Maar hoe introduceer ik dat? Met een dekbed? Deur open?

één jaar geleden

Onze zoon slaapt in de nacht nog wel bij ons, maar overdag en in de avond in een vloerbed op zijn eigen kamer. Hij is bijna 20 maanden. Dit werkt voor ons echt top. We blijven er bij liggen tot hij slaapt. Maar wel na het boekje lezen, licht uit en slapen. Dan duurt het maximaal 5 minuten en kunnen we weglopen. Wij hebben zelf een vloerbed gemaakt van een ledikant van de prenatal. Maar kan in principe met elk ledikantje wel. Wellicht een optie voor jullie?

één jaar geleden

Heel herkenbaar! Sinds woensdag is het ‘s nachts vooral ineens weer drama. Inslapen in eigen bedje gaat gelukkig wel goed. We hebben een campingbedje op onze kamer gezet, maar zijn daar mee gestopt omdat ik er slecht van sliep en hoogzwanger ben. We hebben toen ze jonger was een bed op haar kamer gezet (opblaasbaar veldbed van decathlon) en dit nu weer gedaan sinds vannacht. Nu sliep ze daardoor vannacht prima in eigen bedje! Dus misschien een idee om matras naast haar neer te leggen dat ze wel weet dat jullie er zijn? Zo slaap je zelf misschien ook het best? 😊

één jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! We hebben haar bed vermaakt. Nu zijn de spijlen aan de buitenkant eruit. En kan ze dus nu zelf in en uit bed. Wel hebben we er een matrasje naast gelegd, want ze wilde niet ‘inslapen’ zonder papa of mama. Mocht ze vannacht wakker worden dan gaat 1 van ons bij haar liggen. Ik hoop dat we het op deze manier hebben opgelost. Ze zal denk ik wel een tijdje nodig hebben om hieraan te wennen denk ik? Nog een vraagje, stel dat dit de oplossing is. Hoe doen kindjes het dan die dus gewend zijn om ‘open’ te slapen, maar op de crèche de bedjes ‘dicht’ zijn?

één jaar geleden

Bij ons was het na vakantie (met z'n 3en op een kamer) ook drama om voor haar thuis weer alleen te slapen. Ze ging van alles uitproberen. Enkel willen slapen met ons in de kamer, speen uit bed gooien en hard huilen, om vervolgens "oh-oh" te zeggen als je de kamer dan in kwam. 🤔🧐 Wij hebben zo'n nachtlampje die op tijd aan/uit gaat. We hebben als regel gesteld dat als het lampje uitgaat het echt bedtijd is. Wij verlaten de kamer. Als ze de speen uit bed gooit en begint te huilen, wachten we 5 minuten. Dan gaan we de kamer in, we zeggen niets, kijken haar niet aan, leggen de speen terug in bed en gaan snel de kamer weer uit. Werkt als een trein, binnen 1-3 dagen van dit gedrag af en ze slaapt super, minder moe overdag etc. Over een aantal maanden zal ze wel naar een open bed gaan, aangezien haar bed wordt overgenomen door #2, ben benieuwd hoe dat zal gaan en of de open bed methode voor jou werkt.

één jaar geleden

Reactie op Paula89

Bedankt voor jullie reacties! We hebben haar bed vermaakt. Nu zijn de spijl ...
Onze zoon slaapt bij de gastouder wel in een dicht bedje, ze blijft er ook even 5 min bij zitten tot hij slaapt. Dus het kan goed zijn dat je kindje het daar wel accepteert.